José Luis Arguiñano Herrarte: Presentacion

José Luis Arguiñano Herrarte

Presentation

José Luis Arguiñano Herrarte is a contract lecturer in the Department of Journalism. He currently teaches the subjects "Press Copywriting" in the first year of the Journalism, Audiovisual Communication and Publicity and Public Relations Degrees, and "Specialised Journalism", in the fourth year of the Journalism Degree. He is studying for his PhD at the University of the Basque Country and is working on his thesis on "agenda setting and building", applied to the daily paper "20 Minutos", on which he worked as head of the Bilbao delegation for six years. He has worked actively in journalism for 25 years on Media sources such as Eguna, Euskaldunon Egunkaria, El Mundo, El País, 20 Minutos or eldiario.es. In addition, he has collaborated on the magazine Arketypo and in Euskadi Irratia.

Lines of research in the last few years

  • Possibilities for the Media to set its own unique agenda.

Publicaciones más relevantes

  • Argiñano, Jose-Luis; Goikoetxea-Bilbao, Udane (2022). 20 Minutos, referente de la prensa gratuita y su aportación al periodismo online: de organizador de noticias a los géneros dialógicos. Anagramas, Rumbos y Sentidos de la Comunicación, 20(40), 29-46.
  • Argiñano, Jose-Luis; Goikoetxea-Bilbao, Udane. (2021). El rol de fact-checkers de los influencers españoles de la alimentación en Instagram. Comunicación y Medios, 30(44), 14-27
  • Olveira-Araujo, Rubén; Argiñano, Jose-Luis (2021).  The portrayal of sex in online media as conflictive, feminized behavior far from hedonic pleasure. Profesional de la información, 30(5), 1-13. DOI: 10.3145/epi.2021.sep.07
  • Argiñano, Jose-Luis (2021). Bebidas energéticas en los cibermedios: fuentes, encuadres y falacias en la construcción de un discurso indulgente. Revista Mediterránea de Comunicación, 12(1), 221-233. DOI: 10.14198/MEDCOM000002
  • Argiñano, Jose-Luis; Goikoetxea-Bilbao, Udane (2020). Análisis de los titulares y las fotografías de portada en España en el contexto de la crisis del coronavirus: protagonistas, frames y lenguaje bélico. Revista de Comunicación y Salud, 10(2), 1-23. DOI: 10.35669/rcys.2020.10(2).1-23
  • Argiñano, Jose-Luis (2020). Las redes sociales como fuentes de información para ampliar la agenda temática de los cibermedios. Miguel Hernández CommunicationJournal, 11,297-314. DOI: 10.21134/mhcj.v11i0.336
  • Armentia, José-Ignacio; Marín, Flora;Marauri, Iñigo; Rodríguez, María del Mar; y Argiñano, Jose-Luis (2020). Communication strategies in Spanish online newspapers during the food scare concerning listeria in meat. International Association for Media and Communication Research.