Contenido de XSL

Lenguaje Plástico y Visual

Centro
Facultad de Educación y Deporte
Titulación
Grado en Educación Infantil
Curso académico
2020/21
Curso
4
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral3654
P. de Aula2436

Guía docenteAlternar navegación

ObjetivosAlternar navegación

Ikasgaiaren gaitasunak

A) Ikusizko baliabide, teknika eta estrategia ezberdinak ezagutzea, ipuinen eta dramatizazioen narrazioetan eta ilustrazioetan erabiltzeko.

B) Elementu plastiko eta ikusizko ezberdinak erabiltzea, koreografien eta dantzen eszenografiarako materialak sortzeko.

C) Dramatizazioari aplikatzeko aukera plastikoak ezagutzea.

D) Narrazioak eta ipuinak ilustratzeko teknikak menperatzea, irudiarekin eta eszenografiarekin jolas eginaz.

TemarioAlternar navegación

Eduki-multzoak

1. Gaur egungo Haur Hezkuntzan jarraitutako Arte eta Ikusizko Hezkuntzaren kontzeptu nagusien, hezkuntza eredu eta metodologien berrikusketa eta ekintza-artearekin, narrazio bisualekin eta dramatizazioarekin lotura dutenen inguruko sakonketa.

2. Hizkuntza Plastikoa eta Ikusizkoaren ezaugarrien, baliabideen eta materialen bereizgarriak eta aukerak, Haur Hezkuntzari aplikatutako ekintza-arteak, narrazio bisualak eta dramatizazioen inguruko esperimentazio eta sorkuntza anitzen bidez.

3. Ekintza-artearekin, narrazio bisualekin eta dramatizazioarekin zerikusia duten eta haur gelara egokitutak dauden proiektuak eta proposamenak diseinatu eta burutu.

MetodologíaAlternar navegación

Ikasgai guztia lan kooperatibo, aktibo eta praktiken bidez gauzatuko da proiektu baten bitartez. Ikasleak izango dira euren ezagutzak eraikitzen dituztenak ikerketa, hausnarketa eta esperimentazioen bitartez.

Hausnarketen partekatzea, esperimentazioak, hauen aurkezpenak eta behin betiko ekoizpenak, eskola-ordu teorikoetan eta praktika-orduetan bideratuko dira.

Iturrien bilaketa eta aurkezpenen eta lan idatzien ikusizko eta idatzizko diseinua, ez bertaratze orduetan egingo da.

Ikasgaiaren gaitasun eta eduki guztiak zeharka landuko dira hausnarketa teoriko-praktikoaren bitartez, beraz, ez da prozesu lineal bat jarraituko eta ikasgaiaren inguruko gogoeta etengabekoa izango da.



Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

ETENGABEKO EBALUAZIOA

Egin beharreko lanak:



1. Prozesuaren karpeta (taldeko lana): %25

2. Haur Hezkuntzari zuzendutako ekintza-arteko proposamen baten diseinua eta burutzea (banakako lana): %15

3. Haur Hezkuntzari zuzendutako proposamen eszeniko baten diseinua eta burutzea (taldeko lana): %15

4. Etengabeko ikaskuntzarako zeregin indibidualak: galdeketak, erreferenteen analisia eta zereginekiko konpromisua (banakako lana): 5 %

5. Moduluko diziplinarteko lana (taldeko lana): % 40).



Atal guztiak gainditu beharko dira ikasgaia gainditzeko.



AZKEN EBALUAZIOA

Azterketa teoriko-praktikoa, 3 atalez osatua:

1. Proposamen artistiko/bisual baten analisi idatzia egitea (%40, nota honen %20a moduluko lanarena da eta beste %20a ikasgaiarena).

2. Egindako analisian oinarrituriko hobekuntza proposamenak garatzea ikasgaiaren edukiekin erlazionatuz (%40, nota honen %20a moduluko lanarena da eta beste %20a ikasgaiarena).

3. Haur Hezkuntzari zuzendutako ekintza-arteko proposamen baten diseinua(ikasgaiaren %20).





Azterketaren 3 atalak gainditu beharko dira ikasgaia gainditzeko. Azterketaren bitartez modulua soilik gainditu behar bada lehenengo bi atalak soilik egin beharko dira eta biak gainditu.



OHARRA/NOTA:

Irakasgai osoa aprobatzeko atal guztiak gainditzea beharrezkoa da, hau da, atal teorikoak zein praktikoak. Halaber, emaitza guztiak ikasturtearen azken deialdira arte gordeko dira.

Ikasleak bukaerako proba teoriko-praktikoa egitea eskatu duen kasuan, ebaluazio-deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztearekin. Halaber, ikasleak ahalko dio uko egin ebaluazio-deialdiari, baldin eta horrela jakinarazten badio idatziz irakasgaiaren irakasle arduradunari irakasgaia irakasten hasi eta 10 egun baliodun igaro baino lehenago.



Ikasleek uko egin ahal izango diote etengabeko ebaluazioari (edo mistoari) eta azken ebaluazioa aukeratu, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu (8.3 artikulua)



Uko egiteko prozedura eta epeak:

- Epea: gutxienez, 9 astekoa, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.

-Prozedura: Ikasleak etengabeko ebaluazioari (edo mistoari) UKO egiten diola jasotzen duen IDAZKI BAT AURKEZTU beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, ezarritako prozedurari jarraituta eta epeen barruan (8.3 artikulua).

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

Beharrezkoak diren materialak, baliabideak eta teknikak
1go mailako apunteak
Irakasleak eskainitako artikuluak, bideoak, irudiak , e.a.
Egela (ikasgairako materialak)
Bilaketa bibliografikoa: artikulu eta liburu espezializatuak
Ikus erreferenteen bilaketa: egindako argazkiak, aldizkariak, liburuak, web orri espezializatuak...

