Ruta de navegación

Contenido de XSL

Euskara Araua eta Erabilera25967

Centro
Facultad de Relaciones Laborales y Trabajo Social. Sección Álava
Titulación
Grado en Trabajo Social
Curso académico
2023/24
Curso
3
Nº Créditos
6
Código
25967

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral4567.5
P. de Aula1522.5

Guía docenteAlternar navegación

Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación

"A Hizkuntzako Ahozko eta Idatzizko Adierazpena I" eta "A Hizkuntzako Ahozko eta Idatzizko Adierazpena II" ikasgaien helburua da lehen mailako ikaslea modu mailakatuan ahozko nahiz idatzizko testu genero akademiko eta zientifikoen erregulartasun linguistiko, testual eta diskurtsiboez ohartzea eta horien erabileran trebatzea. Arau gramatikalak menperatzeaz gain, ikasleak berebiziko arretarekin ekingo dio testu akademikoen komunikazio mailako eskariei erantzuteari, generoaren araberako hizkuntz baliabide egokiak erabiliz (erreseina, azalpen testua, ahozko aurkezpena. e.a.).



Azalpen helburua duten testuen gaineko lana egiten da bereziki ikasgai hauetan, ahozko eta idatzizko adierazpideen araberako egokitzapen eta gaitasunak landuz. Mintzairaren erabilera modu kokatuan (egoerak eskatzen dituen egoera eta helburu jakinak kontuan hartuz) lantzen da, jakintza deskontestualizatuei baino, egiten jakiteari aparteko balioa emanez.



Ikasleak oso aintzat hartu beharreko ikasgaia da unibertsitate mailan lantzen diren edukien eta hizkuntzaren arteko harremana estua baita. Ikasleak bere mintzairaren eta idazkeraren maila areagotzea garrantzitsua da graduan zehar landuko dituen edukien ulermena bermatzeko eta baita eduki horiek barneratu dituela erakuts dezan ere.

Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación

Heziketa helburuak:

Ikasgai honen helburu nagusia euskara batu edo estandarraren ezaugarri nagusiak erakustea da. Euskara batuaren erabilera-eremuak, Euskaltzaindiak azken urteetan eman dituen arauak eta berauen irizpideak azaldu eta landuko dira. Horren bidez, Ikasleek euskal hizkuntzaz duten jakintza zabaltzea lortu nahi da, batik bat ikasten ari diren titulazioaren inguruko gaiez zuzentasunez, egokitasunez eta aberastasunez komunikatzeko gai izan daitezen.



Testu zuzenak eta egokiak idazteko hizkuntza-arauen beharra baloratzea.

Datu-baseetan eta interneten dauden hizkuntza baliabideak ezagutzea bertako informazioa aurkitzeko eta erabiltzeko gaitasuna lortzeko.

Euskaraz zuzentasunez, zehaztasunez erraztasunez eta aberastasunez komunikatzeko gaitasuna handitzea.



Konpetentziak:



M05CM09. Argitasunez eta koherentziaz Gizarte-langintzako edozein gairi buruzko txostenak prestatzea eta ideiak transmititzea publiko espezializatu eta ez-espezializatuari, dagokion hizkuntz gaitasuna baliatuz. Gaitasun hau graduko G010 gaitasunekin eta MEC-eko MEC2, MEC3 eta MEC4 gaitasunekin gurutzatzen da)



M05CM10. Arazo jakinen aurrean, argudio eta proposamenak eztabaidatu, landu eta defendatzea, ahoz zein idatziz komunikatzeko gaitasuna erakutsiz eta jokabide arduratsuaz zein praktika onetako kodeekin bat etorriz. (Gaitasun hau graduko G007 eta G010 gaitasunekin gurutzatzen da eta hauek, halaber, MEC-eko MEC1, MECC2, MEC3, MEC4 eta MEC5 gaitasunekin)

Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación

1.- Sarrera. “Arau” kontzeptuaz. Hizkuntzaren aldaerak. Zuzentasuna eta egokitasuna.

2.- Hizkuntz baliabideak

3.- Ortografia eta idazkera.

4.- Izen-morfologia.

5.- Aditz-morfologia.

6.- Sintaxia.

7.- Lexikoa. Hiztegi Batua..

8.- Testua-Diskurtsoa. Koherentzia eta kohesioa

9.- Ahoskera.

MetodologíaAlternar navegación



A) Norberaren lana



- Gaiak ikastea

- Nahitaezko irakurgaiak irakurtzea

- Eskolan ikusitako kontzeptu teorikoak lantzeko jarduerak egite



B) Eskolako jarduerak



- Eskola magistralak (45 ordu):

Gaitegian adierazitakoen aurkezpena



- Ikasgela-praktikak (15 ordu):

- Azaldu eta ikasitako eduki teorikoen aplikazioa. Eduki teorikoa praktikan jartzeko hainbat jarduerak egingo dira.

