XSL Content

Social Psychology25041

Centre
Faculty of Social and Communication Sciences
Degree
Bachelor's Degree in Political Science & Public-Sector Management
Academic course
2022/23
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25041

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4669
Applied classroom-based groups1421

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Gizarte Psikologia irakasgaia lehenengo ikasturtean Soziologiak eta Politika Zientzia eta Kudeaketa Publikoko irakasgai komuna da. Adarraren oinarrizko irakasgaia denez Gizarte Psikologiaren oinarrizko gaitasun eta kontzeptuak lantzeko pentsatuta dago. Hala, gradu bien gaitasun eta jakintza teorikoa ikuspegi psikosozialaz osatzeko helburua du, hala ikerketan, nola analisian eta esku ahrtze ekimenetan. Zuzen-zuzen loturik dago gaitasun horiek garatzen dituzten irakasgaiekin. Ez du aurretiazko ezagutza edo jakintza berezirik behar, baina ikasleek dituzten ikerketa-gaitasunak (dela metodoetan, dela analisian) baliatzen ditu.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Konpetentzia teorikoak

Ikasleek bereizi eta koerlazionatuko dituzte elkarrekintzaren prozesu psikosozialak. Horien eragina analizatu eta balioetsiko dute bai pertsonaren eraikuntza bai gizarte markoen erakuntzan.

1. Portaera soziala ezagutu eta ulertzea: nola hautematen ditugun besteak.

2. Pertsona izaki psikosoziala den aldetik ezagutu eta ulertzea (Self, Identitate soziala, eragin soziala).

3. Ezagutza soziala sortzea eta bereganatzea (jarrerak, irudikapen sozialak, pentsamendu soziala, sinesmen kolektiboak, oroimen kolektiboak …)





Konpetentzia praktikoak

Ikasleek pertsonaren, taldeen, antolakundeen eta erakunde sozialen oinarri psikosozialak aztertu, baloratu eta haien kontu emango dute. Horretan, berariaz hartuko dituzte kontuan egungo bizimoduen ezaugarriak eta eragin dituzten aldaketak.

1. Egituraketa sozial desberdinen arteko aldeak ulertu eta ezagutzea, eta bakoitzaren ondorio psikosozialak alderatu eta ulertzea.

2. Emozio eta pentsamendu prozesuak definitu eta erlazionatzea, eta halaber haien ondorio praktikoak egoera sozial desberdinetan.

3. Identitate kolektiboen eta identitate gatazken prozesu historikoak analizatu eta esplikatzea

4. Norberaren bizitzaren aldaketak, elkarrekintza markoen aldaketak, eta egitura makrosozialen aldaketak erlazionatzean eta elkarren arteko eraginak aztertzea eta ulertzea.





Theoretical and practical contentToggle Navigation

1.Eduki teorikoak (gaiak)

1. Sarrera: Gizarte Psikologia, jendarteko elkarrekintzaren zientzia

2. Pentsamendu soziala

3. Norberaren identitatea (self-a)

4. Jarrerak eta beste kontzeptu disposizional zenbait

5. Eragin sozialaren psikologia

6. Taldearen psikologia eta identitate sozialak





Praktiketako gai zerrenda



1. Psikologia sozialaren ikuspegia

2. Pertsonaren eraikuntza soziala

3. Irudikapen sozialak

4. Eragin soziala / Identitate kolektiboak





MethodologyToggle Navigation

Gizarte Psikologia astean 4 ordutan lantzen da. Horietako bat praktikak egitera bideratuta dago eta besteak teoria azaltzera. Azken kasu honetaz azalpen teorikoekin batera hainbat ariketa egingo dira ordu horietan. Saio praktikoetan taldea bitan egiten da, ikasle kopurua modalitate honetara egokitzeko. Gelan erabiliko den materiala eGelan izango dute ikasleek eskura: material teorikoak, ariketak, aurkezpenak, jarduera praktikoa egiteko gidak eta material osagarria (bideoak, argazkiak, grafikoak e.a.)

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 60
    • Individual works (%): 20
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 20

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Azken ebaluazioa sistema.

Azken ebaluazioak aukera ematen du proba baten bitartez ebaluatzeko ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da.

Horrez gain, ikasturtean zehar egindako jarduerak ere barne hartu ahal izango ditu, azterketa aldi ofizialean ezarritako proban ebaluatu ezin diren ikaskuntzaren emaitzak baloratzeko.

Jarduera horien haztapena ehuneko 40 da.



Araudian kontuan hartzen diren kasuetan, ikasleek eskoletan parte hartzerik ez badute, irakaslearekin adostuko dute jardueren edo praktiken eskakizuna zelan bete, eta kasu guztietan azterketa egin beharko dute.



Kasu guztietan kontuan hartuko dira Ebaluazio-araudia eta etika akademikoaren protokolokoa. Gomendatzen diegu ikasleei biak kontsultatzea(ikus araudia:https://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia y https://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/akademia-araudiak )



Osasun-egoerak hala eskatzen badu eta azken proba aurrez aurre egin ezin bada, eGelako ikaslearen egoera horietarako ikaslearen gidan (edo koadernoan) zehaztutako prozedura aktibatuko da

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Azken ebaluazio sistema: proba bakar batean, bertan praktika eta teoria ebaluatuko dira

Azterketa proba bakar batean egingo da, bai edukiak, bai gaitasunak ebaluatzeko. Araudiak dioen eran egingo da ebaluazio hau.



Osasun egoera tarteko, hala behar izanez gero deialdi honen ebaluazioa ere egokituko litzateke.

Compulsory materialsToggle Navigation

moodleko apunteak eta gelako azalpenak

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Apodaka, E. (2004): Komunikazioaren Gizarte Psikologia, UEU, Bilbo

Moya, M et al. (1998): Prácticas de Psicología Social, UNED, Madrid

Morales, J.F.; Moya, M. Et al. (coord.) (2007): Psicología Social, McGraw-Hill, Madrid

Moscovici, S. (1985a), Psicología Social , Paidós, Barcelona.

Valencia, J. (2007) Psikologia Politikoa, UEU, Bilbao



In-depth bibliography

Apodaka, E. & Villarreal, M. (2008), El poder en busca de autoridad. Dinámicas psicosociales de legitimación, ECU, Alicante.
Bauman, Z. (2001), La sociedad individualizada, Cátedra, Madrid.
Bayer, B. M. & Shotter, J. (1998): Reconstructing the psychological subject. Bodies, practices and technologies, Sage, Londres
Beauvois, J. L. y Joule, R. V. (1996), A Radical dissonance theory, Taylor and Francis, Londres.
Burr, V. (2002): The Person in Social Psychology, Psychology Press, East Sussex
Caballero, D. ; Méndez, M. T. Y Pastor, J. (2000), La mirada psicosociológica: grupos, procesos. Lenguajes y culturas, Biblioteca Nueva, Madrid
Canto Ortiz, J. M. (1994), Psicología Social e Influencia. Aljibe, Málaga.
Cerrato, J. (2007): Representaciones Sociales y Psicología Social, Promolibro, Valencia
Edwards, D. y Potter, J. (1992), Discursive Psychology, Sage, Londres.

Web addresses

Social Psychology Network
http://www.socialpsychology.org/

Social Psychology Quartely:
http://www.ingentaconnect.com/content/asoca/spq
Bristish Journal of Social Psychology: http://www.ingentaconnect.com/content/bpsoc/bjsp
http://www.understandingprejudice.org
Society of Personality and Social Psychology:
http://www.spsp.org
http://www.psicothema.com
political psychology
http://www.blackwellpublishing.com/journal.asp?ref=0162-895X
International Society of Political Psychology
http://ispp.org/

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • APODAKA OSTAIKOETXEA, EDUARDO JESUS
  • CERRATO ALLENDE, FRANCISCO JAVIER
  • UGARTEBURU GASTAÑARES, MIREN ITZIAR

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

14:00-15:00 (3)

11:00-13:00 (4)

Teaching staff

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

10:00-11:00 (1)

Teaching staff

01 Applied classroom-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

11:30-12:30 (1)

Teaching staff

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

17-30

12:00-14:00 (3)

09:00-10:00 (4)

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

09:00-10:00 (1)

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

14:00-15:00 (1)

Teaching staff