XSL Content

Audio

Centre
Faculty of Social and Communication Sciences
Degree
Bachelor's Degree in Audiovisual Communication
Academic course
2022/23
Academic year
3
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3958.5
Applied classroom-based groups1421
Applied laboratory-based groups710.5

Teaching guideToggle Navigation

AimsToggle Navigation

1) Soinua ikusentzuneko obrari balio erantsia ematen dion eta osatzen duen elementu bezala ulertzea.



2) Soinu-diskurtso bat garatzeko gaitasuna lortzea, bai alde kontzeptualatik baita alde estetikotik ere, eta diskurtso hau ikusentzunezko obran artikulatzeko gaitasuna lortzea.



3) Ikus-entzunezko produktu baten postprodukzio-prozesua planifikatu eta aurretik egindako gidoian markaturiko epetan garatu.



3) Ikus-entzunezko postprodukzioaren oinarriko teknikak, prozesoak eta protokoloak ikasi.

TemaryToggle Navigation

9 eskola magistral emango dira:



1. Soinua ikusentzunean. Ikuspegi orokorra. Sinkresia.



2. Aurre-produkzioa eta zuzeneko soinua. Gidoiaren ikasketa eta plangintza. Kokalekuak. Elkarrizketa zuzeneko soinuan. Materialeak: mikrofonoak, motak eta erabilera; pertikaren erabilera; grabatzaileak eta nahasgailuak; lavalier mikrofonoen erabilera.



Praktika: Pro Tools, sesioak sortu. Ezarpen nagusiak: sesio mota, sesioaren ezaugarriak, karpeten antolaketa, leihoak, OMF/AAF, pisten antolaketa.



3. Audio posprodukzioaren eskuliburu praktiko orokorra. Posprodukzio estudioa. Prozesoak: materialak hartzea eta proiektoak sortzea, muntaia, nahasketa, mastering eta deliveryak.



Praktika: Pro Tools, pistak sortu, soinu artxiboak inportatu. Grabaketa. Editatzeko tresnak.



4. Uhinak, frekuentziak eta dezibelioak: autodefentsa teknikorako eskuliburua. Soinuaren fisika eta psikoakustika. Uhinak, frekuentzia eta anpliudea. Transdukzioa. Fasea eta polaritatea. Dezibelioa. Audio digitala: kuantizazioa, laginketa frekuentzia eta hitz luzeera.



Praktika: Pro Tools, nahasketa tresnak. Automatizazioa.



5. Ahotsa eta elkarrizketa, kontzeptu orokorrak. "Vokozentrismoa", offeko ahotsa, "acusmaser". Ahotsaren planoa eta tratamentua.



Praktika: Pro Tools, seinalearen prozesatzea. Plug-inak, Audiosuite eta pistan txertatzea.



6. Giroak eta soinu efektoak. Sinkresia, puntuaketa, lokalizazioa, giro psikologikoak eta gogo aldarteak sortu. Elementu estatiko eta dinamikoak. Soinu efektuen diseinua.



Praktika: Pro Tools, bus eta bidalketak. "Stem"ak eta nazioarteko banda.



7. Musika ikusentzunean. Giroak eta gogo aldarteak sortu. Girotze historikoa eta lokalizazioa. Musika inzidentala, leitmotiv, Muika tonala, atonala, droneak,... musika eta soinu efektuen arteko mugak gainditzen.



Praktika: Pro Tools.



8. ADR, Foley. Bikoizketa teknikak. Foley teknikak eta erakustaldi praktikoa.



Praktika: Pro Tools.



9. Formatuak, "delivery"ak. Nazioarteko banda, "stem"ak. Kanal anitzeko formatuak. Estandarrak.



Praktika: Pro Tools.

MethodologyToggle Navigation

Ikasgai hau praktikoa da, bereziki, eta praktiken bidez ikasleek eskatutako gaitasunak eskuratu behar dituzte. Teoria praktika horiek ahal diren hoberen egin daitezen egokituko dira.

Eskola magistralen arabera, badaude batzuk alde teorikoarekin lotura gehiago dutenak, eta beste batzuk praktikan landuko direnak. Eskola teorikoak distantzia pertsonala mantentzea ahalbidetzen duen gela batean emango dira.

Horretaz gainera, eta sonorizatze prozesu osoa ondo ezagutzeko eta eurenganatzeko, praktiken bidez, ikasleek prozesu horren atal guztiak bete beharko dituzte irakasleak agindutako ikus-entzunezko produktuak aurrera eramanez.



Ikasgai hau praktikoa da, bereziki, eta praktiken bidez ikasleek eskatutako gaitasunak eskuratu behar dituzte. Teoria praktika horiek ahal diren hoberen egin daitezen egokituko dira.

Eskola magistralen arabera, badaude batzuk alde teorikoarekin lotura gehiago dutenak, eta beste batzuk praktikan landuko direnak. Eskola teorikoak distantzia pertsonala mantentzea ahalbidetzen duen gela batean emango dira.

