XSL Content

Interest Groups and Social Movements28324

Centre
Faculty of Social and Communication Sciences
Degree
Bachelor's Degree in Political Science & Public-Sector Management
Academic course
2023/24
Academic year
X
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
28324

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3958.5
Seminar710.5
Applied classroom-based groups1421

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasgai honetan ekintza kolektibo izango da azter-gaia eta aktore kolektiboek gobernugintzan dituzten eraginen analisirako teoria eta ikerketetan sakonduko da. Horrela, aktore kolektibo motak, horien estrategia, diskurtso eta antolaketa eredu nagusiak aztertzeko eta dominazio sistemekin dituzten erlazio, gatazka eta hausturak ikertzeko baliabide teoriko eta metodologikoak garatuko dira.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Honako hauek dira ikasgaiaren konpetentzia nagusiak:



K1. Prozesu politikoak eta ekintza kolektiboak aztertzeko kontzeptu, teoria eta ikuspegi metodologikoen inguruko ezagutza eta perspektiba analitikoa eskuratzea.



K2. Aktore kolektibo eta politikoak identifikatzea eta horien ezaugarri eta portaerak zehaztea. Horrela, egitura soziopolitikoetan dituzten eraginak aztertzeko eta eszenatoki posibleak aurreikusteko.



K3. Prozesu politikoetan interes-taldeek eta mugimendu sozialek eta horiekin lotutako ideologia, estrategia eta testuinguru zehatzek dituzten eraginak ulertzea. Modu horretan, gatazkak kudeatzeko lanabes eta bitartekaritza planak diseinatu ahal izateko.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Ekintza kolektiboaren eta politikoaren inguruko teoriak:

1.1. Postmodernitatearen eta globalizazioaren krisiak.

1.2. Ekintza kolektiboaren inguruko teoriak.

1.3. Aktore kolektiboen tipologiak.



2. Gobernantza eta ekintza kolektiboa:

2.1. Gobernantzaren definizioa eta historia.

2.2. Gobernantza motak.

2.3. Gobernantza eta aktore kolektiboak prozesu politikoan.



3. Interes-taldeak:



3.1. Ekintza kolektiboaren mailak.

3.2. Interes-taldeen klasifikazioak.

3.3. Interes-taldeen historia eta bilakaerak.

3.4. Lobbyak Europar Batasunean.



4. Mugimendu sozialak:

4.1. Zehaztapen kontzeptuala.

4.2. Mugimendu sozialen ekintza eta eraketaren inguruko teoria eta eztabaida nagusiak.

4.3. Hainbat mugimendu sozialen azterketa eta bilakaerak:

Mugimendu feministak

Queer mugimenduak eta disidentzia heterosexualak

Mugimendu antikapitalistak

Mugimendu antiarrazista eta dekolonialak

Mugimendu ekologistak

Mugimendu antimilitaristak

Globalizazioaren aurkako mugimenduak







3. GAIA:

MethodologyToggle Navigation

Irakasgaia bi irakaskuntza mota nagusitan bereiziko da:



1. Irakaskuntza magistrala edo irakaslearen azalpenak: programaren oinarrizko eduki sistematiko, kontzeptual eta metodologikoak aurkeztu eta azalduko dira. Helburua ikasleren ulermena eta informazioaren zabalpena sustatzea da. Derrigorrezkoak dira eta izaera partehartzaile eta dinamikoa izango dute.



Klasean aurkeztutako materiala eGelan izango da eskuragarri (https://egela.ehu.eus).



2. Klase praktikoak edo seminarioak: klase teorikoetan landutako gai zein testuen hausnarketa eta erabilera praktiko egingo da. Horien bitartez lan praktikoak osatu beharko dira. Halaber, ariketa praktikoen eztabaida, komentario eta ebaluazio kolektiboa gauzatuko da.



Orobat, klase praktikoak edo seminarioak lan indibiduala garatzeko erabiliko dira.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 20
    • Individual works (%): 60
    • Exhibition of works, readings ... (%): 10
    • Klasean parte-hartzea (%): 10

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

-Ebaluazio jarrai ohikoa:



a) Klasean parte-hartzea (%10): klaseetan eta egingo diren hainbat jarduera praktikoetan parte-hartze aktiboa izatea.



b) Praktikak (%20): klase praktikoetan edo seminarioetan egingo diren jardueren emaitza izango diren lan zehatzak. Derrigorrezkoa izango da horiek gauzatzea eta puntual entregatzea. Horien xedea ikaslea aktore kolektiboen azterketan trebatzea da.



c) Lan indibiduala (%60): Ikasgaiarekin lotua egongo den gaiaren inguruko ikerketa lana. Klasean zehaztasun gehiago eskainiko dira. Derrigorrezkoa izango da.



d) Aurkezpen indibiduala (%10): Ikasgaiarekin lotua egongo den gaiaren inguruko aurkezpen indibiduala. Klasean zehaztasun gehiago eskainiko dira. Derrigorrezkoa izango da.





