XSL Content
Genres of Information
- Centre
- Faculty of Social and Communication Sciences
- Degree
- Doble Grado en Comunicación Audiovisual y en Periodismo
- Academic course
- 2022/23
- Academic year
- 1
- No. of credits
- 6
- Languages
- Spanish
- Basque
TeachingToggle Navigation
Study type | Hours of face-to-face teaching | Hours of non classroom-based work by the student |
---|---|---|
Lecture-based | 32 | 48 |
Applied classroom-based groups | 28 | 42 |
Teaching guideToggle Navigation
AimsToggle Navigation
Ikasgaia egiten duten ikasleek ondoko gaitasunak bereganatuko dituzte:
1.Informazio generoak bereiztea, haien ezaugarri nagusiak ezagutzea eta genero bakoitza nola albistegarri diren gai ezberdinetara egokitzea.
2. Ikasitako generoak planteatu eta idaztea: albistea, erreportajea, kronika eta elkarrizketa.
3. Idatzizko adierazmena hobetzea.
4. Gaurkotasunaren ezagutza.
TemaryToggle Navigation
Teoria:
1. Sarrera. Kazetaritza hizkuntza eta estiloa. Generoak eta haien sailkapena.
1.1. Kazetaritza eta estiloa.
1.2. Kazetaritza estiloaren ezaugarriak.
1.3. Estiloaren arau praktikoak.
2. Kazetaritza generoak.
2.1. Hastapenak eta definizioa.
2.2. Kazetaritza generoen sailkapena.
2.3. Kontsiderazio orokorrak.
3. Albistea: osagaiak eta egitura.
3.1. Ezaugarri nagusiak.
3.2. Albistearen osagaiak.
4. Erreportajea.
4.1. Ezaugarri orokorrak.
4.2. Izenburua eta lehen paragrafoa.
4.3. Erreportajearen gorputza.
4.4. Erreportajearen itxiera.
5. Elkarrizketa.
5.1. Elkarrizketaren prestakuntza, garapena eta idazkera.
5.2. Elkarrizketaren tipologia.
6. Kronika.
6.1. Kronikaren oinarriak.
6.2. Kronikaren sailkapena.
Praktika:
1. Klasean emandako datuekin albiste bat idatzi.
2. Ikasleak lortutako datuekin tokian tokiko albiste bat idatzi.
3. Hitzaldi bati buruzko albiste bat idatzi.
4. Irakasleak proposatutako gai bati buruzko erreportaje bat idatzi.
5. Ikasleak proposatutako gai bati buruzko erreportaje bat idatzi.
6. Zuzeneko estiloan elkarrizketa bat idatzi.
7. Zeharkako estiloan elkarrizketa bat idatzi.
8. Kronika bat idatzi.
MethodologyToggle Navigation
Zeregin presentzialak: klase magistralak; laborategi-praktikak; ikasgelako lan erakusketa; azterketa
Zeregin ez presentzialak: gai-ikerketa eta azterketa-prestaketa; informazio-bilaketa eta lan/proiektuen prestaketa; irakurgaiak eta iruzkin kritikoak
Assessment systemsToggle Navigation
Notaren % 60 lauhilekoan zehar klasean entregatutako praktiken bidez lortuko da. Banakako edota taldeko ariketak egon daitezke. Ariketek azken notaren portzentaje ezberdinak balioko dituzte. Hizkuntza mailako akatsek puntuak kenduko dituzte. Plagioa antzemango balitz, ikasleari suspentso kalifikazioa jarriko zaio zuzenean. Nahitaezkoa da praktika guztiak egitea.
Praktika bi ataletan ere ebaluatu daiteke. Kasu jakin horretan, irakasleari entregatutako praktikek azken notaren %40ko balioa izango dute. Eta, horrezaz gain, gramatika-azterketa bat ere egingo da. Azterketa hori independenteki gainditu beharko da ezinbestean eta azken notaren %20ko balioa izango du.
Beste % 40 azterketa teorikoa eta gaurkotasunaren ezagutza neurtzeko frogen artean banatuko da.
