Gazako Zerrendan berehalako su-eten iraunkorra eta Palestinako Estatuaren onarpena eskatzen duten ikasleen mobilizazioei eta ekintzei babesa emateko komunikatua.

GAZAKO ZERRENDAN BEREHALAKO SU-ETEN IRAUNKORRA ETA PALESTINAKO ESTATUAREN ONARPENA ESKATZEN DUTEN IKASLEEN MOBILIZAZIOEI ETA EKINTZEI BABESA EMATEKO KOMUNIKATUA.

TESTUINGURUA

Hilabeteotan, Gazako Zerrendan izandako indarkeria-gorakadak krisi humanitario larria eragin du, Israelgo armadaren eraso bortitz eta neurrigabeengatik. Palestinako Osasun Ministerioaren datuen arabera, urritik hona 35.000 pertsona baino gehiago hil dira Gazan, eta horietatik 14.500 ( % 41,42) adingabeak ziren. Gainera, 10.000 desagertu baino gehiago eta 79.000 zauritu inguru erregistratu dira. Era berean, Israelgo agintariek laguntza eta misio humanitarioetarako sarbidea ukatzeak zaildu egin du egoera arintzeko ahaleginak.

Hala ere, krisia ez da Gazara mugatzen. Ekialde Hurbilean Palestinan errefuxiatuta dauden herritarrentzako Nazio Batuen Agentziaren (UNRWA) arabera, Israelgo armadak Zisjordania okupatuan egindako erasoak gertatu dira. Gainera, Rafah hirian (Gazako Zerrendan) erasoak areagotzeak harridura sortu du, eta Gaza hirian dokumentatutako sarraskia errepikatzearen beldurra eragin du.

Palestinako unibertsitate-sistemari dagokionez, Francesca Albanese Nazio Batuen Erakundeko (NBE) Errelatore Bereziaren "Anatomía de un genocidio" txostenak, erakunde horren Giza Eskubideen Kontseiluan aurkeztutakoak, egoera kezkagarria islatzen du. Testuinguru tamalgarri bat deskribatzen da, non unibertsitateko irakaskuntzarako azpiegitura eta espazioak erabat suntsitu diren, ikasle palestinarrei prestakuntza akademikorako oinarrizko eskubidea kenduz. Era berean, jazarpen sistematiko bat ere erregistratu da, eta horren ondorioz, espetxeratzeak eta, kasu batzuetan, akademikoen, ikasleen eta unibertsitateko langileen hilketak eragin ditu.

UNIBERTSITATE-MUNDUAN IRITZIA EMATEA

Hainbat mugimenduk, ordezkaritza-organok eta ikasle-elkartek egoera horri buruzko iritzia eman dute. European Students Union-ek (ESU) eta Unibertsitate Publikoetako Ikasleen Ordezkarien Koordinatzaileak (CREUP) berehalako su-eten iraunkorra eta unibertsitateko ikasle palestinarren egoera hobetzeko ekintza zehatzak eskatzen zituzten komunikatuak egin dituzte.

Gainera, Espainiako Unibertsitateen Errektoreen Konferentziak (CRUE), aurrekoen ildo beretik, laguntza humanitario guztia Gazara sartzea exijitu du, bertako biztanleek bizi duten egoera kezkagarria arintzeko.

EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEAN

UPV/EHUko hainbat kolektibok Palestinako herriari babesa adierazi diote eta Israelgo Estatuak eraso bortitz eta neurrigabeak berehala bertan behera uzteko eskatu dute. Izan ere, ikasle talde batzuek bat egin dute "Students for Gaza" ekimen globalarekin eta kanpaldiak antolatu dituzte EHUko campusetan.

Era berean, EHUko Gobernu Kontseiluak, joan den apirilaren 24an, "Palestina laguntzeko manifestua Gazako hondamendi humanitarioaren aurrean" onartu zuen. Dokumentu horretan, unibertsitateak honako konpromiso hau hartu zuen: "harreman komertzialik edo akademikorik ez ezartzea eta berrikustea giza eskubideak, nazioarteko zuzenbidea edo Nazio Batuek Palestinako egoerari buruz emandako ebazpenak errespetatzen ez dituzten eragileekin". Horren barruan daude Palestinan gertatzen ari diren "gizateriaren aurkako krimenak" gaitzesten ez dituzten Israelgo unibertsitateak eta erakundeak.

Horregatik guztiagatik, UPV/EHUko Ikasle Kontseiluak,

• UPV/EHUko ikasleen ordezkaritza-organo goren gisa, printzipio eta balio demokratikoetan oinarritzen dena, edozein motatako terrorismo eta indarkeria ekintzak gaitzesten ditu, baita herri edo talde etniko bat sistematikoki suntsitzea helburu duen edozein ekintza ere. Bereziki, Israelgo armadaren indarkeria neurrigabe eta sistematikoarekiko arbuio handiena adierazten du, izan ere, horrek argi eta garbi adierazten baitu palestinar biztanleriaren aurkako genozidioa.

• CREUPek eta ESUk egindako komunikatuak babesten ditu, "Palestinan berehalako su-eten iraunkorra" eskatzen baitute, bai eta Palestinako unibertsitate-ikasleen egoera hobetzeko ekintza zehatzak egitea ere.

• UPV/EHUko Gobernu Kontseiluak onartutako manifestuarekin bat egiten du. Manifestu horrek neurri espezifikoak jasotzen ditu "Gazako hondamendi humanitarioari" aurre egiteko.

• Unibertsitate barruan eta kanpoan egiten ari diren mobilizazio eta ekintza guztiak babesten ditu, Israelgo Estatuak egindako genozidioa salatzen dutenak eta Palestinako Estatuaren onarpena eskatzen dutenak.

• Kezka larria adierazten du gatazkaren ondorioz sor daitezkeen gorroto-adierazpenen eta delituen areagotzeari buruz, batez ere adierazpen islamofobo edo antisemitistei. Horregatik, egoera horri aurre egiteko, beharrezkotzat jotzen du gorroto-jokabideen aurrean prebentzio eta desagerrarazte neurriak ezartzea.

• UPV/EHUko ikasle komunitatearen esku jartzen da Palestinako egoera hobetzen laguntzen duten ekintzak eta proiektuak bideratzeko.