XSL Content

Interculturalism in Schools25892

Centre
Faculty of Education and Sport
Degree
Bachelor's Degree In Infant Education
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
4.5
Languages
Basque
Code
25892

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3045
Applied classroom-based groups1522.5

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasgai honetan eskola eremuan kultuaniztasunak duen eragina aztertuko da. Azterketa antolakuntza mailatik, zein ikas-irakaste prozesuan parte hartzen duten elementuetan egingo da, parte hartzen duten agentean arteko begirada eginez, dauden baliabideak kontutan hartuz, interakzio moduak aztertuz eta gatazken kudeaketak bilduz.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

En esta asignatura se analiza las implicación de la multiculturalidad en sus diversas manifestaciones en el ámbito escolar, tanto en sus dimensiones organizativas, como en el conjunto de elementos que afectan al proceso de enseñanza/aprendizaje, desde los agentes implicados, los recursos disponibles, las formas de interacción, la gestión de conflictos, etc¿

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. GAIA. Inmigrazioa eta eskola: hezkuntza aniztasunerako eszenatoki berria. Eskola egoerak kultura anitzeko

testuinguruetan.

2. GAIA. Eskolako ikaskuntza-prozesua, barnertaze-elementu gisa.

3. GAIA. Kulturarteko hezkuntzaren eredu pedagogikoak: programa instituzionalen azterketa.

4. GAIA. Jatorrizko hizkuntzak eta kulturak ikasgeletan.

5. GAIA. Kulturartekotasunari erantzuna emateko zentroko planak.



TEMA 1.-Las implicaciones escolares de los contextos multiculturales. -Las implicaciones escolares de los contextos multiculturales.

TEMA 2.- El proceso de aprendizaje en la escuela como elemento de inclusión. El proceso de aprendizaje en la escuela como elemento de inclusión.

TEMA 3.- Modelos pedagógicos de educación intercultural: análisis de programas institucionales. Modelos pedagógicos de educación intercultural: análisis de programas institucionales.

TEMA 4.- Planes de centro de respuesta a la interculturalidad. Planes de centro de respuesta a la interculturalidad.

TEMA 5.- Propuestas de actuación: Plan de acogida, Organización Escolar, Revisión crítica e implementación intercultural del curriculum, Propuestas de actuación: Plan de acogida, Organización Escolar, Revisión crítica e implementación intercultural del curriculum,

MethodologyToggle Navigation

Banakako lana eta/edo taldekoa.

Ikaskuntza Kooperatiboa.

Tertulia pedagogiko dialogikoak.

Ikaskuntza gidatua eta/edo autonomoa.

Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza, Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza, Kasuaren Metodoa...

Saio teorikoak, irakaslearen aldetik klase magistralak.



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landu ahal izango ditugu eta bertan eskuragarri izan ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Individual works (%): 50
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 25
    • Exhibition of works, readings ... (%): 25

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Zuzeneko ikasleentzat

Zuzeneko ikaslearen ebaluazioa %80 izango da ikasgaiarena + %20 Proiektuen kudeaketako talde lanarena.

Praktikak egitea (Ariketak, Kasuak edota buruketak). (%30)

Taldeko lanak. (%30)

Lanen, irakurketen… aurkezpena (%40)



Ebaluazio araudi berriaren arabera, ikasle guztiek eskubidea dute euren kalifikazioa lortzeko ebaluazio jarraitua edo mistoaren bidez. Eskubide horri uko egin nahi badio eta amaierako ebaluazioaren bidez ebaluatua izan, idatziz eskatu beharko dio dagokion irakasleari. Horretarako, irakasgaia seihilekoa baldin bada, dozentzia hasten denetik, 9 asteko epea izango du eta 18 astekoa irakasgaia urte osokoa denean.



El alumnado, por defecto, obtiene su calificación a través del SISTEMA DE EVALUACIÓN CONTINUA O MIXTA.

PARA SER EVALUADO DE FORMA FINAL, debe solicitárselo POR ESCRITO a la docente responsable de la asignatura. (Usar documento en ANEXOS). Es la alumna o alumno quien DEBE SOLICITAR DE FORMA ESCRITA ser evaluado a través del SISTEMA DE EVALUACIÓN FINAL. Para ello, el alumnado debe SOLICITAR LA RENUNCIA A LA EVALUACIÓN CONTINUA ANTES de las primeras 18 semanas de la asignatura, dado que es anual.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ezohiko deialdian ikasleak Ikasle Gidan zehaztutako atal hau egin beharko du:



Indibidualki garatu beharreko proba notaren %100a izango da



Azken ebaluazioa duen ikaslearen kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea. Deialdiari uko egiten dion ikasleak «aurkezteke» kalifikazioa jasoko du.



