Eduki publikatzailea

Javier García Martinez, IUPACeko presidentea UPV/EHUko Zientzia eta Teknologia Fakultatean

Irudia

Datorren azaroaren 2an, UPV/EHUko (Leioa) Zientzia eta Teknologia Fakultateko (ZTF/FCT) Kimika Puruaren eta Aplikatuaren Nazioarteko Batasuneko (IUPAC) egungo presidentea hartzeko aukera izango dugu. IUPAC kimikako sozietate nazionalak kide dituen erakundea da konposatu kimikoak izendatzeko estandarrak garatzeko agintaritza aitortua, eta Javier García presidentea da nazioarteko erakunde horren buru.

Oraingo honetan, Kimikaren lanbidearen etorkizuna izeneko hitzaldiaz gozatzeko aukera izango dugu. “El futuro de la profesión química. Educar para un tiempo nuevo” Garai berri baterako heztea. Lanbide horren garapenari buruzkoa izango da, Unibertsitate barruko hezkuntzaren aurrerapenarekin batera. Konferentziak abiapuntu gisa jarriko du gure gizartean ikusitako aldaketa, eta gaur egungo garaiekin bat datorren hezkuntza-aldaketaren beharrari helduko dio.

Interesa duten pertsonentzat, gainera, bigarren hitzaldi bat proposatzen dugu Bidebarrietan (Bilbo), Kimika zirkularra izenburupean: nola eraiki eskala molekularreko ekonomia berri bat, jendearentzat oro har interes handikoa.

UPV/EHUko Kultura Zientifikoko Katedrak, Bizkaiko Campuseko Errektoreordetzak eta Bidebarrieta liburutegiak bultzatu dute jardunaldi hau, eta oraingoan Espainiako Kimika Elkartearen (RSEQ) eta AVEQ-KIMIKAren laguntza izan dute.

Javier García Martínez kimikako doktorea eta kimika ez-organikoko katedraduna da Alacanteko Unibertsitatean. 2022ko urtarriletik, IUPACeko presidentea da, eta postu hori lortu duen espainiar lehena bihurtu da. Zientziaren Aldeko Gadea Fundazioko patroia ere bada, eta 2022ko ekainean Errioxako Komunitateak Ohorezko Errioxako titulua eman zion.

Hitzaldien laburpena:

12: 00ak. Zientzia eta Teknologia Fakultatea, UPV/EHU,
Izenburua: "El futuro de la profesión química. Educar para un tiempo nuevo".

19: 00ak. Bilboko Bidebarrieta Liburutegia.
Izenburua: "Química circular: Cómo construir una nueva economía a escala molecular".