XSL Content

Information on TV

Centre
Faculty of Social and Communication Sciences
Degree
Doble Grado en Periodismo y en Publicidad y Relaciones Públicas
Academic course
2023/24
Academic year
2
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3248
Applied classroom-based groups1421
Applied laboratory-based groups1421

Teaching guideToggle Navigation

AimsToggle Navigation

A1. Telebistako lengoaiaren(telebistako informazioaren adierazteko sistema) osagaiak identifikatu, aztertu eta erabiltzea.

A2. Telebistako infomazio genero eta iturriak identifikatu eta aztertzea.

A3. Telebistako informazio saileen egitura ezagutzea.

A4. Informazio programazioa ezagutu eta sailkatzea, bereziki gaur egungo informazioa. A5. Hizkera eta gorputz-lengoaia modu egokian erabiltzea, kontuan hartuta biak ikusentzunezko informazioa egiteko ezinbesteko lanabesak direla.

a. Inprobisaketa.

b. Albisteak edota iritziak auzketea. A6. Albisteak eta iritziak egitea.

Bigarren mailako gaitasunak irakasgaiaren berezko gaitasunekin bat datoz, honela: C1 bat dator A2, A3 eta A4rekin.

C3 bat dator A2, A4 eta A6rekin.

C4 bat dator A1, A2, A3, A4, A5 eta A6rekin.

C5 bat dator A4, A5 eta A6rekin. C6 bat dator A1, A2 eta A4rekin.

Zeharkako gaitasuna:

C2CC01 – Ezagutza eskuratzea, informazio- eta komunikazio-sistemak eta -prozedurak antzeman eta aztertzea, haien historia-, jendarte-, legezko eta nazioarteko testuinguruan. C2CC02 – Informazio- eta komunikazio-eremuan arazoak ebazteko eta ikerketarako teknika eta metodologia, dokumentazio-iturriekin lan eginda, garatzea.

C2CC03 – Informazio- eta komunikazio-proiektuak aztertu, diseinatu eta plafinikatzea, teknikak eta teknologia aplikatuz, haien garapenerako estrategiak lantaldean garatuta.

C2CC04 – Komunikazio- eta ikerketa-lanarenhelburuak, prozedurak eta lorpenak komunikatu, argumentatu eta azaltzea, hainbat hedabideren ezaugarri formalak erabiliz.

G002 – Hainbat iturri bilatu, aukeratu, hurrenkera eman eta aztertzea, haien edukia narrazio-era eta -estrategiei egokituta.

G003 – Informazio- eta komunikazio-prozeduretarako teknikak, teknologia, baliabideak eta gaitasunak garatu eta aplikatzea.

G008 – Ezagutza eskuratzea; komunikazioaren jakintza-alorarteko testuinguruan teorien, kontzeptuen eta metodologien esanahia ulertzea.