-Ebaluazio ez-jarrai ohikoa:



Ikasleak ebaluazio ez-jarraia aukeratu ahalko du. Horretarako, irakasleari adierazi beharko dio lehenengo 9 hilabeteetan.



Halaber, ikasleak bi aukera hauen artean aukeratu dezake:



a) %60 azterketa eta %40 lan indibiduala (ebaluazio jarraiaren ezaugarri berberekin).

b) %100 azterketa.





Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikasleak bi aukera hauen artean aukeratu dezake:



a) %60 azterketa eta %40 lan indibiduala (ohiko ebaluazioaren ezaugarri berberekin).

b) %100 azterketa.

Compulsory materialsToggle Navigation

-Ibarra, P. (2005) Manual de sociedad civil y movimientos sociales. Madrid: Síntesis.

-Letamendia, F. (2009) Estructura política del mundo del trabajo: fordismo y posfordismo. Madrid: Tecnos.

-Molins, J., Muñoz, L. Y Medina, I. (2016) Los grupos de interés en España. La influencia de los lobbies en la política española. Madrid: Tecnos.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

-Calle, A. (2000) Ciudadanía y solidaridad: las ONG de Solidaridad Internacional como movimiento social. Madrid: IEPALA.



-Font, J. (coord) (2001) Ciudadanos y decisiones públicas. Ariel, Barcelona. Tarrow, S. (2004) El Poder en Movimiento. Madrid: Alianza.



-Gamson, W. (1992) Talking politics. Cambridge: Cambridge University Press.



-McAdam, D.; McCarthy, J; Zald, M. (1999) Perspectivas compàradas:oportunidades políticas, estructuras de movilización y marcos interpretativos culturales. Madrid: Istmo.



-Zumalabe Fundazioa (1999) Euskal Herriko Herri Mugimenduaren Gida. Gasteiz: Araba.

In-depth bibliography

-Alonso Pelegrín, Emiliano. El Lobby en la Unión Europea. ESIC Editorial, Madrid, 1995.

-Berry, Jeffey M. The Interest Group Society. Longman, Nueva York, 1997.

-COHEN, J. y ARATO, A. (2000) Sociedad civil y teoría política. Fondo de Cultura económica: México DF.

-Dahl, Robert. Who governs?. Yale University Press, New Haven, 1961.

-DELLA PORTA, D. & DIANI, M. (1999) Social Movements. An Introduction. Oxford: Blackwell.

-Finer, S.E. El imperio anónimo. Tecnos, Madrid, 1966.

-Fisas, Vicenc. El lobby feroz; Las ONG ante el comercio de armas y el desarme. Icaria, Barcelona, 1998.

-GÒDAS, X. (2007) Políticas de disenso. Sociología de los movimientos sociales. Barcelona: Icaria, Política.

-GONZÁLEZ, R. y BLAS, A. (2002) "Okupar, resistir y generar autonomía. Los impactos políticos de los movimientos por la okupación".

-IBARRA, P., MARTÍ, S. y GOMÀ, R. (coords.) Creadores de democracia radical: movimientos sociales y redes de políticas públicas. Barcelona: Icaria.

-GONZALO, E. y REQUEJO, F. (2006) "Las democracias" en CAMINAL, M. (ed.) Manual de Ciencia Política. Madrid: Tecnos.

-IBARRA, P. y TEJERINA, B. (1998) Movimientos sociales, transformaciones sociales y cambio cultural. Madrid: Trotta.

-IBARRA, Pedro (2011) Democracia relacional. Madrid: Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.

-KLIJN, E.J (1999) "Redes de políticas públicas: una visión general" en KICKERT, W. J. M. & KOPPENJAN, J.F. (eds) Managing Complex Networks. London: Sage.

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • BARCENA HYNOJAL, IÑAKI BIZENTE
  • BLAS MENDOZA, ASIER
  • GOIKOETXEA MENTXAKA, JULE

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

17:00-19:00 (1)

15:00-17:00 (2)

17-30

17:00-19:00 (3)

15:30-16:00 (4)

Teaching staff

31 Seminar-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

17:00-17:30 (1)

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

16:00-17:00 (1)

Teaching staff