XSL Content

School Textbooks Workshop26487

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Double Degree in Primary Education and Early Childhood Education
Academic course
2023/24
Academic year
5
No. of credits
6
Code
26487

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Gaur egungo ikastetxeek eskola testuen inguruan dituzten beharrei erantzuteko gai diren irakasleak prestatzea da irakasgaiaren xedea. Tailer honetan, tokian tokiko euskararen egoera soziolinguistikoa eta hizkuntza aniztasuna ardatz hartuta, eskola testuak sortzeko eta egokitzeko trebetasunak garatuko dira. Halaber, sorkuntza eta egokitzapenaren bidez, testuinguru errealetan ahozko interakzioa eta oro har euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko proiektu eta proposamen didaktikoak diseinatuko dira.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Helburuak



-Eskola testuen kalitatea eta egokitasuna kritikoki baloratzea

-Eskola testuak egokitzeko irizpideak eta estrategiak ezagutzea

-Eskola testuak egokitzeko eta sortzeko trebetasunak garatzea.

-Eskola testuak egokituz eta sortuz euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko proiektuak eta proposamen didaktikoak diseinatzea.



Konpetentziak



HH

G006 Kultura anitzeko testuinguruen eta hizkuntzen ikaskuntza

Lehen haurtzaroan mintzairak duen bilakaera ezagutzea, izan daitezkeen disfuntzioak identifikatzen jakitea eta haiek behar bezala garatzeaz arduratzea. Eraginkortasunez aurre egitea hizkuntzen ikaskuntzari kultura nahiz hizkuntza anitzeko testuinguruetan. Ahoz nahiz idatziz adierazten jakitea, eta zenbait adierazpen-teknika menderatzea. Euskara eta gaztelania menderatzea, baita atzerriko beste hizkuntza bat ere, gutxienez. Hizkuntza horietan ekoizpen eta ulermen zuzena eta egokia frogatzea (C1 eta B1 mailak, hurrenez hurren), hezkuntza-testuinguru eleaniztunean lan egin ahal izateko. Hizkuntzen nahiz kulturen aniztasunari begirako jarrera abegitsuak garatzea.

G015 Komunikazio-konpetentziak

Komunikazio konpetentziak (ahozko, idatzizko, ikusizko, gorputzezko, afektibo eta musikalak) aberasteko estrategia didaktikoak diseinatzea garapen integralaren esparruaren barruan.

LH

G003 Hizkuntzen ikaskuntza. Kultura anitzeko testuinguruak

Eraginkortasunez aurre egitea hizkuntzen ikaskuntzari kultura nahiz hizkuntza anitzeko testuinguruetan. Eskolacurriculumeko

zientziaren eta kulturaren arloko testuak irakurtzea eta horien iruzkin kritikoa egitea sustatzea.

G013 Komunikazio-konpetentziak

Euskara eta gaztelania menderatzea, baita atzerriko beste hizkuntza bat ere, gutxienez. Hizkuntza horietan ekoizpen eta ulermen zuzena eta egokia frogatzea (C1 eta B1 mailak, hurrenez hurren), hezkuntza-testuinguru eleaniztunean lan egin ahal izateko. Hizkuntzen nahiz kulturen aniztasunari begirako jarrera abegitsuak garatzea.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

-Eskola testuen egokitasuna eta kalitatea: materialen azterketa kritikoa

-Eskola testuen egokitzapena eta sorkuntza: hainbat irizpide eta estrategia

-Eskola testuak eta ahozkotasuna





MethodologyToggle Navigation

Irakasgaiak izaera praktikoa izango du eta ikasleen partaidetza eta sorkuntza izango dira ardatz. Metodologia aktibo eta kooperatiboak erabiliko dira, bakarka egiteko lanekin batera taldeka proiektuak diseinatuz eta arazoak ebatziz.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Individual works (%): 40
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 60

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

-Irakasgaia gainditzekzo ezinbestekoa da euskaraz Europako Erreferentzia Markoko C1 mailaren gaitasuna edukitzea.

