STEAM obra kolektibo berria: Glass Drawing 2025.Goyang jaio da (고양)
Lehenengo argitaratze data: 2025/12/03
Gaur amaitu da Glass Drawing 2025.(고양) Goyangen instalazioa. Gasteizko Ingeniaritza Eskolan garatutako lankidetza-proiektu handinahia da, beira-arasa komunak esanahiz betetako horma-irudi bihurtzen dituena.
Ikusizko hizkuntzaren eta komunitatearen elkarlaneko proiektua Ingeniaritza Eskolan
Glass Drawing 2025. Goyang Ingeniaritza Eskolan garatutako instalazio kolektiboa da.
Proiektuak diseinua, ingeniaritza, sormena eta parte-hartzea uztartzen ditu, alfabeto bisual bat sortuz eta guztira 60 karakterez osatutako zortzi mezu elkarlanean osatuz.
Obra erdiguneko beira-arasetan instalatuta dago, koloretako biniloz egina beiraren gainean. Letra bakoitza kolore desberdinetako lau pieza geometrikotan oinarrituta sortzen da, ingeniaritzaren ikuspegitik proiektu honetarako berariaz diseinatutako sistema modular bati jarraituz: kodetzea, konbinatorioa, formaren sinpletasuna eta ikusmenaren argitasuna.
Emaitza mural bat da, lankidetzaren eta aniztasunaren indarra agerian uzten duena:
letra bakoitza pertsona desberdin batek sortu du, eta mezu bakoitza esku askotatik sortzen da, elkarrekin lan eginez.
Ingeniaritzatik diseinatutako alfabetoa
Diseinuak ingeniaritzaren berezko kodetze- eta sintesi-printzipioei erantzuten die: arau argiak, konbinazio mugatuak eta gutxieneko elementuetatik abiatuta aldaketa zabalak sortzeko gai den egitura.
Parte-hartzea eta komunitatea: boluntarioek muntatutako 60 karaktere
Instalazioa unibertsitate-komunitate osoari irekitako prozesu gisa garatu zen: ikasleak, ikertzaileak, irakasleak eta administrazio eta zerbitzuetako langileak.
Horma-irudia egiteko, unibertsitate-komunitateari eskatu zitzaion jatorrizko esaldiak proposatzeko, formatu hertsiki kodifikatuan: 60 karaktere jarraitu gehienez, tarterik eta puntuazio-zeinurik gabe, euskaraz, gaztelaniaz edo ingelesez idatzi ahal izateko.
Proiektu-taldeak, ondoren, mezuak hautatu zituen, formatuarekiko egokitzapena eta ezagutzari, ikerketari, jakintzaren transmisioari, lankidetzari, berrikuntzari edo etorkizuneko proiekzioari lotutako ideiak adierazteko gaitasuna kontuan hartuta.
Azkenik, parte-hartze irekiko fase bat egin zen, non komunitateko kideek biniloan karaktereak instalatzen zuzenean lagundu ahal izan zuten, obra gauzatzen lagunduz eta sormen kolektiboko eragile aktibo bihurtuz.
Kolaboratzaile bakoitzak esleitutako mezuaren letra batzuk muntatzen zituen alfabetoaren arabera, lau forma geometrikoei jarraituz letraren arabera, eta lauki barruan errepikatu gabeko lau koloreen orientazioa hautatuz, errepikatu gabe.
Aukeratutako mezuak Eskolako kristalezko horman integratu ziren, non proiektuaren alfabeto modularraren bidez forma bisuala hartu zuten.
Azken dibertsitate kromatikoak hori posible egin duen komunitatearen aniztasuna islatzen du.