Horretaz gainera, eta sonorizatze prozesu osoa ondo ezagutzeko eta eurenganatzeko, praktiken bidez, ikasleek prozesu horren atal guztiak bete beharko dituzte irakasleak agindutako ikus-entzunezko produktuak aurrera eramanez.



Audiolabeko prakitikak presentizlak dira. Taldeka antolatuko dira distantzia eta osasun neurriak hartuta.

Assessment systemsToggle Navigation

1. Eszena bat sortu soinuetatik (adibidez, etxe baten edo tren-bagoi baten barruan gertatzen dena..., eta kanpoaldetik ikusi ezin duguna: kanpotik at dagoen soinualandu). (notaren %25)



2. Emandako irudi batzuetatik abiatuta, B.S.O. bat sortu, giroak, efektuak eta musika erabiliz (notaren %25)



3. Ariketa librea bi aukera hauen artean:



a) Aurreko urtean egindako ikus-entzunezko lan batetik abiatuta, soinu-banda berregin, postprodukzio-prozesu osoa zerotik hasita.



b) Film labur baten filmatzea prestatu (barruko eszena, kanpoko eszena, elkarrizketak eta giro-soinua dituena), eta soinuaren grabazioa eta postproduzkioaren arbaera antolatu (notaren %50)



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Azken proba horretan ikasgaiaren gaitasun guztiak beregatau behar duela frogatu beharko du iksleak. Horretarako, irakasleak emandako eszena baten audio-gidoia, soinu-grabazioa eta soinu bandaren post-produkzioa egin beharko ditu.

Compulsory materialsToggle Navigation

Ezinbestekoa da praktikak Audiolab delakoaren instalazioak erabiltzea. Instalazio horiek ikasleen eskura egongo dira, eskletatik kanpo, erabakiko den prozeduraren arabera eta ezarriko den ordutegian.
Horretaz gainera, ikasleek bideo-kamara, audio-grabagailuak eta beste euskarri mugikor batzuk ere erabili beharko dituzte, zeintzuk Fakultateak Mailegu zerbitzuen bidez eskuragai jartzen dizkien.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

GUTIERREZ PAZ, ARANTZA: "Entzunezko mintzaira. Soinu-adierazpena ikus-entzunezkoan eta irrati-narratiban"

GUTIERREZ PAZ, ARANTZA: "Audio post-produkziorako gida laburtua (Pro Tools)"

TRIBALDO CLEMENTE (2007): Soinu sistema eta Baliabide Teknikoak. Soinu profesionala. Lanbide Ekimena (Itzultzailea: Leire Lopez)



AMYES, T. y WYATT, H. : POSTPORDUCCIÓN DE AUDIO PARA TV Y CINE. Escuela de Cine y Vídeo de Andoain, 2006.

CHION, Michel: LA AUDIOVISIÓN. Introducción a un análisis conjunto de la imagen y el sonido. Paidós Comunicación, 1993.

In-depth bibliography

AGOST, Rosa TRADUCCIÓN Y DOBLAJE: PALABRAS, VOCES E IMÁGENES Ed. Ariel, 2004
AGOST, Rosa; CHAUME, Frederic (eds.): LA TRADUCCIÓN EN LOS MEDIOS AUDIOVISUALES. Publicacions de la Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, Castellón de la Plana. 2001.
D-COMMAND MAHAIAREN ERABILTZAILE-GIDA
EISENSTEIN, Sergei: “Palabra e imagen”, en EL SENTIDO DEL CINE. Ed. Siglo XXI, 1999.
FERNANDEZ SANCHEZ, C. M.: INFLUENCIA DEL MONTAJE EN EL LENGUAJE AUDIOVISUAL Centro de Investigación de la Comunicación (Barcelona) 1997.
LARSON GUERRA, Samuel: PENSAR EL SONIDO (Una introducción a la teoría y la práctica del lenguaje sonoro cinematográfico). Centro Universitario de Estudios Cinematográficos. UNAM, México 2010.
ProTools gida-liburua
ZABALONDO, B. eta BARANBONES, J.: IKUS-ENTZUNEZKO ITZULPENA UEU, 2006.ADORNO, Theodor, EISLER, Hans: EL CINE Y LA MÚSICA. Ed. Fundamentos, 2005.







Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-1

09:00-13:00

2-15

09:00-11:30

Teaching staff

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-15

11:30-13:30

Teaching staff

01 Applied classroom-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-15

11:30-13:30

Teaching staff

01 Applied laboratory-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-15

13:30-14:30

Teaching staff

01 Applied laboratory-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-15

13:30-14:30

Teaching staff

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-1

13:00-17:00

2-15

16:00-18:30

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-15

14:00-16:00

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-15

14:00-16:00

Teaching staff

31 Applied laboratory-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-15

13:00-14:00

Teaching staff

31 Applied laboratory-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-15

13:00-14:00

Teaching staff