Breadcrumb

Eduki publikatzailea

June Elguezabal Madariagak 2021-2022 ikasturteko TFG onenaren Aula Janssen Saria jaso du

Irudia

Saria gaur goizean (astelehena, otsailak 13) banatu da Bizkaia Aretoko Arriaga Auditorioan, Guillermo Quindós UPV/EHUko Garapen Zientifiko-sozialeko errektoreordea eta Pedro Martínez Jansseneko Harreman Instituzionalen arduraduna buru zirela.

June Elguezabal Madariaga, UPV/EHUko Kazetaritzan Graduatua, "Osasun-sisteman Ikusezinak. Dibertsitate funtzionala ekitaterik ezaren faktore gisa osasun-arloan" lanagatik saritu dute. Gradu Amaierako Lana da eta, irratirako erreportaje baten bidez, “dibertsitate funtzionala duten pertsonek osasun-zerbitzuak behar dituztenean bizi duten errealitatea” aztertzen du. Lan hori egiteko egileak funtsezko iturri pertsonalak izan zituen, besteak beste, kolektiboko kide diren pertsonak, “haiek lehen pertsonan konta ditzaten beren eguneroko bizitzan aurre egin behar dieten egoerak”.

Sarituaren helburu nagusia izan da “erakustea ezgaitasunari buruzko ezjakintasunak zer eragin duen dibertsitate funtzionala duten pertsonen osasunean, osasunaren arloan”. Ohartarazi du “ez direla ematen eman beharko liratekeen diagnostikoak ". Erreportajeak nabarmentzen du, halaber, Estatistikako Institutu Nazionalak iaz argitaratutako desgaitasun-inkestaren arabera, dibertsitate funtzionala duten 10 pertsonatik 2k desgaitasunagatik diskriminazioa jasaten dutela osasun-zerbitzuetan.

June Elguezabalek Gradu Amaierako Lan bat planteatu zuen, gai hori komunikabideetan ikusarazteko eta Osakidetzako plan orokorretan arazo horri aurre egiteko proposamenik ez dagoela adierazteko. Egileak sentitzen du, gainera, “arazoa hain barneratuta dagoela, ezen dibertsitate funtzionala duten pertsonak ez baitira beti jabetzen errealitate kaltegarri horretaz”.

Hauek izan dira sarituak:

GFA onenaren saria

• GFAren egilea: June Elguezabal Madariaga
  • GFAko zuzendaria: Leire Iturregui Mardaras
  • Gradua: Kazetaritza
  • GFAren izenburua: Ikusezinak osasun-sisteman

TFM onenaren saria

• TFMren egilea: Nuria Lebeña Muñoz
  • TFMko zuzendariak: Alicia Pérez Ramírez eta Arantza Casillas Rubio
  • Masterraren titulua: Ingeniaritza Konputazionaleko eta Sistema Adimendunetako Unibertsitate Masterra
  • TFMren izenburua: Exploration of topic modelling representations for Electronic Health Records coding according to the International Classification of Diseases in Spanish