Contribuciones a Congresos
-
Urionabarrenetxea, S. & Garcia-Merino, J.D. (2024). “Diagnostic Study of Transversal Competences adapted to University 5.0 at Spanish Universities: An Analysis based on their Strategic Plans”. XXXI. European Academy of Management and Business Economics (AEDEM) International Conference, Estambul (Turquía).
-
San-Jose, L., Retolaza, J.L., Garcia-Merino, J.D. & Urionabarrenetxea, S. (2024). “Social Accounting at Universities: E2SG and Isomorphism Effect”. European Business Ethics Network (EBEN), Atenas.
-
Urionabarrenetxea, S. & Garcia-Merino, J.D. (2024). “Diagnostic Study of Transversal Competencies Adapted to University 5.0 at Spanish Universities: An Analysis Based on their Strategic Plans”. 5th biannual REAL Symposium, Tarragona.
-
Periañez, I.; Luengo, Mª J.; Garcia-Merino, J.D. & Pando-García, J. (2023). Economista Competencias en el contexto de la Agenda 2030/Ekonomista Agenda 2030-ren testuinguruan dauden GAITASUNAK. Colegio Vasco de Economistas, Bilbao
-
Urionabarrenetxea, S., San-Jose, L. & Garcia-Merino, J.D. (2023). “Management Tools for Improving Student-Oriented Economic Transient Efficiency Adjusted for Quality (SETEQ): The Case of Postgraduates at Spanish Universities”. 9th International Workshop Efficiency in Education, Health and Other Public Services, Madrid.
-
Garcia-Merino, J.D. & Pando García, J. (2023): “The competences of the economist 4.0: digital and sustainable”. XXX. European Academy of Management and Business Economics (AEDEM) International Conference, Tanger (Marruecos)
-
Retolaza, J.L., San-Jose, L., Urionabarrenetxea, S. & Garcia-Merino, J.D. (2023). “Monetizing social value of education: towards a social accounting of universities”. XXX. European Academy of Management and Business Economics (AEDEM) International Meeting, Tánger (Marruecos).
-
Pando Garcia, J., Periañez, I.; Garcia-Merino, J.D. & Luengo, M. J. (2022): “El futuro de las competencias profesionales en los/las economistas: un análisis desde las personas empleadoras”. 33 congreso internacional Marketing. Conference AEMARK, Valencia
-
Urionabarrenetxea, S.; San-Jose, L. & Garcia-Merino, J.D. (2019). “Measurement of economic efficiency adjusted by the quality of the lifelonging learning: Spanish universities case”. 16th International Conference Developments in Economic Theory and Policy, Bilbao.
-
Urionabarrenetxea, S. (2019). “Medición de la eficiencia económica de los títulos Propios de las Universidades Españolas”. XVIII RUEPEP, Barcelona.
-
Aparicio, G.; Iturralde, T.; Zorrilla, P. (2018). “The Student Engagement: A holistic bibliometric overview of the research field”, Ponencia en XXVII AEDEM International Conference of the Academy, 4-5 de Septiembre de 2018, Bucarest (Rumanía).
-
Urionabarrenetxea, S.; García-Merino, J.D. y Fernández-Saiz, A. (2018). “Team diversity and performance in university students: A contingency model”, Ponencia en 15th International Conference Developments in Economic Theory and Policy, 28-29 Junio, Bilbao.
-
San-Jose, L. y Retolaza, J. L. (2018). “Business ethics topics to improve teaching agenda: a Delphi analysis in Europe”, Ponencia en Euram, 21-24 Junio, Reykjavik (Islandia).
-
Aparicio, G. (2018). “A bibliometric analysis of entrepreneurship education in business, management and education”, Ponencia en XXXII Congreso Anual AEDEM, 6-8 de Junio de 2018, Gandía (Valencia).
-
Maseda, A.; Aparicio, G. e Iturralde, T. (2018). “Mapping the intellectual structure of the student engagement field at universities”, Ponencia en INTED2018, 12th International Technology, Education and Development, 5th-7th March, Valencia.
-
San-Jose, L. y Retolaza, J. L. (2018). “El Valor Social de la Universidad”, Ponencia en la XXI Semana Interdepartamental de Contabilidad, 2 de febrero, Andorra.
-
Urionabarrenetxea, S.; Garcia-Merino, J.D.; San-Jose, L. (2018). “Planteamiento del análisis de eficiencia de la formación continua”. XVII. RUEPEP, Madrid.
-
Aparicio, G. y Catalán, E. (2017). “El Compromiso Social como vía para el Compromiso Universitario”, Ponencia en Conferencia Internacional RED-U, 14 y 15 Noviembre, Bilbao.
-
Fernández-Saiz, A.; García-Merino, J.D. y Urionabarrenetxea, S. (2017). “Determinants for the effective implementation of PBL”, Ponencia en 14th International Conference Developments in Economic Therory and Policy, 29-30 Junio, Bilbao.
-
San-Jose, L. y Retolaza, J. L. (2017). “New Competencies For Managers: What Is The Value Of A Phd Degree?”, Ponencia en Euram, 21-24 Junio, Glasgow (UK).
-
Urionabarrenetxea, S.; Fernández-Saiz, A. y García-Merino, J.D. (2017): “Moderad Mediation Model to analyse team diversity”, Ponencia en Euram, 21-24 Junio, Glasgow (UK).
-
Aparicio, G.; Forcada, J.; Lafuente, A.; Zorrilla, P. (2015). “Management challenges in Higher Education: new proposals from experiential marketing literature review”, INTED (9th International Technology, Education and Development Conference), Madrid.
-
Urionabarrenetxea, S.; García-Merino, J.D. y Bañales, A. (2015). “¿Mejora el ABP el Rendimiento Multidimensional del Alumnado?”. Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior (FECIES), Sevilla.
-
San-Jose, L. (2015). “Monetización del Valor Social: perspectiva Universitaria”. III Research Conference: Monetización Del Valor Social. Bilbao.
-
San-Jose, L.; Ruiz-Roqueñi, M.; Retolaza, J.L. (2015). “La creación de valor para los stakeholders a través del student engagement: el caso de la Darden”. IV Jornadas para la sostenibilidad de Euskadi educación y sostenibilidad hacia el futuro, Bilbao.
-
Aparicio de Castro, G.; Ruiz Roqueñi, M.; Catalan, E. (2014). “La difícil tarea de coordinar cinco grados: La experiencia de la Facultad de CC.EE y Empresariales de la UPV/EHU”. VI Jornadas de Docencia en Economía, Bilbao.
-
Fernández-Saiz, A.; Garcia-Merino, J.D.; Urionabarrentxea, S. (2014). “Has the bologna process been worhwhile? An analysis of the Learning Society Adapted Outcome Index through quantile regression”, IV Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación (CIDUI), Tarragona.
-
Lafuente Ruiz de Sabando, A.; Zorrilla Calvo, P.; Forcada Sainz, J. (2014). “La necesidad de un nuevo enfoque de gestión en las universidades para adaptarse al nuevo entorno universitario”. XI Foro Internacional sobre la evaluación de la calidad de la investigación y la educación superior (FECIES), Bilbao.
-
Fernández-Sainz, A.; Garcia-Merino, J.D.; Urionabarrenetxea, S. (2014). “¿Cómo medir el rendimiento de los estudiantes? Una aproximación a través de un indicador sintético”. XI Foro internacional sobre la evaluación de la calidad de la investigación y de la educación superior (FECIES), Bilbao.