TemaryToggle Navigation

1. TELEBISTAKO NARRAZIOEN ARAUAK

1.1. Telebistako informazioaren osagaiak

1.1.1. Irudiaren adierazkortasun-eginkizuna

1.1.2. Soinuaren adierazkortasun-eginkizuna

1.1.3. Idazmenaren adierazkortasun-eginkizuna

1.1.4. Edizioaren adierazkortasun-eginkizuna: jarraipena



2. INFORMAZIOA BURUTZEKO PROZESUA

2.1. Erredakzioen antolaketa eta jarduera

2.2. Gaurkotasunaren hautaketa

2.3. Informazio iturriak



3. TELEBISTAKO INFORMAZIO GENEROAK

3.1. Notizia, albistea edo berria

3.2. Erreportajea

3.3. Kronika

3.4. Elkarrizketa

3.5. Testuaren antolaketa eta barne koherentzia: gidoia



4. TELEBISTAKO INFORMAZIOAREN AURKEZPENA ETA AHOZKO ADIERAZTEA

4.1. Lokuzioa

4.2. Berrien lanketa eta aurkezpena. Sarrera

4.3. Iritziaren lanketa eta aurkezpena. Iruzkina



5. TELEBISTAKO INFORMAZIO SAIOAK

5.1. Informazio saioen tipologia

5.2. Eguneroko albistegiak

5.3. Informazio saioen egitura

5.4. Analisia: edukia, aurkezpena, estetika, teknika eta erritmoa



6. KAZETARITZA DIGITALA ETA TRANSMEDIA KOMUNIKAZIOA

6.1. Kazetariaren lanerako ondorioak

MethodologyToggle Navigation

GL orduak (ordenagailua eta platoa): 10

Plato orduak: 8



Ikasleak klasera ordenagailua kargatuta eraman behar du.

Assessment systemsToggle Navigation

Ohiko deialdian, ebaluazio jarraituak eredu berari helduko dio aurrez aurreko irakaskuntzan, erdi-presentzialean eta sareko irakaskuntzan, halakorik balego:



1.) TBrako minutu eta erdiko albiste bat egitea (banaka, kalifikazioaren %10).



2.) TBrako sormenezko sarrera egin eta aurkeztea (banaka, %10).



3.) Gaurkotasunezko kronika bat egitea (banaka, %10).



4.) Erreportaje bat aztertzea(banaka, %10).



5.) Elkarrizketa bat diseinatzea (banaka, %10).



6.) Testu baten laburpen kritikoa egitea (banaka, %10).



7.) Azken proba (erreportaje bat egitea, taldeka, 40%).



Ebaluazio jarraitua aukeratzen dutenek irakasgaiaren alde bakoitzean ehuneko 80ko asistentzia edukiko dute (klase magistralak, GA eta GL), justifikatutako ez-etortzeak barne. Era berean, praktiken %80 entregatu behar du.





Azken ebaluazioa aukeratzen dutenei irakasgaia modu honetara ebaluatuko zaie:

1.) Gertuko albiste bat idatzi eta berau ematea lauhilabeteko 5. astean (kalifikazioaren %10).

2.) Elkarrizketa baten planifikazioa eta garapena, lauhilabetearen 11. astean ematekoa (%10).

Praktika bakoitzari zero edo hutseko balorea emango zaio, entregatzen ez bada edo epemugatik kanpo ematen bada.



Gainera, azterketa egunera bitartean honako lanak entregatu beharko dituzte:

3.) TBko informazioan kazetaritza-iturriek duten garrantzia (%15%). Teoriari buruzko atala irakurritakoan eta bost iturri bibliografikoa kontsultatutakoan.

4.) TBrako kronika bat egitea (%15). Ikaslea joan den ekitaldi baten ingurukoa.

5.) TBko erreportaje bat aztertzea (%20).



Azkenean, azterketa egunean honako praktikak egingo dituzte:

5.) Sormenezko sarrera bat lokutatzea (%15).

6.) Kontzeptu-mapa bat egitea (%15).





EBALUAZIO JARRAITUARI UKO EGITEA:



- Ikasleak uko egin diezaioke jarraituzko sistemari. Horretarako, idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiko irakasle arduradunari 2022ko martxoaren 21a baino lehen. Hori egin ezik, irakasgaia suspenditurik edukiko du eta ezohiko deialdira joango da.



AZKEN PROBARI UKO EGITEA:



Ikasleak uko egin diezaioke azken probari. Horretarako, idatzi bat aurkeztu beharko

dio irakasgaiko irakasle arduradunari 2022ko apirilaren 15a baino lehen.



PLAGIOARI BURUZKO ABISU EDO OHARRA:

Plagioa edo kopiarik balego, suspentsuarekin (0) ebaluatuko da dagokion deialdian.