OHARRA



Egoerak hala eskatuko balu, ez-ohiko deialdian eGelaren bitartez egingo da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere.

Compulsory materialsToggle Navigation

Besalú, X. eta Vila, I. (2007) La buena educación. Libertad e igualdad en la escuela del siglo XXI. Madrid: Los Libros de la Catarata.
Bernárdez, E. (2008) El lenguaje como cultura. Madrid: Alianza Editorial
Vasseur, M.T. (2006) Las culturas en la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas. Confrontaciones, articulaciones, choques. Cuestiones para la formación de docentes en contextos multilingües. In Enseñar y aprender lenguas en el país de acogida. Revista Textos, 42. Barcelona: Grao.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Besalú, X. eta Vila, I. (2007) La buena educación. Libertad e igualdad en la escuela del siglo XXI. Madrid: Los Libros de la Catarata.

Bernárdez, E. (2008) El lenguaje como cultura. Madrid: Alianza Editorial

Vasseur, M.T. (2006) Las culturas en la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas. Confrontaciones, articulaciones, choques. Cuestiones para la formación de docentes en contextos multilingües. In Enseñar y aprender lenguas en el país de acogida. Revista Textos, 42. Barcelona: Grao.

In-depth bibliography

Besalú, Xabier (2002) Diversidad cultural y educación . Madrid: Síntesis
Besalú, X. (2006): Inmigración y educación. El papel del maestro ante la inmigración, Educar(nos), 35, pp. 10-14.
Besalú, X. (2007): Palabras que crean realidad, conceptos que orientan las prácticas. Eskola Publikoa, 39, pp. 16-18
Besalú, X. (2008): Currículum nacional y currículum intercultural en Cataluña y España. A: Besalú - Campani - Palaudàrias, La educación intercultural en Europa. Un enfoque curricular. Barcelona: Pomares-Corredor, pp. 153-170.
Crystal, D. (2007) Hizkuntzaren iraultza Donostia: Erein
Etxeberria, F. (2002) Sociedad Multicultural y Educación. Donostia: Ibaeta Pedagogía.
Ibarraran, A., Lasagabaster, D., Sierra, J.M. (2007) Inmigración y aprendizaje de lenguas en un contexto bilingüe. Bilbao: Lete argitaletxea
Jaussi Nieva, Mª Luisa y Rubio Carcedo, Mª Trinidad (2004) EDUCACIÓN INTERCULTURAL. Orientaciones para la respuesta educativa a la diversidad étnica y cultural en la escuela . Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila
Lasagabaster, D., Sierra, J.M. (koor.) (2005) Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela Barcelona: ICE-Horsori
Martí, P. Ortega, P. Idiazabal, I etab. (2006) Hizkuntzen mundua. Munduko Hizkuntzeei buruzko txostena. Bilbao: EHUAZ
Noguerol, A. (2008) El tratamiento Integrado de las lenguas en el marco europeo. Textos 47. Zb. 2008ko Urt. (7-19 orr.)

Journals

Jakin
Hik Hasi
Textos
Ikastaria/Cuadernos de Educación
Bat soziolinguistika aldizkaria

Web addresses

https://www.mepsyd.es/creade/IrASubSeccionFront.do?id=70
http://www.fongdcam.org/manuales/educacionintercultural/index.htm
http://www.aulaintercultural.org/
https://www.mepsyd.es/creade/index.do
http://www.orozco.cc/Educa/Docus/v_emigran.htm
http://www.stecyl.es/informes/inmigracion/inmigracion.htm
http://www.aulaintercultural.org/experiencias/
http://misprimerassemanasenelauladeenlace.blogspot.com/2009/02/interculturalidad-y-escuela.html
http://webquest.xtec.cat/httpdocs/wqweb_%20intecast/index.htm
http://cuadernointercultural.wordpress.com/

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

12:00-14:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • January : 19-01-2024 11:30
  • May : 31-05-2024 11:30

Classroom(s)

  • AULA DE IDIOMAS - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

09:00-10:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • January : 19-01-2024 11:30
  • May : 31-05-2024 11:30

Classroom(s)

  • AULA DE IDIOMAS - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

12:00-13:00 (1)

Exam

  • January : 19-01-2024 11:30
  • May : 31-05-2024 11:30

Classroom(s)

  • SEMINARIO 3M - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)