- Jarduerak ahoz gora zuzentzea eta komentatzea

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

  • Sistema de Evaluación Continua
  • Sistema de Evaluación Final
  • Herramientas y porcentajes de calificación:
    • Prueba escrita a desarrollar (%): 50
    • Realización de prácticas (ejercicios, casos o problemas) (%): 25
    • Exposición de trabajos, lecturas… (%): 25

Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación



Amaierako azterketa idatzia - Adierazpena eta edukiak - 50%



Ariketa praktikoak - Adierazpena eta edukiak - 40%



Jarrera, parte-hartzea eta lana- Eskoletako parte-hartzea eta ariketak egitea - 10%

Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

Lan metodologia eta ebaluazio irizpide zehatzak ikasturtearen hasieran programan bertan adieraziko dira. Hala ere, hona zenbait irizpide kontuan hartzekoak:



Ikasleeek aukera izango dute 10 puntuko azterketa egiteko, baina aukera emango zaie, ohiko deialdian gainditu dituzten atalei dagozkien notak gordetzeko, idatziz hala eskatzen badute.

- Irakasgaia gainditzeko berau osatzen duten atal bakoitza gainditzea ezinbesteko baldintza da.

- Ezohiko deialdiari uko egiteko nahikoa izango da ezohiko azterketara ez aurkeztea

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación


A) Oinarrizko bibliografia
B) Eskolako materialak (Moodle)
C) Interneterako sarbidea eta helbide elektronikoa


BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

Oinarrizko bibliografía / Bibliografía básica:



Alberdi, X., 1999, Euskaltzaindiaren araugintza berria: ikastaroa. Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua.

Askoren artean, 2004, Euskararen araugintza: arauak eta hiztegi batua. Ariketak eta ebazpenak. Donostia: Leitzako IKA.

Elhuyar. 1998. Gizarte-laneko Hiztegia: euskara-gaztelania, gaztelania-euskara. Lizarra: Elhuyar Kultur Elkartea.

Euskaltzaindia, 1994-, Euskaltzaindiaren arauak. Bilbo: Euskaltzaindia.

Euskaltzaindia, 2008, Hiztegi Batua. Elkar-Euskaltzaindia.

HAEEko Administrazio Hizkeraren Atala, 2000, Zalantza-dantza. 2. arg. Berritua. IVAP/HAEE.

Zubiri, I. eta Zubiri, E., 2000, Euskal Gramatika Osoa. Bilbo: Didaktiker.

Bibliografía de profundización



Alberdi, X. eta Sarasola, I., 2001, Euskal estilo libururantz. Gramatika, estiloa eta hiztegia, Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua.
Egunkaria, 2000, Estilo liburua. Andoain: Egunkaria.
Elhuyar, 2006, Elhuyar hiztegia. Euskara-Gaztelania. Castellano-Vasco. 3. arg. Usurbil: Elhuyar.
Euskaltzaindia, 2002, Euskal Gramatika Laburra: Perpaus Bakuna. 2. arg. Bilbo: Euskaltzaindia.
Mendizabal, J., 1994, Gizarte Laneko euskara. Donostia: Kutxa Fundazioa.
Sarasola, I., 1997, Euskara batuaren ajeak. Irun: Alberdania.
Sarasola, I., 2005, Zehazki. Gaztelania-Euskara hiztegia. Diccionario Castellano-Euskera. Irun: Alberdania.
Sarasola, I., 2007, Euskal Hiztegia. 2. arg. Donostia: Elkar.
Zuazo, Koldo, 2005, Euskara batua. Ezina ekinez egina. Donostia: Elkar.
Zubimendi, J. R. eta Esnal, P., 1993, Idazkera-liburua. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.

Revistas

- Anuario del Seminario Julio Urquijo (ASJU)
- Bat Soziolinguistika Aldizkaria
- Fontes Linguae Vasconum (FLV)
- Lapurdum
- Senez
- Gogoa
- Ikastaria

Direcciones web

EHUko Euskara Zerbitzua. Azpidazki. [http://www.ehu.es/azpidazki/] (arauak, gramatika, komunikazioetarako esaldiak, idazki ereduak)
EHUko Euskara Zerbitzua. EHULKU [http://www.ehu.es/ehulku/] (estilo eta gramatika aholkuak, interneteko hizkuntza baliabideak))
EHUko Euskararen Errektoreordetza. EHUTSI [http://www.euskara-errektoreordetza.ehu.es/p267-shehuthm/es/] (gramatika eta ariketak)
Euskaljakintza. http://www.euskaljakintza.com/ (arauak, ariketak, etab.)
Euskaltzaindia. www.euskaltzaindia.net (arauak, Hiztegi Batua, Jagonet, Euskal Gramatika. Lehen Urratsak I-VI [EGLU I-VI].…)
Garzia, J., 2005., Kalko okerrak. Vitoria-Gasteiz: EJren Argitalpen Zerbitzua. [http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/eu/contenidos/informacion/dih/eu_5490/estilo_liburua_e.html]
http://www.habe.org/ikaslearengunea/index_e.asp (euskara hobetzen)
IVAP-HAEE, 2001, Zalantza-dantza. Donostia: IVAP-HAEE. [http://www.ivap.org/admeusk/ae29z.pdf] [Z-D]
Lozano, J. (arg.),1997, Argiro idazteko proposamenak eta ariketak. Donostia: IVAP-HAEE. [http://www.ivap.euskadi.net/r61-2347/eu/contenidos/informacion/admin_hizkera/eu_3810/argiro0_e.html]
Zubimendi, J.R., 2004, Ortotipografia. Vitoria-Gasteiz: EJren Argitalpen Zerbitzua. [http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/eu/contenidos/informacion/dih/eu_5490/estilo_liburua_e.html]