Eduki publikatzailea

Mahai-ingurua: 2024, austeritatera bueltan? Zorpublikoa, egonkortasuna eta hazkundea Europan

Noiz eta non

2023/11/16

Kokapena

Areto nagusia - Ekonomia eta Enpresa Fakultatea (Sarriko)
Lehendakari Agirre 83. -48015- Bilbao (Bizkaia)

Irudia

Deskribapena

Data: osteguna, azaroak 16
Ordua: 11:00-13:00
Lekua: Ekonomia eta Enpresa Fakultatea, UPV/EHU, Bilbao
Ekitaldiaren bideoa: EHUtb

Testuingurua eta helburuak

Zerga-politika, politika monetarioarekin batera, kudeaketa makroekonomikoko tresna garaikide handienetako bat da. Azken lau hamarkadetan, ordea, inflazioaren aurkako borrokari emandako lehentasunak murriztu egin du zerga-palankaren maniobra-marjina. Hori argi eta garbi ikusten da botere politikotik independenteak diren banku zentralak dituzten herrialde eta eskualdeetan.

Europar Batasunean, diziplina fiskal hori dagoeneko jasota dago “Funtzionamenduari buruzko Tratatuan”, eta, zehatzago, "Egonkortasun eta Hazkunderako Ituna"-n (IHP), muga argiekin defizit eta zor publikoaren mailetan, eta muga horiek bete ezean herrialdeek bete beharreko protokoloekin. Izan ere, IHP horretatik abiatuta, 2008tik austeritate-neurri handiak diseinatu eta ezarri zitzaizkien herrialde kide batzuei (Espainia barne).

Azken urteotan, ordea, austeritate-politiken ondorio negatiboek, ohiko moneta-politiken agortzeak, geldialdiaren sintomek eta, amaitzeko, COVIDaren krisiak IHPren arauak bertan behera uztea ekarri dute. IHP 2024an berraktibatzea aurreikusten da; bitartean, ordea, itun horren egokitasunari buruzko eztabaida hasi da, diziplina fiskala arautzen duten irizpideei, krisi-kasuetako malgutasun-mailari, edo edozein desbideratzeren aurrean ezarritako doikuntza-epeei eragiten dieten erreforma-proposamenekin.

Mahai-inguru honen helburua eztabaida eta hausnarketa bateratua bultzatzea da, zerga-politikak tresna makroekonomiko gisa duen rola, defizitari eta zorrari mugak ezartzearen komenigarritasuna eta Europar Batasuneko kideei diziplina-arau komunen diseinuari buruz.

• 11:00 Ongietorria:
    • Jon Barrutia. EHUko Ekonomia eta Enpresa Fakultateko dekanoa.
  • 11:10 Mahai ingurua:
    • Juan Barredo. EHUko Ekonomia Aplikatua Saileko irakasle atxikia.
    • Paloma Villanueva. Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko Ekonomia Aplikatua, Egitura eta Historia Saileko irakasle elkartua.
    • Javier Ferri. Valentziako Unibertsitateko Analisi Ekonomikoaren Oinarrien katedraduna.
    • Moderatzailea: Marisol Esteban. Ekonomia Aplikatuko katedraduna, UPV/EHU.
  • 13:00 Ekitaldiaren amaiera

Izena ematea

Izena emateko epea itxita
Plaza mugatuak edukiera bete arte