Green Week: klimaren eta ingurumenaren aldeko aste berdea

• Ekitaldia

Noiz eta non

Noiztik: 2022/06/03 Noiz arte: 2022/06/09

Kokapena

Bizkaia

Deskribapena

UPV/EHUk antolatuta, Green Week Euskal Herrian ingurumenari eta ozeanoei buruz lortutako aurrerapen zientifikoak herritarrei hurbilduko dizkien astea da, ekainaren 5a, Ingurumenaren Nazioarteko Eguna, eta ekainaren 8a, Ozeanoen Nazioarteko Eguna, ospatuz.

Ingurumenaren dibulgaziorako eta kontzientziaziorako astea izango da, eguneroko ohituretan eragitea bilatuko duenak, ingurumena eta ozeanoak kontserbatzeko eta hobetzeko erantzukizunari buruz hausnarketa sustatuz

Ekitaldia G-9ko unibertsitateek urtero ospatzen duten Ikertzaileen Europako Gauaren aurretik egingo da. Azken finean, ekitaldi nagusia izango denaren aurrerapen bat izango da, hots, Ikertzaileen Europako Gaua, aurten irailaren 30ean Europa osoan egingo dena.

Jarduerak hiru lekutan egingo dira:

LEIOA-ERANDIO EREMUA:

Ekainaren 3an:

10:00etatik 10:15era Ongietorria, manifestuaren irakurketa eta argazki ofiziala ikertzaile eta ikasleekin.

Parte-hartzaileak:

- Guillermo Quindós, Zientzia eta Gizarte Garapeneko eta Transferentziako errektoreordea.

- Inmaculada Arostegui, Ikerketako errektoreordea.

- Gorka Moreno, Bizkaiko Campuseko errektoreordea.

10:15ean Hilotesis lehiaketaren barne faseko irabazleari saria ematea eta Zientzia kalean/La Ciencia en la calle erakusketaren inaugurazioa

10:15etik 11:15era Hamaiketako zientifikoa eta erakusketa bisitatzea, infografiei eduki zientifikoa eman dieten ikertzaileetako batzuen laguntzarekin.

11:30etik 13:30era La contaminación invisible «la contaminación invisible» eta «Scape-room: gakoa mikroplastikoetan dago, egunean zehar lagunduko diguten DBHko 2. mailako 35 ikasleentzat.

SAN FRANTZISKO AUZOA, BILBO:

Ekainaren 3an:

'Zientzia Blai' ekitaldia, LOGOS elkartearekin lankidetzan

18:00etatik 20:00etara Dibulgaziozko hitzaldiak: zientzia eta Gizartea, sarrera doan. Hika Ateneon (Eskola Zumarkalea, 1).

Parte-hartzaileak:

- Elisa Sainz de Muruaga: klima-aldaketaren eraginak eta erantzuna.

- Jorge Hernández, UPV/EHU: oinak lurrean dituela. Gertuago gaude jateko ez izatetik Marten bizitzetik baino.

- Nerea Zuluaga: krisi ekologikoa eta proba handiaren mendea. Gai izango al gara gizarte gisa zibilizazio-aldaketara egokitzeko?

- Goiuri Alberdi, UPV/EHU: Eta zuk, zer jaten duzu krisi ekologiko eta sozial garai honetan?

Ekainaren 4a:

12:00etatik 14:00etara  Irteera geologikoa: irteera Mariaren Bihotza plazatik. Aditu geologo talde batekin paseatuko dugu San Frantzisko inguruan eta Bilbo Zaharrean, Bilboko itsasadarraren eta eremu historikoaren testuinguru geologikoa eta industria eta meatzaritzaren eragina ezagutzeko. Sarrera doakoa izango da, baina 30 lagunentzako lekua egongo da. Plaza aldez aurretik erreserbatzea posta elektronikoz logoselkartea@gmail.com helbidera.

18:00etatik 20:00etara  Aztarna ekologikoaren tailerra: Bilborocken (Mesedeetako kaia, 1) egingo den tailerra. Aditu batek gure eguneroko jarduerek ingurumenean duten eragina azalduko du, eta hura nola kuantifikatu eta gure karbono-aztarna nola arindu erakutsiko du. Sarrera doakoa izango da eta 20 lagunentzako lekua egongo da.

ITSASMUSEUM BILBAO

Ekainaren 5ean:

Argazki-erakusketa. Erakusketa gune bat inauguratuko da erakusketa honekin:  ‘Océanos, una diversidad amenazada’. Aire zabaleko argazki-erakusketa honek ingurumenari buruzko kultura arduratsura hurbiltzen gaitu, espezie asko arriskuan dauden ozeanoen bitartez.

Ekainak 8 eta 9: Planetaren mugei buruzko hitzaldiak.

Ekainaren 8a:

9:00etatik 13:00etara  1. saioa: 'Klima-aldaketa. Biosferaren osotasuna. Ozeanoak azidotzea'.

- Asier Hilario, GEOPARKEA

- Ibone Ametzaga, UPV/EHU UNESCO KATEDRA

- Ángel Borja, AZTI

- Manu Soto, PIE-UPV/EHU

- Guillem Chust, AZTI

15:00etatik 20:00etara  2. saioa: “Ur gezaren erabilera. Aldaketak lurzoruaren erabileran. Fluxu biogeokimikoak”.

- Victor Peñas, URA

- Ana Alzola, IHOBE

- Carlos Garbisu, NEIKER

- Amaia Salaverria, INGENIERIA SALABERRIA

- Xabier Lejarzegi, EKOLURRA

- Iñaki Antiguedad eta Ane Zabaleta, UPV/EHU

Ekainaren 9an:

9:00etatik 13:00era  3. saioa: “Ozono estratosferikoa murriztea. Aerosolak kargatzea. Erakunde berriak sartzea. Iraunkortasunerako gizarte-ekintza”.

- Jon Sáenz, PIE-UPV/EHU

- Izaskun Suberbiola, MATER

- Idoia Muñoz, GAIA

- Belen González, PIE-UPV/EHU