Menu Toggle site navigation

Titulo - Matrícula

Registration

Perfil Ingreso - Nutrigenomica

Admission criteria

Profile for admission

Students who ideally have prior training in Sciences or Health Sciences, with a basis of molecular biology and/or biochemistry and nutrition, who are interested in training as researchers in the field of Nutrigenomics and Personalised Nutrition.

Bearing all this in mind, there are multiple student profiles for admission. These profiles include both Spanish, EU and non-EU studies in areas of bio-health sciences (such as Molecular Biology, Biochemistry, Human Nutrition and Dietetics, Biology, Genomic Sciences, Biotechnology, Pharmacy, Veterinary Studies, Medicine, Food Science and Technology, Nursing, Physiotherapy, etc.). The master's degree qualifications may be varied and related to health sciences. Although this programme is directly related to the University Master's Degrees in Nutrigenomics and Personalised Nutrition (at the UIB) and in Nutrition and Health (at the UPV/EHU) (these being the master´s degrees giving direct access), candidates may also be granted access through other similar master’s degree qualifications, both from Spain and from other countries.

The main languages of the doctoral programme will be Spanish and English, given the nature of the research environment in which it is situated. Therefore, in order to access the doctoral programme, students will be required to have an intermediate level of English, equivalent to the required level in the European Higher Education Area for these purposes, which will be level B2 or similar.


 


 

XSL Content

No se prevé la posibilidad de realizar complementos de formación, sino que se valorará si la formación previa permite el seguimiento correcto de los estudios de doctorado o no, dadas las capacidades, conocimientos previos, etc.

Para acceder al programa de doctorado se valorarán los criterios que se detallan a continuación, teniendo en cuenta los porcentajes que se detallan en la valoración global:

- Expediente académico universitario de los estudios de procedencia, incluyendo el promedio ponderado entre los estudios de grado/diplomatura/licenciatura y postgrado cursados (50%).

- Valoración de las capacidades y habilidades del alumno para desenvolverse con soltura en un entorno de investigación (50%). En esta valoración se tendrá en cuenta el currículum vitae del alumno, una entrevista personal, y otros méritos, de la siguiente forma:

+ Currículum vitae (CV) del alumno: En este apartado se considerará la nota obtenida en el Trabajo de Fin de Máster de los estudios previos o la autoría de informes técnicos. Además, con el objetivo de poder valorar la experiencia previa investigadora, se tendrán también en consideración méritos obtenidos por la presentación de comunicaciones a congresos, publicaciones en revistas científicas y patentes. Estos méritos en concreto se consideran un valor añadido al CV, puesto que ya contemplamos el expediente académico en el apartado anterior con un peso importante, y puesto que los doctorados se han reducido a 3 años iniciados después de un máster, y no es raro que durante el máster el alumno ya participe en algún congreso o incluso en algún artículo. La valoración del CV supondrá un 15% del total de la valoración.

+ Entrevista personal: se realizará una entrevista personal para ayudar en la valoración de las capacidades del alumno en referencia al doctorado. En la entrevista se valorarán las capacidades citadas en el Criterio 3 de esta memoria (en el apartado referente al perfil de ingreso recomendado): capacidad de trabajo autónomo e independiente, capacidad de trabajo en equipo, capacidad de análisis crítico de bibliografía y datos de investigación y capacidad de entender nuevas informaciones teóricas y prácticas. Se valorará, además, la motivación de los candidatos para la realización del doctorado. La valoración de este apartado supondrá un 25% del total de la valoración.

+ Becas, premios y otros méritos. Aquí se valorarán becas y premios obtenidos durante los estudios universitarios, tales como becas de colaboración del MEC, becas de la universidad de procedencia para colaborar en tareas de investigación, becas Erasmus, y otras becas o premios de categoría comparable. Se valorará también la asistencia a congresos o seminarios o jornadas de formación de temáticas relacionadas con el doctorado, así como otros idiomas acreditados y también poseer más de un grado/licenciatura, cursos no oficiales de posgrado, estancias de prácticas, prácticas en laboratorios, y estancias en el extranjero no relacionadas con la investigación. La valoración de este apartado supondrá un 10% del total de la valoración.

Spanish

English

Matricula Procedimiento Asignacion - Común

Procedure for assigning a faculty member as a doctoral thesis tutor and director

Once a student has been accepted onto the doctoral programme, the Academic Commission will assign them a tutor from among the faculty at the University of the Basque Country (UPV/EHU) participating in the programme, who will then be responsible for ensuring good interaction with the Academic Commission and adapting the training and research activities to the principles established by the programme and the Doctorate School.

Within three months of enrolment, the Academic Commission will assign each student a thesis director from among the faculty participating in the programme. The director may or may or not be the same person as the tutor, and will be responsible for guiding and ensuring the consistency of the training and research tasks, and guaranteeing that the topic of the thesis have an impact and make a novel contribution to the field. They are also responsible for guiding the thesis plan and adapting it, if required, to other projects and activities in which the PhD student is involved.  

If the director is not a member of the faculty at the UPV/EHU, the tutor will act as a liaison.

Doctoral theses may also be co-directed, and the second co-director may or may not be a member of the DP.  New tutors or directors may be assigned at any moment during the thesis.

For more information, see the procedures and rules.