-Irakasgaia gainditzeko nahitaezkoa da bakarkako zein taldekako lanak gainditzea.

-Eskoletara joaterik ez dutenek beste ebaluazio mota bat izango dute. Ikasleek irakaslearekin jarri behar dute harremanetan ikasturtearen lehen bi asteetan.

-Ebaluazio jarraituaren sistemaren bidez ebaluatua izaten ari den ikasleak aurkeztu dezake eskaria ebaluazio jarraituaren sistemari uko egin eta azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatua izateko, eskari hori irakasgaiko irakasleari idatziz helaraziz, beranduenez irakaskuntza aldia baino hilabete lehenago.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ohiko deialdiko irizpideak jarraituko dira.

Compulsory materialsToggle Navigation

Eskoletan zehaztutako materialak (artikulu zientifikoak, ikus-entzunezkoak, eskola testuak...).

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

COELHO, E. (2016). Eskola kulturaniztunetan irakastea eta ikastea: ikuspegi integratu bat. Bilbo: UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzua.

MINGUEZ, J.B. (1995). Libros de texto y construcción de materiales curriculares. Granada: Proyecto Sur de Ediciones.

PARECERISA ARAN, A. (1995). Materiales curriculares: cómo elaborarlos, seleccionarlos y usarlos. Barcelona: Graó.

RAYÓN RUMAYOR, L. (2010). Materiales curriculares, integración de las TIC y atención a la diversidad. Madrid: Hezkuntza eta Zientzia Ministerioa.

RUIZ BIKANDI, U. (2006). Consideraciones básicas para facilitar el aprendizaje de la L2 a los principiantes. Cultura y Educación, 18 (2):143-157.

YANO, Y., M. H. LONG & S. ROSS. (1994). The effects of simplified and elaborated texts on foreign language reading comprehension. Language Learning, 44 (2): 189 219.

In-depth bibliography

BESALÚ, X. & VILA, I. (2007). La buena educación: libertad e igualdad en la escuela del siglo XXI. Madrid: Catarata.
COELHO, E. (2005). La transversalidad del aprendizaje lingüístico en el currículo: el proceso de andamiaje en la educación. Lasagabaster, D. & Sierra, J.M. (eds.) Multilingüismo, Competencia Lingüística y Nuevas Tecnologías. Barcelona: ICE/Universidad de Barcelona & Horsori.
IBARRARAN, A., LASAGABASTER, D. & SIERRA, J.M. (2007). Inmigración y aprendizaje de lenguas en un contexto bilingüe. Bilbo-Iruña: Lete.
LASAGABASTER, D. & SIERRA. J.M. (2005). Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela. Barcelona. Horsori.
VIILA, I. (2004). Lengua, escuela y Immigración. Online argitalpena: http://red.pucp.edu.pe/ridei/files/2013/05/130510.pdf

Journals

Tantak
Hik Hasi
Jakingarriak
Ikastaria
Articles
Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura
Aula de Innovación Educativa

Web addresses

-Euskal ikasmaterialen estilo liburua: http://www.euskadi.eus/beste-proiektu-batzuk-euskara/web01-a2heusk/eu/
-Ahotsak ikasgelan: https://ikasgelan.ahotsak.eus
-EIMA katalogoa: http://eimakatalogoa.eus
-Tribuaren Berbak sekuentzia didaktikoak: http://www.eimakatalogoa.eus/20962/tribuarenberbak/proiektua.html
-Soziolinguistika Klusterra: http://www.soziolinguistika.eus
-Aula intercultural www.aulaintercultural.org/escuela-intercultural/metodologia-y-herramientas
-Berritzegune Nagusia: kulturartekotasuna: HIPI irakasleentzako materialak
http://elearning1.hezkuntza.net/900006/course/view.php?id=48
-Cuaderno intercultural www.cuadernointercultural.org
-Eragiozu euskarari, lagun berri! https://sites.google.com/site/eragiozueuskararilagunberri/