XSLaren edukia

Teoria Politiko Garaikidea II

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Politika Zientziako eta Kudeaketa Publikoko Gradua
Ikasturtea
2021/22
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation



Kontzeptu, teoria eta ikuspegi metodologikoen esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea, ingurune politikoko fenomenoak behatzeko (zeharkakoa).



A2. Arazo politikoei eta gizartearen beharrei buruzko informazioa modu sintetikoan aztertzea, jarrera kritikoa garatuz eta zeregin profesionalean zorroztasun intelektuala eta morala erabiliz (zeharkakoa).



A3. Administrazio publikoen egitura, antolaketa eta funtzionamendua ulertzea, maila guztietan, administrazio-plangintzako eta -kudeaketako prozesuak ezartzeko (Genérica).



A4. Erakunde eta sistema politikoen egitura eta funtzionamendua ikuspegi konparatu batetik ulertzea, haien osagaiak eta jarduteko lege-esparrua identifikatzeko, haien arteko erlazioa interpretatzeko, funtzionamenduari buruzko ondorioak ateratzeko eta alternatibak proposatzeko (Genérica).



A5. Nazioarteko politika ulertzea, eragileak, erakunde-, antolamendu- eta politika-egitura eta beste eremu batzuekiko elkarrekintza identifikatuz, erregionalizazio- eta eskualde-integrazioko prozesuak munduan aztertzeko eta erabakiak hartzeko agertoki berriak identifikatzeko (Genérica).



A6. Gobernantzari eta helburu publikoak eta erabaki politikoak hartzeko prozesuei buruzko ikuspegiak ezagutzea, politika publikoak planifikatu, ezarri, ebaluatu eta aztertzeko (Genérica).



A7. Hauteskunde prozesuak ezagutzea, lehentasun politikoak eratu eta adieraztetik sistema demokratikoen logika adierazgarriraino, komunikazio politikoko kanpainak diseinatzeko, hauteskunde osteko eszenatokiak definitzeko eta emaitzak interpretatzeko (Genérica).



A8. Adierazleak egitea, datu kuantitatiboekin eta kualitatiboekin jardunez, fenomeno politikoen eta erakundeen eta administrazioaren funtzionamenduaren (Zeharkakoa) hainbat dimentsio identifikatu, aztertu eta ebaluatzeko.



A9. Testuinguru jakin batean eragile politikoak, haien gaitasunak eta portaera identifikatzea, sistema politikoan dituzten ondorioak aztertzeko eta agertokiak aurreikusteko (Genérica).





B) ikaskuntzaren emaitzak (gaitasun espezifikoak)



B1. XX. mendeko eta XXI. mendeko Zientzia Politikoaren eztabaida arauemailean egile nagusiak zein diren eta horiek zer ekarpen egiten duten ikustea. Diziplinaren garapen teorikoaren garai nagusiak markatu dituzten egile handien lana ezagutzea.



B2. Diziplinaren gaur egungo korronte teorikoak, haien arteko harremana, argudioak, ekarpenak, jorratu dituzten gaiak eta politika modernoaren ikuspegian duten eragina ulertzea.





A) Gaitasun orokorrak



A1. Kontzeptu, teoria eta ikuspegi metodologikoen esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea, ingurune politikoko fenomenoak behatzeko (zeharkakoa).



A2. Arazo politikoei eta gizartearen beharrei buruzko informazioa modu sintetikoan aztertzea, jarrera kritikoa garatuz eta zeregin profesionalean zorroztasun intelektuala eta morala erabiliz (zeharkakoa).



A3. Administrazio publikoen egitura, antolaketa eta funtzionamendua ulertzea, maila guztietan, administrazio-plangintzako eta -kudeaketako prozesuak ezartzeko (Genérica).



A4. Erakunde eta sistema politikoen egitura eta funtzionamendua ikuspegi konparatu batetik ulertzea, haien osagaiak eta jarduteko lege-esparrua identifikatzeko, haien arteko erlazioa interpretatzeko, funtzionamenduari buruzko ondorioak ateratzeko eta alternatibak proposatzeko (Genérica).



A5. Nazioarteko politika ulertzea, eragileak, erakunde-, antolamendu- eta politika-egitura eta beste eremu batzuekiko elkarrekintza identifikatuz, erregionalizazio- eta eskualde-integrazioko prozesuak munduan aztertzeko eta erabakiak hartzeko agertoki berriak identifikatzeko (Genérica).



A6. Gobernantzari eta helburu publikoak eta erabaki politikoak hartzeko prozesuei buruzko ikuspegiak ezagutzea, politika publikoak planifikatu, ezarri, ebaluatu eta aztertzeko (Genérica).



A7. Hauteskunde prozesuak ezagutzea, lehentasun politikoak eratu eta adieraztetik sistema demokratikoen logika adierazgarriraino, komunikazio politikoko kanpainak diseinatzeko, hauteskunde osteko eszenatokiak definitzeko eta emaitzak interpretatzeko (Genérica).



A8. Adierazleak egitea, datu kuantitatiboekin eta kualitatiboekin jardunez, fenomeno politikoen eta erakundeen eta administrazioaren funtzionamenduaren (Zeharkakoa) hainbat dimentsio identifikatu, aztertu eta ebaluatzeko.



A9. Testuinguru jakin batean eragile politikoak, haien gaitasunak eta portaera identifikatzea, sistema politikoan dituzten ondorioak aztertzeko eta agertokiak aurreikusteko (Genérica).



