Presentación Babel i3

BABEL i3 proiektua

BABEL i3 proiektuak ibilbide bat eskaintzen die Letren Fakultateko hainbat titulaziotako ikasleei, frantsesaren ikaskuntzaren bidez gaitasun konplexuak (ikerketa, sormena, espiritu kritikoa, talde-lana) eta Garapen Iraunkorreko Helburuekiko konpromisoa garatzen laguntzen duena. Proiektua 2020-2021 ikasturtetik aurrera jarri da martxan, eta Berrikuntzaren, Gizarte konpromisoaren eta Kulturgintzaren Arloko Errektoreordetzak finantzatu du, IKD i3 Laborategia deialdiaren bidez.

Irudia

BABEL i3 proiektuak UPV/EHUren IKD i3 eredu pedagogikoa (“i ber hiru”: Ikaskuntza x Ikerkuntza x Iraunkortasuna) praktikara eramaten du hizkuntza eta kultura frankofonoen irakaskuntzaren/ikaskuntzaren esparruan.

Hainbat hizkuntza eskuratzea garrantzitsua izan daiteke pentsamendu kritiko, konplexu eta ekologizatua lantzeko (Edgar Morin), homogeneizazio kulturala geldiarazteko eta errealitatea hainbat ikuspegitatik ulertzeko eta azaltzeko gai dena. Beste kultura batzuk, pentsatzeko eta bizitzeko beste modu batzuk eta, batez ere, Garapen Iraunkorreko Helburuak (GIH) aurrera eramateko beste modu batzuk ezagutzeko aukera ematen du. Beraz, oso lagungarria izan daiteke gaitasun konplexuak garatzeko, sormena eta irudimena lantzeko eta etengabe berrasmatzeko eta berritzeko gaitasuna lortzeko, etengabe aldatzen ari den mundu batean. Hala ere, horrela izan dadin, ez da nahikoa hizkuntza eskuratzea...

Proiektu honen helburua da frantsesaren ikaskuntzaren bidez gaitasun konplexuak (ikerketa, sormena, espiritu kritikoa, talde-lana) eta Garapen Iraunkorreko Helburuekiko konpromisoa garatzen lagunduko duen ibilbide bat eratzea.

Letren Fakultateko hainbat titulaziotan, IKDi3 ikaskuntza-egoerak eskainiko zaizkie ikasleei, hainbat metodologia aktibo aplikatuz: PBL (Project Based Learning), IBL (Inquiry Based Learning) RBL (Research Based Learning) eta Gela Iraulia (Flipped Learning). Frantsesaren oinarrizko gaitasunak eskuratzen direnetik irakaskuntzan aplikatzen diren arte, eta gizarte frankofonoen aniztasun biokulturala deskubritzen den arte, egoera desberdinek ekopedagogia sartu eta esperimentatzera eramango gaituzte frantsesaren eta kultura frankofonoen irakaskuntzaren/ikaskuntzaren testuinguruan. Ibilbidearen amaieran, ikasleek irakasle-rola hartuko dute (learning by teaching, flipped learning), eta beren gaitasunak komunitatearen zerbitzura jartzeko erronkari aurre egingo diote; adibidez, unitate didaktikoak sortuko dituzte, non IKD i3 eredua aplikatuko duten eta kanpoko publikoaren (kanpoko gizarte-eragileak, enpresak, GKEak...) benetako beharrei erantzungo dieten.

Proiektu honen esparruan diseinatutako ibilbideari esker, hizkuntza bat ikastea ez da berez helburu bat izango. Proiektuak, ikaskuntzari zentzua emateaz gain, irakaskuntzari zentzua ematen ere ikasten du ikasleak, hizkuntzen eta kulturen irakaskuntzaren esparruan ikaskuntza-jarduerak diseinatuz eta landuz, ekopedagogian eta IKD i3 ereduan oinarrituta.

Irakaskuntzaren ikuspegi akademikotik (Scholarship of Teaching and Learning - SoTL), ikasleek eta irakasleek beren esperientziak zabaldu eta partekatuko dituzte beste hezkuntza-eremu batzuetako (DBH, Batxilergoa, HEO) frantseseko irakasleekin, Institut Français-arekin lankidetzan antolatutako topaketen bidez. Gainera, hainbat ikerketa-gai eskainiko zaizkie ikasleei, ibilbidea amaitzeko ekokritikarekin (literatura), ekopedagogiarekin (didaktika) eta/edo GIH erronkekin lotutako Gradu Amaierako Lanarekin (GrALa).

Proiektuak interes gehigarri bat ere badu: letren Fakultateko hainbat titulaziotan hedatzen da. Proiektua aplikatuko den irakasgaietako batzuk – BABEL i3 irakasgaiak – nahitaez eta/edo hautaz eskaintzen dira hainbat titulaziotan (Filologia, Euskal Ikasketak, Ingeleseko Ikasketak, Itzulpengintza eta Interpretazioa).