Ikasgaiaren nota praktikaren, teoriaren eta gaurkotasunaren noten gehiketaren emaitza izango da. Irakasgaia gainditzeko, hiru atalak gainditu beharko dira.
*Atalen bat suspenditu dutenei gainditutako atalaren nota gordeko zaie ezohiko deialdirako. Nota hori ez da hurrengo kurtsorako gordeko.
*** Irakaskuntza presentziala suspendituko balitz azken notaren %100 praktiken bidez osatuko da. Irakasgaria nagusiki presentziala denez online irakaskuntzaren kasuan irtenbiderik egokiena dela ulertzen da.
Compulsory materialsToggle Navigation
La convocatoria extraordinaria consistira en un examen con una parte práctica (%60), una teórica (30%) y un test de actualidad (10%)
*** En caso de que se suspenda la docencia presencial el 100% de la evaluación se hará a través de un examen práctico. Se entiende que la asignatura es principalmente práctica y que es lo que resulta más adecuado en una evaluación online.
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
BARANDIARAN. A. (2009): Postkronikak. Donostia: Elkar.
BEZUNARTEA, O.; DEL HOYO, M.; MARTÍNEZ, F. (1998). 21 Lecciones de reporterismo. Leioa: Universidad del País Vasco.
BEREZIARTUA, G. (2019): Ez gara neutralak. Lasarte-Oria: Argia.
CASASÚS, J. M.; NÚÑEZ LADEVEZE, L. (1991). Estilo y géneros periodísticos. Barcelona: Ariel.
CASSANY, Daniel (1995). La cocina de la escritura. Barcelona: Anagrama.
DÍAZ NOCI, Javier (2000). Informazio-generoak. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitatea.
DÍAZ NOCI, J.; SALAVERRÍA ALIAGA, Ramón (coords.) (2003). Manual de Redacción Ciberperiodística. Barcelona: Ariel.
ECHEVARRIA LLOMBART, B. (1998). Las W's del reportaje. Valencia: Fundación Universitaria San Pablo CEU.
In-depth bibliography
CANTAVELLA, J.; SERRANO, F. (2004). Redacción para periodistas: informar e interpretar. Barcelona: Ariel.
EFE AGENTZIA (2000): Diccionario de español urgente. Madril: Editorial SM.
GÓMEZ MOMPART, J. L. (1982). Los titulares en prensa. Bartzelona: Mitre.
GRIJELMO, Á. (2003). El estilo del periodista. Madril: Santillana.
MARTÍN VIVALDI, G. (1987). Géneros periodísticos. Madril: Paraninfo.
MARTÍNEZ ALBERTOS, J. L. (1974). Redacción periodística, los estilos y los géneros en la prensa escrita. Madril: ATE.
MARTÍNEZ ALBERTOS, J. L. (2001). Curso General de Redacción Periodística. Madril: Paraninfo.
QUESADA, M. (1984). La entrevista: obra creativa. Bartzelona: Mitre.
ESTILO LIBURUAK: El País (Ediciones El País); El Mundo (Unidad Editorial); Abc (Ariel); Berria (Berria).
Journals
- Anàlisi.
- Comunicación y Sociedad.
- Doxa.
- El profesional de la información.
- Euskonews.
- Jakin.
- Revista Latina de Comunicación Social.
- RIEV.
- Textual & Visual Media.
- Trípodos.
- Uztaro.
- Zer.
Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation
- CAMACHO MARKINA, IDOIA
- GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
- GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO
GroupsToggle Navigation
01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 11:00-13:00 |
Teaching staff
01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Teaching staff
01 Applied classroom-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 13:00-15:00 |
Teaching staff
02 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 11:00-13:00 |
Teaching staff
02 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Teaching staff
02 Applied classroom-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Teaching staff
03 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 | 09:00-11:00 | |||
17-30 | 09:30-11:30 |
Teaching staff
03 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |
Teaching staff
03 Applied classroom-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Teaching staff
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
17-30 | 09:00-11:00 |
Teaching staff
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:30-11:30 |
Teaching staff
31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Teaching staff
32 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
17-30 | 11:00-13:00 |
Teaching staff
32 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:00-13:00 |
Teaching staff
32 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-11:00 |