Environment and Society25237
- Centre
- Faculty of Pharmacy
- Degree
- Bachelor's Degree in Environmental Science
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 2
- No. of credits
- 6
- Languages
- Spanish
- Basque
- Code
- 25237
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Esta asignatura persigue que el alumno reflexiones sobre la relaciones entre las sociedades humanas y el medioambiente. Para ello debe de analizar dichas interrelaciones como se construyen y se van cambiando en cada contexto social analizando sus conflictos y modelos subyacentes. La naturaleza no existe, no deja de ser una construcci¿ocial.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
1.- Aztertu gaur egun nola dauden erlazionatuta gizartea eta natura.
2.- Azpimarratu jasangarritasunaren dimentsio soziala dimentsio ekonomiko eta ekologikoarekin batera.
3.- Erabili arriskuaren gizartearen oinarri teorikoa aztertzeko gaur egungo ingurugiro arazoak (transgenikoak, kutsadura, uraren kudeaketa¿)
Theoretical and practical contentToggle Navigation
1.- Naturatik ingurugirora
Aztertu ingurugiro eta naturaren ekoizpena
2.- Ingurugiroaren eraldaketa
Aztertu nolakoa izan den ingurugiroaren eraldaketa erabiliz ardatz moduan nekazaritza
3.- Garapena eta bere mugak
Aztertu gure gizarteak izan duen garapenarekiko erlazioa (garapenaren mugak eta garapen jasangarriaren agerpena)
4.- Ingurugiroa, arriskuak eta ziurgabetasuna
Aztertu arriskuaren gizartearen agerpena, gizarte honen oinarri teknozientifikoa eta arreta-printzipioaren erabilpena arriskuak ekiditzeko
MethodologyToggle Navigation
Ebaluazio jarraia
Klasera etorri egin behar da eta %80ko asistentzia eskatuko da.
4 praktika egin beharko dira (notaren %50a); taldekako edo bakarkako lanak izan ahal dira
Azterketa bat (notaren %50a)
Azterketa finala
Ez bada egiten ebaluazio jarraia azterketa finala notaren %100a izango da.
Azterketa hori klasean landutako apunte eta testuekin egingo da
Assessment systemsToggle Navigation
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Written test to be taken (%): 40
- Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 60
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
La evaluaci¿e la asignatura se realizara a trav¿de:
- Exposici¿ral de las lecturas (1p.)E
xamen:
- Te¿o en base a la materia expuesta en clase -7 p.
- Pr¿ico (se les entregara un texto que tendr¿que comentarlo) - 3 p.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Los mismos criteriios que en la ordinaria
Compulsory materialsToggle Navigation
Los libro b¿cos de referencia
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Ballesteros, J. y P¿z Ad¿ J. (ed.) (2000) Sociedad y medio ambiente. Madrid: Trotta.
Mart¿z Alier, J. (1994) De la econom¿ecol¿a al ecologismo popular. Barcelona: Icaria.
Mcneill, John R (2003), Algo nuevo bajo el sol: historia medioambiental del mundo en el siglo XX. Madrid: Alianza editorial.
In-depth bibliography
Acosta, Alberto (2016) “Rethinking the World from the Perspective of Buen Vivir/ Repensar el mundo desde el Buen Vivir”, Degrowth in Bewegung(en)
Beck, U. (1998), Pol¿cas ecol¿as en la edad del riesgo. Barcelona: El Roure.
Latouche, S. (2008), La apuesta por el decrecimiento. Barcelona: Icaria.
Mart¿z Alier, J. (2006) El ecologismo de los pobres. Conflictos ambientales y lenguajes de valoraci¿Barcelona: Icaria.
Martinez Palacios, Jone (2011), Sozio-ingurumen gatazkak eta sozio-ingurumen demokrazia. Euskal Autonomia Erkidegoa eta Kataluniako Autonomia Erkidegoan arteko ikuspegi konparatu bat, Inguruak, 50 z, orr 73-85
Prats, F., Herrero, Y., Torrego, A., Serrano, A., Mediavilla, M., Marcellesi, F., & Palop, M. R. (2016). La gran encrucijada. Sobre la crisis ecosocial y el cambio de ciclo hist¿o. Madrid: Foro de Transiciones.
Silva-Santisteban, R. (2017). Mujeres y conflictos ecoterritoriales. Impactos, estrategias, resistencias, Peru, Entrepueblos
Taibo, C. (2017). Colapso. Los Libros de la Catarata.
Riechmann, J., Madorr¿ C., & Santiago Mui¿E. (2015). Ecosocialismo descalzo. Madrid: Editorial Enclave.
Shiva, V., & Mies, M. (1997). Ecofeminismo: teor¿ cr¿ca y perspectivas. Barcelona: Icaria.
Taibo, C. (2009), En defensa del decrecimiento. Madrid: Catarata.
Urkidi, L., Lago, R., Basurko, I., Barcena, I., & Akizu, O. (2016). Energia trantsizioak: iraunkortasuna eta demokrazia energetikoa. Euskal Herriko Unibertsitateko
Journals
- ALFOZ (1980-1995) - EL ECOLOGISTA - ECOLOGIA POLITICA - WORD-WATCH - LA SITUACION EN EL MUNDO (Informe anual) - THE ECOLOGIST (versi¿n castellano) - CIUDAD Y TERRITORIO /ANALISIS TERRITORIALES - CUADERNOS DE ORDENACION DEL TERRITORIO - FOMENTO Y MEDIO AMBIENTE - REVISTA DE DERECHO URBANISTICO Y MEDIO AMBIENTE - MIENTRAS TANTO
Web addresses
www.etcgroup.org www.grain.org www.greenpeace.org www.prb.org www.tierra.org/spip/
GroupsToggle Navigation
16 Teórico (Spanish - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
21-25 | 16:30-19:00 (1) | ||||
22-25 | 15:00-16:00 (2) | ||||
26-28 | 14:30-15:30 (3) | ||||
26-36 | 17:30-19:00 (4) | ||||
29-33 | 14:30-15:30 (5) |
Teaching staff
Classroom(s)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (2)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (3)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (4)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (5)
16 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
26-36 | 16:30-17:30 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
16 Workshop-1 (Spanish - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
22-25 | 16:00-17:00 (1) | ||||
26-28 | 15:30-16:30 (2) | ||||
29-36 | 15:30-16:30 (3) | ||||
34-36 | 14:30-15:30 (4) |
Teaching staff
Classroom(s)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (2)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (3)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (4)
46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
21-23 | 14:30-15:30 (1) | ||||
21-25 | 16:30-19:00 (2) | ||||
24-35 | 14:30-15:30 (3) | ||||
26-36 | 17:30-19:00 (4) |
Teaching staff
Classroom(s)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (2)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (3)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (4)
46 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
26-36 | 16:30-17:30 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
46 Workshop-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
21-23 | 15:30-16:30 (1) | ||||
24-36 | 15:30-16:30 (2) | ||||
36-36 | 14:30-15:30 (3) |
Teaching staff
Classroom(s)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (1)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (2)
- . - FACULTAD DE FARMACIA (3)