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

Alonso, M.; eta Matilla, L. (1990). Imágenes en acción. Madril: Akal.

Andrieu, A.; eta Lekue, P. (2012). Haur Hezkuntzarako Ikus Hezkuntza. Gasteiz: Egileak

Apodaka, M. J.; eta Ugarte, B. (2007). Hezkidetza gida. Bilbo: Euskal Herriko Bilgune Feminista.

Basterretxea, J.I.; Andrieu, A.; Idoyaga, J.V.; Jiménez, E.; eta Ramirez de la Piscina, J.M. (2011). Irudiaren hiria. Euskal herritarren komunikazio-gaitasunak. Bilbo: UEU.

Belver, M. H.; eta Ullán A. M. (2007). La creatividad a través del juego. Salamanca: Amarú.

Escaño, C. (2005). Posibilidades y realidades de Internet en la educación artística. Propuesta para la posmodernidad: un entorno virtual común y universitario orientado a la educación artística y su investigación. Honakoan, R. Marín (Ed.), Investigación en educación artística (373-394 or.) Granada: Universidad.

Hezkuntza sistemak Euskal Herrian. Legeria: http://www.vc.ehu.es/araka/orri12.htm

Lleixá, T. (koord.) (2000). Haur Hezkuntza 0-tik 6 urtera. (II liburukia: Adierazpena eta komunikazioa, 3. kapitulua: Hizkuntza plastikoa). Bilbo: UPV/EHU.

Malaguzzi, L. (2001). La educación infantil en Reggio Emilia. Barcelona.

Ugarte, B. (2002). Emakumea hezkuntzan. Hik Hasi, 64, 8-17.

Ugarte, B.; Moral, B.; Petxarroman, B.; eta Apodaka M. J. (2005). Hezkidetza, detaile sutilen indarra. Hik Hasi, 96, 8-17.

Bibliografía de profundización

Antequera, M. (1995.). Educar y enseñar con títeres. Materiales para educadores. Editorial Central.
Belver, M. H., Ullán A. M. (2007). La creatividad a través del juego. Salamanca: Amarú.
Berrocal, M. (coord.) (2005). Menús de Educación visual y Plástica. Siete propuestas para desarrollar en el aula. Barcelona: Graò. Delpeux, H. (1972). Titeres y marionetas. Bartzelona: Vilamala.
Bosch, E., Cols, C., Nicolás, M., Vallvé, L., Vila, G. eta Sans, S. (2002). Hacer plástica. Un proceso de diálogos y situaciones. Barcelona: Octaedro.
Caja, J. (coord) (2001). La educación visual y plástica hoy. Educar la mirada, la mano y el pensamiento. Barcelona: Graò
Hetzel. Máscaras. Librería pedagógica.
Kampmann, L. (1972). Teatro de marionetas. Paris: Bouret.
Lequeux, P. (1977). El niño creador de espectáculo. Buenos Aires: Kapelusz.
Mantovani, A. (1981). El teatro un juego más. Madril: Nuestra Cultura.
Pessel, A. (1975). 100 ideas. Sombras corporales. Bartzelona: Vilamala.
Teatro de títeres (1977). Guía didáctica, Preescolar. Santillana.
Vallon, C. (1984). Práctica del teatro para niños. Bartzelona: Ceac

Revistas

Hezkuntza plastikoa eta artistikoa
Arte, Individuo y sociedad: https://revistas.ucm.es/index.php/ARIS Irekia
- Artaren inguruko atal berezia 1, 2002,: https://dialnet.unirioja.es/ejemplar/145004
Arteterapia. Papeles de arteterapia y educación artística para la inclusión social: https://revistas.ucm.es/index.php/ARTE Irekia
Eari. Educación Artística Revista de Investigación: https://ojs.uv.es/index.php/eari Irekia
International Journal of Art & Design Education: https://www.wiley.com/en-es/International+Journal+of+Art+&+Design+Education-p-9780J
IJETA. International Journal of Education through Art: http://www.insea.org/research/international-journal-education-through-art
Invisibilidades: http://www.apecv.pt/publicacoes/revista-invisibilidades Irekia
Imaginar: http://www.apecv.pt/publicacoes/revista-imaginar Irekia
Orokorrak
Aula de Infantil: https://www.grao.com/es/aula-infantil Eskuragai EHU-ko bibliotekaren bitartez
Aula de Innovación Educativa: https://www.grao.com/es/aula-de-innovacion-educativa Eskuragai EHU-ko bibliotekaren bitartez
Cuadernos de Pedagogía: http://www.cuadernosdepedagogia.com/content/Inicio.aspx Eskuragai EHU-ko bibliotekaren bitartez
In-Fan-cia. Educar de 0 a 6 años: https://www.rosasensat.org/revistes/in-fan-cia/ Eskuragai EHU-ko bibliotekaren bitartez
Hikhasi: http://www.hikhasi.eus/Aldizkariak/Hik_hasi Irekia
Tantak: https://www.ehu.eus/ojs/index.php/Tantak/index Irekia
Uztaro, Giza eta gizarte-zientzien aldizkaria: https://www.uztaro.eus/ Irekia
Zehar, Arte-aldizkaria: https://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=3370 Irekia
Zer, Komunikazio-ikasketen aldizkaria: https://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=2018 Irekia

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

13:00-15:00

Profesorado

Examen

  • Enero : 22-01-2021 11:30
  • Junio : 02-06-2021 11:30

Aula(s) impartición

  • AULA DE DIBUJO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

12:00-14:00

Profesorado

Examen

  • Enero : 22-01-2021 11:30
  • Junio : 02-06-2021 11:30

Aula(s) impartición

  • AULA DE DIBUJO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION