Ruta de navegación

Contenido de XSL

Desarrollo de la Competencia Comunicativa - Lengua Castellana y Lengua Vasca - en Educación Infantil I27630

Centro
Facultad de Educación de Bilbao
Titulación
Grado en Educación Infantil (Trilingüe)
Curso académico
2022/23
Curso
1
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera
Código
27630

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral1624
P. de Aula4466

Guía docenteAlternar navegación

Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación

Unibertsitateko lehen kurtso honetan ikasleek beste diskurtso-kultura batean parte-hartzen eta garatzen ikasiko dute. Horrela, irakasgai honek Komunikazio Gaitasunean orokorrean sakontzen lagunduko die, eta, batez ere, alor akademikoko testu-motak eta diskurtso-generoak landuko dituzte. Hartzaile nahiz ekoizle izango dira ahoz eta idatziz. Zentzu honetan oinarrizko baliabidea izanik, ikasgaiak garrantzia hartzen du bi norabidetan: batetik, unibertsitatean egiten den ikaskuntzaren etekinerako eta hobekuntzarako izango da, eta, era berean, alor eta diziplina guztietan eragina izango du; bestetik, etorkizuneko irakaslanera zuzenduta egongo da.

Komunikazio Gaitasunaren Garapena I ikasgaiak hurrengo helburu orokor hauek ditu:



1. Hizkuntzalaritzaren oinarrizko kontzeptuak ulertzea, batez ere joera pragmatikodunak, hizkuntzak komunikazio-egoera anitzetan duen erabilera aztertzeko tresnatzat hartuz.



2. Idatzizko eta ahozko testuen ulermenaz eta mintzamenaz hausnarketa egitea, testu horiek alor akademikokoak izango dira batez ere.



3. Era koherentean, zuzenean eta egokian alor akademikoko komunikazio-ekintzak garatzea.



EGIAZTATURIKO MEMORIEN ESTEKAK:

• Bilbo: Lehen Hezkuntza ; Haur Hezkuntza

Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación

Berebizikoa da ikasleen hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna garatzea, hizkuntza eraginkortasunez erabil dezaten euren bizitzako egoera eta behar guztietan. Irakasgaian hurrengo gaitasunak landuko dira:



1. Testuinguru akademikoan agertzen diren testuak aztertu, prozesatu eta sortu.

2. Komunikazio eta hizkuntzaren zientzien oinarrizko printzipioak ulertu.

3. Hizkuntzaren garapenari buruzko hausnarketari ekitea.

4. Oinarrizko kontzeptuak, testuak eta berbaldiak aztertzea.

5. Ahozko hizkuntzaren eta hizkuntza idatziaren arteko aldeak identifikatzea eta ezaugarri linguistikoen eta diskurtsiboen jabe izatea.

6. Idatzizko hizkuntza darabilten egoera adierazkorren gaineko testuak sortzea.

7. Ahozko hizkuntzaren erregistroak erabiltzea egoeraren arabera.

GRADUEN IRAKAS-GIDEN ESTEKAK

• Bilbo: Lehen Hezkuntza ; Haur Hezkuntza ; Gizarte Hezkuntza

Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación

1. GAIA- Oinarrizko kontzeptuak, testuak eta berbaldiak aztertzeko eta sortzeko. Hizkuntza eta komunikazioa. Komunikazio gaitasuna. Diskurtsoa. Diskurtsoaren analisirako mailak. Testua eta testuaren ezaugarriak. Testu-motak. Diskurtso-generoak. Alor akademikoko diskurtso-generoak.



2. GAIA- Ahozko eta idatzizko testuak ulertzea eta sortzea, testuinguru akademikoaren berbaldi-generoetan berariazko arreta jarrita. Eremu akademikoko ahozko testuen ulermena, ekoizpena eta analisia: ahozko azalpenak, eztabaidak, aurkezpenak, txostenak, eta abar. Azalpen testuak: ezaugarriak, sailkapena eta egitura. Azalpen testuak idazteko estrategiak.



3. GAIA- Argudiozko testuak. Iritzi artikuluaren planifikazioa. Idazlan onen eredua. Nola eztabaidatu? Irizpideak.



4. GAIA- Iruzkin kritikoa ipuingintzan. Literatur testuak eta informazio testuak



EGIAZTATURIKO MEMORIEN ESTEKA:

• Bilbo: Haur Hezkuntza: https://www.dropbox.com/s/9leipy5ymjyu27s/2014-05-22%20MEMORIA%20JUSTIFICATIVA%20ED.%20INFANTIL.pdf





MetodologíaAlternar navegación

Ekintza kolaboratzaile eta parte hartzaileak egingo dira; gainera, irakaslearen azalpen magistralez gain, testuen eta ikus-entzunezko materialen irakurketa eta eztabaida kritikoak sustatuko dira. Banakako eta taldeko lana egitea de asmoa.







Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

  • Sistema de Evaluación Continua
  • Sistema de Evaluación Final
  • Herramientas y porcentajes de calificación:
    • Realización de prácticas (ejercicios, casos o problemas) (%): 10
    • Trabajos individuales (%): 40
    • Trabajos en equipo (resolución de problemas, diseño de proyectos) (%): 34
    • Modulu Diziplina arteko lana (%): 16

Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

Hauek dira ebaluazio sistemak: etengabeko ebaluazioa eta azken ebaluazioa.



