Jodra Luque Jose Luis

Jodra Luque, Jose Luis

Datos personales

Jodra Luque, Jose Luis

Dirección: Alda. de Urquijo s/n. C.P.: 48013. Bilbao
Despacho: 3A21
Email: joseluis.jodra@ehu.es
Teléfono: +34 94 601 3958
Fax: +34 94 601 4259

 

Títulos académicos

Titulación universitaria

Título: Ingeniería Informática
Centro: Universidad del País Vasco
Fecha de obtención: 2001

Doctorado

Título del programa: Tecnologías de la Información y Comunicaciones en Redes Móviles
Fecha de obtención DEA: 2005
Título de la tesis: -
Fecha de obtención: -

Masters

Título: Master en Administración y Gestión de Empresas (MBA)
Centro: Escuela de Administración de Empresas de Cataluña (EAE) adscrita a la Universidad Politécnica de Cataluña (UPC)
Fecha de obtención: Junio 2002

Artículos

Modelo de análisis y gestión de la calidad de los servicios de telecomunicación: caso de aplicación servicio web (HTTP)

Autoría:
Fidel Liberal, Armando Ferro, Jose Luis Jodra, Eva Ibarrola
Año:
2005
Medio de publicación:
V Jornadas de Ingeniería Telemática (JITEL'05). Vigo, Spain. September 12-14
Descripción:

<span lang="en">This paper presents a comprehensive model intended to analyse quality of service in telecommunications services. Many works have been published in this area, both from a technical viewpoint as well as taking into consideration subjective concerns. However, these works have not resulted in a unique methodology to assess the experienced quality. While most of the studies consider the quality of service from biased perspectives, we try to analyse quality of service as a general gauge of final users' satisfaction. The proposed model allows us to estimate the quality experienced by end users, while offering detailed analysis regarding the different agents involved in the service provision. Once we overview the most significant elements of the model, an in-depth analytical study is detailed. Finally, we illustrate a practical study for HTTP service in order to validate the theoretical model.</span>