Theory of Contemporary Politics II 28328
- Centre
- Faculty of Social and Communication Sciences
- Degree
- Bachelor's Degree in Political Science & Public-Sector Management
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 4
- No. of credits
- 6
- Languages
- Spanish
- Code
- 28328
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Teoria politiko garaikidea II irakasgaia zutabe garrantzitsua da Zientzia Politikoaren diziplinari euskarri ematen dioten kontzeptuak eta oinarrizko ideiak eskuratzeko prozesuan. Irakasgai honek lotura zuzena du zientzia politikoko oinarrizko kontzeptuen irakasgaiekin (1. maila/lehen lauhilekoa), analisi politikoaren oinarriekin (1. maila/bigarren lauhilekoa), pentsamendu politikoaren historiarekin (2. maila/lehen lauhilekoa) eta teoria politikoarekin (2. maila/bigarren lauhilekoa). Zehazki, irakasgai honek aurreko irakasgai horien edukiak XX. eta XXI. mendeetan garatu diren teoria politikoen testuinguru espezifikoan sakontzeko balio du.
Oinarri kontzeptualak eta teorikoak: marxismoa, sozialismoa, feminismoa, anarkismoa, faszismoa, ekologismoa, nazionalismoa.
Egungo kapitalismoaren, Patriarkatuaren eta Demokraziaren oinarri kontzeptual eta materialak: estatismo misoginoa eta autoritarioa eta kapitalismo digitala, finantza- eta zerbitzu-kapitalismoa. Horretarako, ekonomia politikoaren eta filosofia politikoaren oinarri teorikoak ikusiko ditugu: XIX. mendetik gaur arte nagusi izan diren korronteen errepasoa: positibismoa, enpirizismoa, konduktismoa, utilitarismoa, arrazionaltasun desberdinak, nazionalismoa, erromantizismoa, estrukturalismoa, existentzialismoa, Frankfurteko Eskola, Vienako Eskola (eskola analitikoa, Frege, Wittgenstein, Russell).
Gizarte biopolitikoa, diziplinazko gizartea, segurtasun- eta kontrol-gizartea eta panoptismo digitalarekiko eta egungo bioteknologiarekiko harremana (espazioaren, gizakiaren eta bizitzaren ekoizpena) plataformazko kapitalismo digitalean.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
La asignatura de TEORÍA POLÍTICA CONTEMPORÁNEA II constituye un pilar importante en el proceso de adquisición de los conceptos y las ideas básicas que dan soporte a la disciplina de Ciencia Política. Esta asignatura está directamente relacionada con las asignaturas de CONCEPTOS BÁSICOS DE CIENCIA POLÍTICA (1º Curso/Primer Cuatrimestre), FUNDAMENTOS DEL ANÁLISIS POLÍTICO (1º Curso/Segundo Cuatrimestre), HISTORIA DEL PENSAMIENTO POLÍTICO (2º Curso/Primer Cuatrimestre) y TEORIA POLITICA CONTEMPORANEA I (2º Curso/Segundo Cuatrimestre). En concreto, esta asignatura sirve para profundizar los contenidos de estas asignaturas anteriores dentro del contexto específico de las distintas teorías políticas que se han desarrollado en los siglos XX y XXI.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
Bases conceptuales y teóricas del Marxismo, Socialismo, Feminismo, Anarquismo, Fascismo, Ecologismo, Neoliberalismo .
Bases conceptuales y materiales del Capitalismo, el Patriarcado y la Democracia actual: estatismo misógino y autoritario y capitalismo digital, financiero y de servicios Para ello, veremos las bases teóricas de la economía política y la filosofía política: Repaso a las corrientes dominantes desde el siglo XIX hasta la actualidad: positivismo, empiricismo, conductismo, utilitarismo ¿ racionalidades diversas, nacionalismo, romanticismo, estructuralismo, surrealismo, existencialismo (situacionismo¿), Escuela de Frankfurt, Escuela de Viena (escuela analítica, Frege, Wittgenstein, Russell) y escuela Austriaca (ordo-liberalismo Hayek, Friedman), Post-estructuralismo (y bases de la tercera y cuarta ola feministas) y materialismo interseccional en el siglo XXI.
Sociedad biopolitica, sociedad disciplinaria, sociedad de seguridad y de control y la relación con el panoptismo digital y la biotecnología actual (la producción del espacio, de lo humano y de la vida). .
Pensamiento cristiano, liberal y heterosexual en la izquierda actual (y contra-corrientes feministas, marxistas y socialistas actuales), pensamiento racista y supremacista (neoliberalismo occidental y asiático). Consecuencias de dicho pensamiento (división cristiana y liberal de políticas de identidad versus políticas de redistribución (Fraser, Arruza, Butler, Wittig, Freud, Levi-Strauss, Lacan, Althusser)
Sociedad biopolitica, sociedad disciplinaria, sociedad de seguridad y de control y la relación con el panoptismo digital y la biotecnología actual (la producción del espacio, de lo humano y de la vida). .
Pensamiento cristiano, liberal y heterosexual en la izquierda actual (y contra-corrientes feministas, marxistas y socialistas actuales), pensamiento racista y supremacista (neoliberalismo occidental y asiático). Consecuencias de dicho pensamiento (división cristiana y liberal de políticas de identidad versus políticas de redistribución (Fraser, Arruza, Butler, Wittig, Freud, Levi-Strauss, Lacan, Althusser)
Corrientes ideológicas y movimientos sociales actuales: decrecimiento, ecologismo, interseccionalidad, antiespecismo, post-porno, sindicalismo y luchas obreras feministas, ecofascismo, anarco-capitalismo, ciberutopismo (Sillicon Valey), lo post-humano (Haraway, Braidotti), las corrientes materialistas de la tercera y cuarta ola feminista (cuerpo, economía, cuidado y vida; trabajo productivo y reproductivo; el fascismo, el racismo y el autoritarismo en el siglo XXI y sus discursos. .
MethodologyToggle Navigation
Ebaluaketa jarraitua
Testuen irakurketa
Banakako iruzkin kritikoak testuen alderaketan oinarrituak
Banakako aurkezpenak
Amaiera lana
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 10
- Individual works (%): 70
- Team projects (problem solving, project design)) (%): 10
- Exhibition of works, readings ... (%): 10
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ebaluaketa jarraia izango da.
Talde lanak eta banakako lanak dira eginkizun nagusiak. Ikerketa erako irakaskuntza egingo da, ikasleek haien kabuz ikertuko dute, programako bi gai hartuko dituzte, nahi dituztenak, eta sakondu.
Ebaluaketa jarraia egin ezin dutenek, amaiera lanak egingo dituzte, haien ikasleek egindako zenbait proiektu batetik eta bestetik banakako esamina, lan moduan, emailez entregatzeko, ezin bada esamin presentziala ziurtatu.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ohikoaren berdina
Compulsory materialsToggle Navigation
Nietzsche. Genealogia de la moral
Arrighi. El largo siglo XX
Wittig. Pentsamendu heterosexuala
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Polanyi. La gran transformacion
Mies. Patriarkatua eta kapitalaren metaketa
Karl Marx. Ideologia alemana
Lenin. Imperialismo
Hobswan. Historia del siglo XX
In-depth bibliography
Hobson. Imperialismo: un estudio
Hannah Arendt. Totalitarismo
Adam Smith. The wealth of nations
GroupsToggle Navigation
01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-13:00 (1) | ||||
17-30 | 09:00-12:00 (2) |
Teaching staff
01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 12:00-13:00 (1) |