XSL Content

Psychomotor Development I25908

Centre
Faculty of Education and Sport
Degree
Bachelor's Degree In Infant Education
Academic course
2023/24
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25908

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups1218
Applied fieldwork groups1218

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Psikomotrizitatearen irakaskuntzan proposatzen dugun modeloa haurra bere osotasunean hartzen duena da. Hain zuzen ere haurraren bizitzan oso presente dagoen osotasuna, zeina haren gorputza, afektibitatea eta adimena elkar lotzen dituen. Horretarako garapen psikomotorraren oinarriak, gaitasun pertzeptibo-motorrak zein fisiko-motorrak, adierazpen librea zein antolatua ere aztertzen ditugu. Ikaslea haurraren heltze-prozesuan ekintza motorrak duen garrantziaz jabetzen saiatzen gara, baita berau gaitzea praktika psikomotorraren saio bat diseinatu, antolatu eta egituratzeko orduan. Azkenik osasuna, ongizatea, gorputza, eskola eta gizartea ere oso kontuan hartzen ditugu gure programa honetan..

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Proponemos un modelo de educación corporal que colabore en abordar la enseñanza de la psicomotricidad en la etapa infantil desde una perspectiva global; globalidad que preside la vida del niño y hace referencia a su cuerpo, su afectividad y su inteligencia; para ello analizamos los fundamentos del desarrollo psicomotor, las capacidades perceptivo-motrices y físico-motrices, la expresión libre y la expresión organizada. Intentamos capacitar al alumno/a en comprender un itinerario de maduración infantil que implica un proceso del acto al pensamiento, y poder estructurar y organizar el diseño de la sesión de práctica psicomotriz. También incidimos en aspectos tales como salud, bienestar, cuerpo, escuela y sociedad.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.-Fundamentos del desarrollo psicomotor El esquema corporal. Esquema interoceptivo y esquemas exteroceptivos. La representación mental de la motricidad. El ajuste postural. Estructuración temporal. Estructuración espacial. El equilibrio. La lateralidad. La actividad neuromuscular.

TEMA 2.-Cuerpo y sociedad El cuerpo como instrumento y su funcionalidad: Las capacidades percecptivo-motrices y físico-motrices. El cuerpo como imagen.

TEMA 3.-El desarrollo psicomotor, salud y bienestar La práctica psicomotriz como factor de prevención en la etapa infantil.

TEMA 4.-La práctica psicomotriz La globalidad infantil: cuerpo, afectividad e inteligencia. El juego y el movimiento. El pasaje del acto al pensamiento. La representación.

TEMA 5.-La expresión y comunicación corporal La expresión organizada. La expresión libre. El teatro. La danza. El acompañamiento. Técnicas de relajación.

MethodologyToggle Navigation

Saio magistralak erabat baztertu gabe, metodologia partehartzailea bultzatuko da gelako saioetan, galderen, kasu praktikoen, proiektuen eta holakoen bidez. Honetaz gain landa-praktikak izango dira.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 50
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 30
    • Trabajo modular (%): 20

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Irakasgaia ebaluatzeko garaian lauhilekoan zehar egindako lan guztiak hartuko dira kontuan, bakoitzak bere neurrian hartuta (ikus. “eginbeharrekoak” dokumentua, baita hemen behean azaltzen den koadroa ere)

Horretaz gain, bada beste kontzeptu bat azken notan isla izango duena:

Asistentzia eta parte hartzea:. asistentzia kontrolatu egingo da eta atal honetan puntuatu ahal izateko %80ko asistentzia derrigorrezkoa izango da. Dena den hau ez da nahikoa izango, irakasgai honetan zuen parte hartzea (saio praktiko zein teorikoetan) ezinbestekoa denez, berau ere ebaluatu egingo dugu.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

 AZKEN EBALUAZIOA (%100)

o Ebaluazio Sistema ez ohiko deialdian, azken froga bat izango da eta bertan irakasgaiaren eduki teoriko eta praktikoak ebaluatuko dira, notaren 100% suposatuko duelarik.



 EBALUAZIO IRIZPIDEAK:



- Haurren garapen motorraren oinarrizko gaitasunak identifikatu ditu.



