XSL Content

Genres of Information

Centre
Faculty of Social and Communication Sciences
Degree
Doble Grado en Comunicación Audiovisual y en Periodismo
Academic course
2020/21
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3248
Applied classroom-based groups2842

Teaching guideToggle Navigation

AimsToggle Navigation

Ikasgaia egiten duten ikasleek ondoko gaitasunak bereganatuko dituzte:

1.Informazio generoak bereiztea, haien ezaugarri nagusiak ezagutzea eta genero bakoitza nola albistegarri diren gai ezberdinetara egokitzea.

2. Ikasitako generoak planteatu eta idaztea: albistea, erreportajea, kronika eta elkarrizketa.

3. Idatzizko adierazmena hobetzea.

4. Gaurkotasunaren ezagutza.

TemaryToggle Navigation

Teoria:

1. Sarrera. Kazetaritza hizkuntza eta estiloa. Generoak eta haien sailkapena.

1.1. Kazetaritza eta estiloa.

1.2. Kazetaritza estiloaren ezaugarriak.

1.3. Estiloaren arau praktikoak.



2. Kazetaritza generoak.

2.1. Hastapenak eta definizioa.

2.2. Kazetaritza generoen sailkapena.

2.3. Kontsiderazio orokorrak.



3. Albistea: osagaiak eta egitura.

3.1. Ezaugarri nagusiak.

3.2. Albistearen osagaiak.



4. Erreportajea.

4.1. Ezaugarri orokorrak.

4.2. Izenburua eta lehen paragrafoa.

4.3. Erreportajearen gorputza.

4.4. Erreportajearen itxiera.



5. Elkarrizketa.

5.1. Elkarrizketaren prestakuntza, garapena eta idazkera.

5.2. Elkarrizketaren tipologia.



6. Kronika.

6.1. Kronikaren oinarriak.

6.2. Kronikaren sailkapena.



Praktika:

1. Klasean emandako datuekin albiste bat idatzi.

2. Ikasleak lortutako datuekin tokian tokiko albiste bat idatzi.

3. Hitzaldi bati buruzko albiste bat idatzi.

4. Irakasleak proposatutako gai bati buruzko erreportaje bat idatzi.

5. Ikasleak proposatutako gai bati buruzko erreportaje bat idatzi.

6. Zuzeneko estiloan elkarrizketa bat idatzi.

7. Zeharkako estiloan elkarrizketa bat idatzi.

8. Kronika bat idatzi.

MethodologyToggle Navigation

Zeregin presentzialak: klase magistralak; laborategi-praktikak; ikasgelako lan erakusketa; azterketa



Zeregin ez presentzialak: gai-ikerketa eta azterketa-prestaketa; informazio-bilaketa eta lan/proiektuen prestaketa; irakurgaiak eta iruzkin kritikoak

Assessment systemsToggle Navigation

Ohiko deialdia (Ebaluazio jarraia):

Notaren % 60 lauhilekoan zehar klasean entregatutako praktiken bidez lortuko da. Banakako edota taldeko ariketak egon daitezke. Ariketek azken notaren portzentaje ezberdinak balioko dituzte. Hizkuntza mailako akatsek puntuak kenduko dituzte. Plagioa antzemango balitz, ikasleari suspentso kalifikazioa jarriko zaio zuzenean. Nahitaezkoa da praktika guztiak egitea.

Beste % 40 azterketa teorikoa eta gaurkotasunaren ezagutza neurtzeko frogen artean banatuko da.

Ikasgaiaren nota praktikaren, teoriaren eta gaurkotasunaren noten gehiketaren emaitza izango da. Irakasgaia gainditzeko, hiru atalak gainditu beharko dira.

*Atalen bat suspenditu dutenei gainditutako atalaren nota gordeko zaie ezohiko deialdirako. Nota hori ez da hurrengo kurtsorako gordeko.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak ebaluazio jarraiari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari lauhilekoa hasten denetik bederatzi asteko epean izango du.

Azken ebaluazioak honako probak jasoko ditu:

• Azterketa teorikoa (30%)

• Gaurkotasun probak (10%)

• Praktikak (60%)



Ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.



BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

BARANDIARAN. A. (2009): Postkronikak. Donostia: Elkar.

BEZUNARTEA, O.; DEL HOYO, M.; MARTÍNEZ, F. (1998). 21 Lecciones de reporterismo. Leioa: Universidad del País Vasco.

BEREZIARTUA, G. (2019): Ez gara neutralak. Lasarte-Oria: Argia.

CASASÚS, J. M.; NÚÑEZ LADEVEZE, L. (1991). Estilo y géneros periodísticos. Barcelona: Ariel.

CASSANY, Daniel (1995). La cocina de la escritura. Barcelona: Anagrama.

DÍAZ NOCI, Javier (2000). Informazio-generoak. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitatea.

DÍAZ NOCI, J.; SALAVERRÍA ALIAGA, Ramón (coords.) (2003). Manual de Redacción Ciberperiodística. Barcelona: Ariel.

ECHEVARRIA LLOMBART, B. (1998). Las W's del reportaje. Valencia: Fundación Universitaria San Pablo CEU.

In-depth bibliography

CANTAVELLA, J.; SERRANO, F. (2004). Redacción para periodistas: informar e interpretar. Barcelona: Ariel.
EFE AGENTZIA (2000): Diccionario de español urgente. Madril: Editorial SM.
GÓMEZ MOMPART, J. L. (1982). Los titulares en prensa. Bartzelona: Mitre.
GRIJELMO, Á. (2003). El estilo del periodista. Madril: Santillana.
MARTÍN VIVALDI, G. (1987). Géneros periodísticos. Madril: Paraninfo.
MARTÍNEZ ALBERTOS, J. L. (1974). Redacción periodística, los estilos y los géneros en la prensa escrita. Madril: ATE.
MARTÍNEZ ALBERTOS, J. L. (2001). Curso General de Redacción Periodística. Madril: Paraninfo.
QUESADA, M. (1984). La entrevista: obra creativa. Bartzelona: Mitre.
ESTILO LIBURUAK: El País (Ediciones El País); El Mundo (Unidad Editorial); Abc (Ariel); Berria (Berria).

Journals

- Anàlisi.
- Comunicación y Sociedad.
- Doxa.
- El profesional de la información.
- Euskonews.
- Jakin.
- Revista Latina de Comunicación Social.
- RIEV.
- Textual & Visual Media.
- Trípodos.
- Uztaro.
- Zer.

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

09:00-11:00

11:00-13:00

17-30

11:00-13:00

Teaching staff

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

09:00-11:00

Teaching staff

01 Applied classroom-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

11:00-13:00

Teaching staff

02 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

11:00-13:00

09:00-11:00

17-30

11:00-13:00

Teaching staff

02 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

09:00-11:00

Teaching staff

02 Applied classroom-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

11:00-13:00

Teaching staff

03 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

09:00-11:00

11:00-13:00

17-30

11:00-13:00

Teaching staff

03 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

09:00-11:00

Teaching staff

03 Applied classroom-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

11:00-13:00

Teaching staff

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

09:00-11:00

09:00-11:00

17-30

11:00-13:00

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

12:00-14:00

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

10:00-12:00

Teaching staff

32 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

11:00-13:00

09:00-11:00

17-30

11:00-13:00

Teaching staff

32 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

09:00-11:00

Teaching staff

32 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

11:00-13:00

Teaching staff