XSLaren edukia
Kimika Analitikoa I
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Kimikako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 9
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Mintegia | 6 | 9 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Laborategiko p. | 24 | 36 |
Ordenagailuko p. | 15 | 22.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Oinarrizko moduluaren gaitasunak:
* (M02CM04) Prozesu analitikoa ezagutu, bera osatzen duten urrats desberdinak eta estandarrak eta datu esperimentalen tratamendu estatistikoekin batera. Hauek dira kalitate oneko emaitzak lortzeko oinarrizko gaiak.
* (M02CM09) Kimikarekin eta gertukoak diren zientziekin erlazionatuta dauden prozedurak eta gertakariak modu ulerkorrean bai ahozko hizkeran bai idatzizko hizkeran aurkezteko gaitasuna.
Irakasgaiaren gaitasun espezifikoak:
* Laginen tratamendurako estrategia egokiak aukeratzeko erreaktibitate kimikoaren oinarriak ezagutu.
* Prozesu analitikoari egokitzeko separazio-metodo ez-kromatografikoen oinarriak ezagutu eta aplikatu.
* Konposatu kimikoen analisirako metodo kuantitatibo bolumentrikoak eta grabimetrikoak ezagutu eta erabiltzen jakin.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Prozesu analitikoa. Analisi kimikoaren eta prozesu analitikoaren oinarrizko operazioen deskribapena. Analisi-metodoen ezaugarri orokorrak.
Laginen biltzea. Laginen biltzearen oinarri estatistikoak. Egoera fisikoaren araberako laginen biltzerako prozedurak. Laginak gorde eta babestu.
Separazio-metodo analitikoak. Separazio analitikoaren oinarriak. Interferentzien ezabatzea eta matrizearen sinplifikazioa. Kontzentratzeko metodoak.
Likido-likido erauzketa. Disolbatzaile organikoen deskribapen eta klasifikazioa. Banatze oreka: banaketa-konstante (Kd), banaketa erlazioa (D) eta erauzketaren etekina (%R). Bi faseetako ioien eta molekulen oreken araberako separazioaren eraginkortasunaren kalkulua. Metalen kelatoen erauzketaren aplikazio analitikoa.
Ioi-trukea. Ioi-trukatzaileen deskribapena eta sailkapena. Ioi-trukearen oreka: trukeraren ahalmena (Ce) eta ioi-trukeaen konstantea (K). Ioi-trukearen aplikazio analitikoak.
Laginen tratamendua. Laginen tratamendurako baldintza orokorrak eta tratamendurako betebeharrak. Analitoen berreskurapena. Aurretratamendu fisikoak. Analisi ezorganikoentzako eta konposatu organikoen determinazioarentzako laginen tratamenduen prozedurak.
Laborategiko praktikak:
Analisirako metodo kimiko kuantitativo klasikoen aplikazioa
Likido-likido erauzketaren eta ioi-trukearen aplikazioa
Laginaren tratamendua. Landa kimika analitikoa. Laginketa eta uren eta lurren laginen tratamendua.
MetodologiaToggle Navigation
Klase magistralak (M), klase praktikoak (GA), ordenagailu klaseak (GO), laborategiko praktikak (GL) eta mintegiak (S) nahitaezkoak dira
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Idatzizko azterketa finala egingo da.
%75 idatzizko azterketan lortutako emaitza izango da
%25 laborategian egindako praktikei buruzko lanetan lortutako emaitza izango da
Praktikak nahitaezkoak dira
Irakasgaia gainditzeko atal bietan 5eko balio minimoa lortu behar da
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Txabusina, betaurrekoak eta laborategiko kuadernoa
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler, S.R. Crouch, Fundamentos de Química analítica, McGraw-Hill, Madrid, 2005.
J. Mendham, R.C. Denney, J.D. Barnes, M. Thomas, Vogel's textbook of quantitative chemical analysis, Prentice Hall, Harlow, 2000
J.C. Miller y J.N. Miller, "Estadística y quimiometría para Química Analítica", Prentice Hall, Madrid, (2002)
J.F. Rubinson, K.A. Rubinson, Química analítica contemporánea, Prentice Hall, México, 2000
D.C. Harris, Análisis químico cuantitativo, Reverté, Barcelona, 2007
Gehiago sakontzeko bibliografia
M. Valcárcel, Principios de Química Analítica, Springer-Verlag Ibérica, Barcelona (1999)
R. Cela, R.A. Lorenzo, M.C. Casais, Técnicas de separación en química analítica, Síntesis, Madrid, 2002
B.W. Woodget eta D. Cooper, Samples and standards, Analytical chemistry by open learning, John Wiley & Sons., New York, USA, 1987
R. Anderson, Sample pretreatment and separation, Analytical chemistry by open learning, John Wiley & Sons, New York, AEB, 1987
C. Cámara (ed), P. Fernández, A. Martin, C. Pérez-Conde, M. Vidal, Toma y Tratamiento de Muestra, Síntesis, Madrid, 2002.