Compulsory materialsToggle Navigation

Irakasleak emango ditu irakurtzeko diren hainbat testuren erreferentziak, Interneteko helbideak eta ikasgelan erakusten diren bideoen zerrenda.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

- MARIN, Carles (2017). Reporterismo en TV. Guía de buenas prácticas del reportero audiovisual. Madril: Fragua argit.

- LARRINAGA LARRAZABAL, A. (2007): Euskarazko albistegietarako eskuliburua II. Bilbao: Euskal Irrati Telebista, L.G.

- MAYORAL, J. (coord.) et al (2008): Redacción periodística en televisión. Madrid: Ed. Síntesis, S.A.

- KAPUSCINSKI, R. (2005): Los cínicos no sirven para este oficio. 8ª edición. Madrid: Anagrama.

- OLIVA, L. Y SITJÁ, X (2007): Las noticias en radio y televisión. Barcelona: Ediciones Omega.

- PALAZIO, Gorka (2008): Tendencias en televisión y vídeo por Internet y en movilidad, in “Medios de

comunicación, tecnología y entretenimiento. Un futuro conectado”, Bartzelona, Laertes.

- SERRANO, P. (2009): Desinformación. Cómo los medios ocultan el mundo. Madrid: Península.

- SOENAGAS, X (2008): El enfoque informativo. Los puntos de vista de una noticia en televisión. Madrid: Laberinto.

- GOULD, Terry (2010). Matar a un periodista. El peligroso oficio de informar. Bartzelona: libros del lince argit.

- ZABALETA, Iñaki (2005). Teoría y técnica, lenguaje de la información en televisión y radio. Bartzelona: Bosch.

- CUBELS, M. (2005). Mentiras en directo. La historia secreta de los telediarios. Madril: Península.

- Telebisten Estilo Liburuak.

In-depth bibliography

- KAPUSCINSKI, Ryszard: Los cinco sentidos del periodista [dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/2106418] pdf.
- GOULD, Terry (2010): Matar a un periodista. El peligroso oficio de informar. Barcelona: Los libros del lince.
- LARRINAGA LARRAZABAL, A. (2007): Euskarazko albistegietarako eskuliburua II. Bilbao: Euskal Irrati Telebista, L.G.
- MARÍN, C. (2006): Periodismo audiovisual. Información, entretenimiento y tecnologías multimedia. Barcelona: Ed. Gedisa.
- ZABALETA URKIOLA, IÑAKI, eta JESUS MARI ZALAKAIN GARAIKOETXEA. (2004): Irrati eta telebistako informazioaren teoria eta teknika. Bilbao: Udako Euskal Unibertsitatea (UEU).

Journals

- Revista Academia Televisión (la revista de la Academia de las Ciencias y las Artes de Televisión)
- Revista Panorama Audiovisual
- Revista TELOS (Fundación Telefónica, Revista de Comunicación)
- Zer aldizkaria
- Revista Latina de Comunicación Social

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • CAMACHO MARKINA, IDOIA
  • GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
  • GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO

GroupsToggle Navigation

16 Teórico (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

17:00-19:00

17:00-19:00

17-30

18:00-20:00

Teaching staff

16 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

17:00-18:00

Teaching staff

16 Applied laboratory-based groups-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

18:00-20:00

Teaching staff

16 Applied laboratory-based groups-2 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

18:00-20:00

Teaching staff

17 Teórico (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

17:00-19:00

17:00-19:00

17-30

18:00-20:00

Teaching staff

17 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

17:00-18:00

Teaching staff

17 Applied laboratory-based groups-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

18:00-20:00

Teaching staff

17 Applied laboratory-based groups-2 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

18:00-20:00

Teaching staff

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

11:00-13:00

09:00-11:00

17-30

10:30-11:30

11:00-12:00

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

11:00-12:00

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

10:00-11:00

Teaching staff

31 Applied laboratory-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

11:30-13:30

Teaching staff

31 Applied laboratory-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

11:30-13:30

Teaching staff

31 Applied laboratory-based groups-3 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

13:00-15:00

Teaching staff