- Garapen motorraren gaitasunen aplikazio praktikoa suposatuko luketen jarduerak proposatuko ditu..



- Jolasaren plazerraren bizipena berreskuratu eta sentituko du.



- Psikomotrizitateko gelaren materiala ezagutu eta identifikatuko du.



- Psikomotrizitateko ohiko saioen egituratuko.



- Psikomotrizitateko saio bateko behaketa egingo du.





 EZ-OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DUEN IKASLEA

o Prozedura

 Ez aurkeztearekin nahikoa da

Compulsory materialsToggle Navigation

AULA DE EXPRESIÓN CORPORAL

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

AUCOUTURIER, B. (2004). Los fantasmas de acción. Barcelona.Editorial : Graó.

ARNAIZ SÁNCHEZ, P.; RABADÁN MARTÍNEZ, M.; VIVES PEÑALVER,Y. (2001). La psicomotricidad en la escuela. Málaga. Ediciones Aljibe.

MERCÉ BONASTRE, SUSANA FUSTÉ. Psicomotricidad y vida coticiana (0-3).Col.Biblioteca de Infantil nº20. Graó.

LE BOULCH, J. (1969). La educación por el movimiento en la edad escolar. Buenos Aires: Paidós.

In-depth bibliography

AJURIAGUERRA, D.J. (1975 <2 ª edic.>). Manual de psiquiatría infantil. Ed. Toray-Masson, Barcelona. DA FONSECA, V. (1988). Ontogénesis de la motricidad. Madrid: G. Núñez Editor. LE BOULCH, J. (1978.). Hacia una ciencia del movimiento humano. Ed. Paidós, Buenos Aires. WALLON, H. (1978.). Del acto al pensamiento. Ed. Psique, Buenos Aires. WINNICOTT, D. W. (1978). Juego y realidad. Ed. Gedisa, Barcelona.

Journals

Cuadernos de psicomotricidad Entre Líneas La Hamaca Citap- Psicomotricidad. Revista de estudios y experiencias. Sonhar. Comunicar- repensar a diferença.

Web addresses

www.psicopraxis.com www.terra.es/personal/psicomot/ - 6k ¿ es.geocities.com/mrociocm/recursos/psicomotricidad/psicomotricidad.htm - 10k ¿ www.escuelaeltomillar.com/psicomotricidad.html - 23k - www.psicomotricidad.com/ - 18k ¿

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • ECHEAZARRA ESCUDERO, IBON
  • MAIZTEGI KORTABARRIA, JULEN
  • ROS MARTINEZ DE LAHIDALGA, IKER

GroupsToggle Navigation

46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-18

16:00-18:00 (1)

16-30

17:00-19:00 (2)

Teaching staff

Exam

  • May : 14-05-2024 15:30
  • July : 01-07-2024 15:30

Classroom(s)

  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)

46 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
19-24

16:00-18:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • May : 14-05-2024 15:30
  • July : 01-07-2024 15:30

Classroom(s)

  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

46 Applied fieldwork groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
25-30

16:00-18:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • May : 14-05-2024 15:30
  • July : 01-07-2024 15:30

Classroom(s)

  • GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

46 Applied fieldwork groups-2 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
25-30

18:00-20:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • May : 14-05-2024 15:30
  • July : 01-07-2024 15:30

Classroom(s)

  • GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

47 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-18

14:00-16:00 (1)

16-30

15:00-17:00 (2)

Teaching staff

Exam

  • May : 14-05-2024 15:30
  • July : 01-07-2024 15:30

Classroom(s)

  • AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)

47 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
19-24

14:00-16:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • May : 14-05-2024 15:30
  • July : 01-07-2024 15:30

Classroom(s)

  • AULA 2-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

47 Applied fieldwork groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
25-30

14:00-16:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • May : 14-05-2024 15:30
  • July : 01-07-2024 15:30

Classroom(s)

  • GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

47 Applied fieldwork groups-2 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
25-30

18:00-20:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • May : 14-05-2024 15:30
  • July : 01-07-2024 15:30

Classroom(s)

  • GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)