Aldizkariak
Journal of Chemical Education
Education in Chemistry
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- DE DIEGO RODRIGUEZ, ALBERTO
- FERNANDEZ CUADRADO, LUIS ANGEL
- OLAZABAL DUEÑAS, MARIA ANGELES
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 16:00-17:00 | ||||
16-30 | 15:00-16:00 | ||||
30-30 | 16:00-17:00 |
16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 17:00-18:00 | ||||
9-9 | 18:00-19:00 | ||||
15-15 | 17:00-18:00 | ||||
16-16 | 15:00-16:00 | ||||
27-30 | 18:00-19:00 |
16 Mintegia-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 16:00-17:00 | ||||
9-9 | 18:00-19:00 | ||||
15-15 | 18:00-19:00 | ||||
16-16 | 16:00-17:00 | ||||
27-30 | 18:00-19:00 |
16 Mintegia-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 18:00-19:00 | ||||
9-9 | 18:00-19:00 | ||||
16-16 | 18:00-19:00 | ||||
27-30 | 18:00-19:00 |
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 16:00-17:00 | ||||
2-2 | 18:00-19:00 | ||||
2-6 | 17:00-18:00 | ||||
7-7 | 16:00-17:00 | ||||
11-11 | 17:00-18:00 | ||||
15-15 | 18:00-19:00 | 18:00-19:00 | |||
16-20 | 18:00-19:00 | ||||
23-23 | 18:00-19:00 | ||||
26-28 | 18:00-19:00 | ||||
27-29 | 17:00-18:00 | ||||
30-30 | 17:00-18:00 |
Irakasleak
16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 18:00-19:00 | ||||
2-2 | 18:00-19:00 | ||||
3-3 | 15:00-16:00 | ||||
5-5 | 15:00-16:00 | ||||
6-7 | 17:00-18:00 | ||||
11-11 | 16:00-17:00 | ||||
15-15 | 18:00-19:00 | ||||
18-18 | 15:00-16:00 | ||||
20-20 | 18:00-19:00 | ||||
26-26 | 16:00-17:00 | ||||
27-27 | 18:00-19:00 | ||||
28-29 | 18:00-19:00 | ||||
30-30 | 17:00-18:00 |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | |||
17-17 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 | |||
28-28 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 |
Irakasleak
16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | |||
16-16 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | ||||
17-17 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | ||||
28-28 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-10:30 |
16 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
5-5 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | |||
16-16 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | |||
29-29 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 |
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 17:00-18:00 | ||||
4-4 | 17:00-18:00 | ||||
7-7 | 18:00-19:00 | ||||
8-14 | 17:00-18:00 | ||||
17-25 | 17:00-18:00 |
16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 17:00-18:00 | ||||
4-4 | 18:00-19:00 | ||||
7-7 | 18:00-19:00 | ||||
8-14 | 18:00-19:00 | ||||
17-25 | 18:00-19:00 |
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 16:00-17:00 | ||||
16-30 | 15:00-16:00 | ||||
30-30 | 16:00-17:00 |
46 Mintegia-3 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 17:00-18:00 | ||||
9-9 | 18:00-19:00 | ||||
15-15 | 18:00-19:00 | ||||
19-19 | 17:00-18:00 | ||||
25-25 | 17:00-18:00 | ||||
30-30 | 18:00-19:00 |
Irakasleak
46 Mintegia-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 18:00-19:00 | ||||
9-9 | 18:00-19:00 | ||||
15-15 | 17:00-18:00 | ||||
19-19 | 15:00-16:00 | ||||
25-25 | 15:00-16:00 | ||||
30-30 | 18:00-19:00 |
Irakasleak
46 Mintegia-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 18:00-19:00 | ||||
9-9 | 18:00-19:00 | ||||
15-15 | 18:00-19:00 | ||||
19-19 | 16:00-17:00 | ||||
25-25 | 16:00-17:00 | ||||
30-30 | 18:00-19:00 |
Irakasleak
46 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 17:00-18:00 | ||||
3-3 | 16:00-17:00 | ||||
6-6 | 17:00-18:00 | ||||
7-7 | 18:00-19:00 | ||||
11-15 | 17:00-18:00 | ||||
15-15 | 18:00-19:00 | ||||
16-16 | 16:00-17:00 | ||||
18-18 | 16:00-17:00 | ||||
20-20 | 18:00-19:00 | ||||
21-21 | 16:00-17:00 | ||||
27-27 | 18:00-19:00 | ||||
28-28 | 18:00-19:00 | ||||
30-30 | 17:00-18:00 |
Irakasleak
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 16:00-17:00 | ||||
3-3 | 17:00-18:00 | ||||
6-6 | 17:00-18:00 | ||||
7-11 | 16:00-17:00 | ||||
15-15 | 18:00-19:00 | ||||
16-16 | 15:00-16:00 | ||||
18-20 | 18:00-19:00 | ||||
21-21 | 15:00-16:00 | ||||
27-28 | 18:00-19:00 | ||||
30-30 | 17:00-18:00 |
Irakasleak
46 Laborategiko p.-3 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
5-5 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | |||
16-16 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | |||
29-29 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 |
46 Laborategiko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | |||
17-17 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | |||
28-28 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 |
Irakasleak
46 Laborategiko p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | |||
17-17 | 09:30-11:30 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | |||
28-28 | 09:30-11:30 12:00-14:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 |
46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-4 | 17:00-18:00 | ||||
7-7 | 18:00-19:00 | ||||
8-14 | 17:00-18:00 | ||||
17-29 | 17:00-18:00 |
Irakasleak
46 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-14 | 18:00-19:00 | ||||
7-7 | 17:00-18:00 | ||||
17-29 | 18:00-19:00 |