B) Ikaskuntzaren emaitzak (gaitasun espezifikoak)



B1. XX. mendeko eta XXI. mendeko Zientzia Politikoaren eztabaida arauemailean egile nagusiak zein diren eta horiek zer ekarpen egiten duten ikustea. Diziplinaren garapen teorikoaren garai nagusiak markatu dituzten egile handien lana ezagutzea.



B2. Diziplinaren gaur egungo korronte teorikoak, haien arteko harremana, argudioak, ekarpenak, jorratu dituzten gaiak eta politika modernoaren ikuspegian duten eragina ulertzea.



B3. Ikuspegi teoriko horiek ezagututa, egungo fenome

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

- Pentsamendu kristau, liberal eta heterosexualean oinarritutako zientzia eta ezagutzaren kritika

- kontra-korronte feministak, antikolonialak, marxistak eta sozialistak

- pentsamendu arrazista eta supremazista: inperialismoa eta kolonizazioa/deskolonizazioa

- Pentsamendu horren ondorioak identitate-politikak versus birbanaketa-politiken banaketa kristau, liberal eta esentzialistan

- Gizarte biopolitikoa, diziplinazko gizartea, segurtasun- eta kontrol-gizartea eta panoptismo digitalarekiko

- egungo bioteknologiarekiko harremana (espazioaren, gizakiaren eta bizitzaren ekoizpena)

- plataformazko kapitalismo digitalean.



Kontzeptu, teoria eta ikuspegi metodologikoen esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea, ingurune politikoko fenomenoak behatzeko (zeharkakoa).



MetodologiaToggle Navigation



Irakasgaiaren dinamikak prestakuntza-jarduerak eta irakasteko eta ikasteko metodologia uztartzen ditu, Europako ECTS kredituaren eta GHEEren jarraibideen arabera: klase magistralak eta gelako praktikak.

Ebaluaketa jarraitua



Testuen irakurketa

Banakako iruzkin kritikoak testuen alderaketan oinarrituak

Banakako aurkezpenak

Amaiera lana



Ikastaroaren gai-zerrendan saio teorikoak eta eztabaida-saio praktikoak sartzen dira. Saio horiek ikasleek prestatu eta pentsatu beharko dituzte, egin aurretik. Eskoletara joatea ez da derrigorrezkoa, baina ikastaroaren dinamika, funtsean, gelan parte hartzeko pentsatuta dago. Ikastaroak azalpen-eskolak eta klase praktikoak konbinatuko ditu, eta horiek ebaluazioko atalean azaltzen den bezala ebaluatuko dira, bai ohiko deialdikoak, bai ohiz kanpokoak.

Prestakuntza-jarduerek (irakaskuntza-modalitateak) eta ikastaroaren metodologiak aurrez aurreko lanean (ikasgeletan) emandako ordu-kopurua eta ikasleak behar duen lan autonomoko denbora konbinatzen dituzte. Denbora hori praktikak egiteko eta irakasgaiaren amaierako ebaluazioa prestatzeko zenbatzen da.



Irakasgaiaren lan-kargaren banaketa honako hau da: 60 orduko lan presentziala (astean 4 eskola-ordu, teorikoak zein praktikoak), eta horiei 90 orduko lan autonomoa gehitu behar zaie (materialen irakurketak, lanen eta tailer praktikoen prestaketa, ebaluazio-txostenak).



Eskola magistralak ikastaroaren % 80 dira (46/60), eta ikasgelako praktikak, ikastaroaren % 20 (14/60), araudiak ezartzen duen bezala. Adierazi behar da klase magistralek nolabaiteko dinamismoa ekarriko dutela, ikaslearen parte-hartzearekin, gelako praktikak bizkorrak eta biziak izan daitezen eta ahalik eta aprobetxamendu handiena izan dezaten.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluaketa jarraia izango da.

Talde lanak eta banakako lanak dira eginkizun nagusiak. Ikerketa erako irakaskuntza egingo da, ikasleek haien kabuz ikertuko dute, programako bi gai hartuko dituzte, nahi dituztenak, eta sakondu.



Ebaluaketa jarraia egin ezin dutenek, amaiera lanak egingo dituzte, printzipioz, emailez entregatzeko, ezin bada esamin presentziala ziurtatu. Presentzialki egin badaiteke, esamina egingo dute

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Nietzsche. Genealogia de la moral
Arrighi. El largo siglo XX
Mies. Patriarkatua eta kapitalaren metaketa
Mezzadra eta neumen "Clase y diversidad" (katakrak)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Polanyi. La gran transformacion

Wittig. Pentsamendu heterosexuala (Lisipe)

Karl Marx. Ideologia alemana

Lenin. Imperialismoa

Hobswan. Historia del siglo XX

Pateman, C. Kontratu sexuala (Lisipe)

Foucault, M. Nacimiento de la biopolitica; Vigilar y Castigar

Marx, K. Manifiesto Comunista



Gehiago sakontzeko bibliografia

Marx, K. Manifietso comunista (online)
Marx, K. Introduccion a la crítica de la filosofía del derecho de Hegel (2013, pre-textos)
Haraway, Donna "A Cyborg Manifesto: Science, Technology, and Socialist-Feminism in the Late Twentieth Century". Simians, Cyborgs and Women: The Reinvention of Nature. Routledge, 1991
Fraser, N. y Butler, J. Reconocimiento o redistribución (New Left Review, 2000)
Bourdieu, P. Teoria del campo social y los capitales (diversos textos que se repartirán en clase)
Walby, Syilvia. Theorizing Patriarchy. Cambridge, MA: Basel Blackwell, 1998

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-15:00

17-30

11:00-14:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:00-15:00

Irakasleak