XSL Content

Training Spokespersons

Centre
Faculty of Social and Communication Sciences
Degree
Doble Grado en Periodismo y en Publicidad y Relaciones Públicas
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4669
Applied classroom-based groups710.5
Applied laboratory-based groups710.5

Teaching guideToggle Navigation

AimsToggle Navigation

Irakasgai honen bidez ikasleek, alde batetik, Kazetaritzako Titulazioko bi gaitasun garatuko dituzte: jariakortasunarekin eta eraginkortasun komunikatiboarekin adieraztea, ahoz eta idatziz,komunikabide desberdinetarako egokiagoak diren baliabide linguistikoak aprobetxatzen jakinez; eta proiektu informatzaile edo komunikatiboak modu egokian asmatzea, planifikatzea, egitea eta kudeatzea. Bestalde, Publizitatea eta Harreman Publikoetako Graduko hiru gaitasun garatuko dira: Merkatuak eskatzen duen publizitate eta harreman publikoen alorrean, profil profesional desberdinen lanaren errealitatera hurbiltzeko asmoz, inguru eta ohitura profesionalen ezaguera eta esperientzia lortzea; Genero, formatu eta publizitate eta harreman publikoko komunikabide desberdinetan lanaren eta ikerkuntzaren proiektu, lorpen eta emaitzak eraginkortasun, hitz-jario eta era argudiatuan komunikatzea eta adieraztea; Helburu-identifikaziora eta akzio plangintzara bideraturiko estrategiak proiektatu eta diseinatzea, publizitate eta harreman publikoko proiektuen garapenaren testuinguruan.



Irakasgai hau ikasi eta gero, ikasleek honako emaitza hauek lortuko dituzte:



1. Edozein erakundeko bozeramaile gisa agertzeko gai izatea.

2. Prentsa ohar informatibo egokiak egiteko gai izatea.

3. Krisi egoera bati komunikatiboki aurre egiteko gai izatea.

4. Jendaurreko aurkezpenak modu egokian egiteko gai izatea.

TemaryToggle Navigation

Gaitegi teorikoa



1. Komunikazio Kabineteak gaur.

1.1. Komunikazio Kabineteen funtzioak.

2. Bozeramailearen ezaugarri eta funtzioak.

2.1. Bozeramailearen ezaugarriak.

2.2. Bozeramailearen funtzioak.

3. Bozeramaileen diskurtsoa: Jendaurrean hitz egiteko oinarriak.

3.1. Berbazko komunikazioa.

3.2. Berbarik gabeko komunikazioa.

4. Bozeramaileen trebakuntza etxe barruan eta etxetik kanpo.

4.1. Bozeramailea barne komunikazioan.

4.2. Bozeramailea kanpo komunikazioan.

5. Bozeramailea eta krisia.

5.1. Krisiaren definizioa.

5.2. Kasu-azterketak.

6. 2.0 bozeramailea.

6.1. Bozeramailearen trebeziak gaur egungo sistema informatiboan



Gaitegi praktikoa



1. Bozeramaile desberdinen jardunaren azterketa.

2. Prentsaurreko bat eskaintzea, galdera kritikoei aurre egiteko gaitasuna erakutsiz.

3. Prentsa ohar baten erredakzioa.

4. Irratiko tertuliak edota aurkezpenak gelakideen aurrean.

MethodologyToggle Navigation

Eskola magistraletan bozeramailearen prestakuntzarako teoria eta teknikak azalduko dira, eta horren inguruko ariketak egin. Ikasleek eskoletara joan beharko dute eta bertan proposatutako ekintzetan parte hartu.



Praktiketan hainbat adibide praktiko aztertu eta burutuko dira. Ikasleak bozeramaile bezala jardun beharko du hainbat egoera zein komunikabide desberdinetan, beti ere irakaslearen zaindaritzapean eta tutoretza orduak erabiliz.

Assessment systemsToggle Navigation

Irakasgaiaren alderdi teorikoa etengabeko ebaluazioaren bidez gainditu ahal izateko, beharrezkoa izango da eskola magistraletako ordu guztien %80an egotea, gutxienez.



Irakasgaia gainditzeko atal bietara aurkeztu eta hauetariko bakoitza gainditzea ezinbestekoa da. Baldintza bete ezean, aktetan azalduko den kalifikazioa ez gainditua izango da.



Alderdi praktikoaren ebaluazioa:



- Bertaratzea eta parte-hartzea: 1'5

- Bozeramaile bezala jarduteko praktikak: 4,5



Alderdi teorikoaren ebaluazioa lauhilekoan zehar proposatuko diren hainbat lanen bidez izango da.



Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin ahal dio. Horretarako, irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio martxoaren 27a baino lehen.



Bukaerako frogari eusten dioten ikasleen ebaluazioa honela izango da:



- Proba praktikoa: 6

- Azterketa teorikoa: 4



Bukaerako frogaren batez besteko iraupena: 3 ordu.



Ikasleak azken ebaluazioari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio apirilaren 5a baino lehen.





Ebaluazio-aukera, ez presentziala edo urrutitik egin behar bada:



Ebaluazio jarraitua: zati teorikoaren ebaluazio jarraitua osatzen duten probak edo/eta lanak eGela eta Bb Collaborate bidez entregatuko dira. Alde praktikoaren etengabeko ebaluazioa osatzen duten probak edo/etalanak eGela eta Bb Collaborate bidez entregatuko dira.



Azken ebaluazioa: zati teorikoa osatuko duen proba eGela bidez egingo da. Proba praktikoaren atazak eGela eta Bb Collaborate bidez entregatuko dira.



Compulsory materialsToggle Navigation

RAMIREZ de la PISCINA, Txema, (2010): Bozeramaileen trebakuntza. Jendaurreko jardun profesionala, Leioa UPV/EHU

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

CAMACHO MARKINA, Idoia (2017): Formación de portavoces: Cómo conseguir una comunicación efectiva ante los medios y otros públicos. UOC: Barcelona.

RAMIREZ de la PISCINA, Txema, (2007): Formación de portavoces. Los movimientos sociales ante la esfera pública, Bosch: Barcelona

RAMIREZ de la PISCINA, Txema, (1995): Gabinetes de Comunicación. Funciones, disfunciones e incidencia, Bosch: Barcelona.

GARZIA Joserra, (2008): Jendaurrean hizlari, Alberdania: Irun.

In-depth bibliography

Arceo Alfredo (Koord.) (2012): El portavoz en la comunicación de las organizaciones. Fundamentos teórico-prácticos.Universidad de Alicante, Alicante.
Blaschke, J. eta Palao Pons P. (2003): El arte de hablar en público, Bartzelona, Eficacia básica.
Estudio de Comunicación & Demométrica (2006): Periodistas, empresas e instituciones. Claves de una relación necesaria. Madril
Fernandez Souto, A. B. (2007): “Relaciones públicas y comunicación de crisis” in Tuñez Lopez M. (Coord.) (2007): Comunicación preventiva. Planificación y ejecuciónde estrategias de información interna y externa ante situaciones de crisis. Netbiblo, A Coruña.
Gaminde, I., Aurrekoetxea G., Etxeberria, U., Garay, U., Romero, A. (2014): Ahoskera lantzeko argibideak eta jarduerak. UPV/EHU.
Garcia Orosa, B. (2009): Gabinetes de Comunicación on line. Claves para generar información corporativa en red. Comunicación Social, Sevilla-Zamora.
Harrison, S. eta Moreno López, Y. (2002): RRPP, una introducción, Paraninfo, Madril.
Herrero J. C.eta Rodriguez Chulia, A. (2008): El candidato. Manuel de relaciones con los medios [para políticos y periodistas]. Comunicación Social, Sevilla-Zamora.
Leon, O., Burch, S., Tamayo E. (2005): Movimientos sociales y comunicación, Alai, Quito, Ekuador.
Martinez Solana, Y. (2004): La comunicación institucional. Análisis de sus problemas y soluciones, Fragua, Madril.
Mayoral, J. (2009): “Cuadernos de Periodistas” 18. zenbakia. Madrilgo Prentsa Elkartea, Madril.
Ramirez de la Piscina, Tx. (2004): IKus gaitzazuen. Bestelako komunikazioa: Alternatiba kritikoak, Alberdania, Irun.
Tuñez Lopez M. (Coord.) (2007): Comunicación preventiva. Planificación y ejecuciónde estrategias de información interna y externa ante situaciones de crisis. Netbiblo, A Coruña.

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • CAMACHO MARKINA, IDOIA
  • GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
  • GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

11:00-13:00

09:00-11:00

17-30

11:00-13:00

12:00-13:00

Teaching staff

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

09:00-10:00

Teaching staff

01 Applied classroom-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

09:00-10:00

Teaching staff

01 Applied laboratory-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

13:00-14:00

Teaching staff

01 Applied laboratory-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

13:00-14:00

Teaching staff

01 Applied laboratory-based groups-3 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

13:00-14:00

Teaching staff

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

09:00-11:00

09:00-11:00

17-30

09:30-10:30

09:00-11:00

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

10:30-11:00

Teaching staff

31 Applied laboratory-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

11:00-12:00

Teaching staff

31 Applied laboratory-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-30

11:00-12:00

Teaching staff