1. Etengabeko ebaluazioan proba eta jarduera multzo bat ezartzen da, ikasle bakoitzak prestakuntza aldian aurrera nola egiten duen baloratzeko. Erabilitako sistema eta tresnek bermatu egin behar dute gaitasun guztien garapena. Aukera egongo da ebaluazioa prestakuntza aldian zehar egindako probekin soilik egiteko, edo, proba horiek egiteaz gain, kasuan kasuko azterketa deialdirako ezarritako data ofizialean egingo den proba osagarri bat ere egiteko.



Taldeka egindako lanak: % 50

Banakako lanak: % 34

Moduluko Diziplina arteko Lana (DAL): % 16



2. Azken ebaluazioak aukera ematen du zenbait jardueren bitartez ebaluatzeko (%100) ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da.



3. Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.



Beraz, ikasleria honek derrigorrez proba bat egin beharko du, eta jarduerek %100 balioko dute. (EHUko Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia. 8 eta 9. artikuluak).



12.2.- artikulua.- Deialdiari uko egitea

2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa «aurkezteke» izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.





4. Oharra: Guztiz beharrezkoa da jarduera guztiak eta bakoitza gainditzea irakasgaia gainditutzat jotzeko.



Gainera, bi egoeratan, derrigorrean, Moduluko Diziplina arteko Lanari (DAL) dagokion nota irakasgai bakoitzaren azken notaren %16 izango da (1,6 puntu).







Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

(EHUko Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia. 9. artikulua):



1.– Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.

2.– Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da.

3.– Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren % 100 eskuratu ahal izango dute.

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

-Ordenagailua.
-Ikus-entzunezkoak.
-Ikasliburuak, azterketak, apunteak, lanak, praktiketarako txostenak, bideo-grabazioak...

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

-ASKOREN ARTEAN (2005) IVAPeko Estilo liburua. HAEE-IVAP

-CALSAMIGLIA, Helena, y TUSÓN, Amparo (1999) Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Barcelona. Ariel.

- CAMPS, Anna y ZAYAS, Felipe (COORD.) (2006) Secuencias didácticas para aprender gramática. Graó. Barcelona

-CARLINO, p. (2005) Escribir, leer y aprender en la Universidad. Buenos Aires: F.C.E.

-GARZIA, Joserra (2008) Jendaurrean hizlari. Berriozar: Alberdania.

-CASSANY, D. (2006) Taller de textos. Barcelona: Paidós.

-CASTELLÓ, M. (coord..) (2007) Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Barcelona: Graó.

-GÓMEZ TORREGO, L (1997), Gramática didáctica del español. SM. Madrid.

-GONZÁLEZ NIETO, Luis, (2001) Teoría lingüística y enseñanza de la lengua.( Lingüística para profesores). Cátedra. Madrid

MONTOLÍO, E.-GARACHANA, C.- SANTIAGO, M. (2000) Manual de escritura académica. Barcelona: Ariel

-ZUBIRI, IlarI & Zubiri (1995), Euskal gramatika osoa. Didaktiker. Bilbo

Bibliografía de profundización

-FONTICH, Xabier (2006) Hablar y escribir para aprender gramática. Barcelona. Horsori.
-BEAUGRANDE, Robert & DRESSLER, Wolfgam, (1997) Introducción a la lingüística del texto. Barcelona. Ariel
-CLANCHY, J. y BALLARD, B. (2000) Cómo se hace un trabajo académico. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.
-PÉREZ, F. (2005) Redacción en el aula. Madrid: Síntesis.
-REYES, Graciela (1990) La pragmática lingüística. Barcelona. Montesinos.
-REYES, Graciela (1998) Cómo escribir bien en español. Manual de redacción. Madrid: Arco/ Libros
-SÁNCHEZ LOBATO, (2006) Saber escribir. Madrid: Aguilar- Instituto Cervantes.
- VAN DIJK, T (2000). El discurso como estructura y proceso. Gedisa. Barcelona.
-VÁZQUEZ, G. (coord..) (2001) El discurso académico oral.Madrid: Edinumen
-VÁZQUEZ, G. (coord..) (2001) Guía del discurso académico escrito .Madrid: Edinumen
-VÁZQUEZ, G. (coord..) (2001) Actividades para la escritura académica .Madrid: Edinumen
-VILÀ, M. (coord..) (2005) El discurso oral formal. Contenidos de aprendizaje y secuencias didácticas. Barcelona: Graó.
-VV.AA (2009) Lectura y escritura de textos académicos. (Monográfico) Textos nº 50.
-VV.AA (2004) Reflexión sobre la lengua (Monográfico) Textos nº 37.

Revistas

- Bat. Soziolinguistika
- Euskera
- Hikhasi
- Ikastaria
- Jakingarriak
- Tantak
- Textos
- Uztaro

Direcciones web

www.erabili.eus
- www.soziolinguistika.eus
- www.euskaltzaindia.eus
- www.ethnologue.com
- www.behatokia.eus
-http://ikasgela.santurtzieus.com/
-http://irakurketa.hizeba.eu/
-http://italc.sourceforge.net/
-http://sitios.ruv.itesm.mx/portales/crea/
-http://www.uzei.eus/hobelex/
-https://hotpot.uvic.ca/
-https://sites.google.com/site/euskarateknikoakazetaritza/et1_1hizkuntza-baliabideak

GruposAlternar navegación

01-31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
2-2

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

8-8

08:30-10:30 (3)

11:00-13:00 (4)

12-12

08:30-10:30 (5)

11:00-13:00 (6)

16-16

08:30-10:30 (7)

11:00-13:00 (8)

Profesorado

01-31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
3-7

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

9-11

08:30-10:30 (3)

11:00-13:00 (4)

13-15

08:30-10:30 (5)

11:00-13:00 (6)

Profesorado