Antolatzea

Antolatzea

Lehendakaritza

  • Nerea Legarreta Altzibar
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
  • Ricardo Horcajada
    Universidad Complutense de Madrid
  • Daniel Villegas González
    Universidad de La Laguna

Nazioarteko laguntzailea

  • Sandra Susana Pires da Silva Palhares.
    Universidade do Minho, Portugal
    Instituto de Educação
    Departamento de Teoria da Educação
    e Educação Artística e Física - Artes Visuais

Zuzendaritza-batzordea. Irudigintza Saila, UPV/EHU.

  • Nerea Legarreta Altzibar
  • Cristina Miranda de Almeida
  • Lourdes de la Villa Liso

Administrazio-idazkaritza

  • Begoña Gómez Albarrán

Idazkaritza akademikoa

  • Oihane Sánchez Duro

Diseinu grafikoa

  • Joseba K. Cejudo

Batzorde antolatzailea

  • Julen Agirre Egibar
  • María Luisa Bajo Segura
  • Laia Becerra Martínez
  • Iker Bengoetxea Arruti
  • José María Bullón de Diego
  • Ramiro Carrillo Fernández
  • Joseba K. Cejudo Estévez
  • Alberto Chinchón Espino
  • Jon Martín Colorado
  • David Cortés Santamarta
  • Lourdes de la Villa Liso
  • Margarita González Vázquez
  • Miriam Inza Pascual
  • Nerea Legarreta Altzibar
  • Madeleine Lohrum Strancari
  • Amparo Lozano Sancha
  • Eva María Mayo Ramos
  • Laura María Mesa Lima
  • Cristina Miranda de Almeida 
  • Sandra Santana Pérez
  • Javier Sicilia Rodríguez
  • Oihana Torre Landa 

Batzorde zientifikoa

  • Vega Asensio Herrero
    NorArte

Biologian doktorea da Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU). Europako hainbat unibertsitatetan lan egin eta ikasi du, ikertzaile gisa.

NorArte ilustrazio zientifikoan espezializatutako estudioa sortu zuen 2011n, bere bi pasioak (marrazketa eta zientzia) batuz, eta komunikazioa eta dibulgazio zientifikoa hobetzeko beharragatik mugituta.

UPV/EHUko Ilustrazio Zientifikoko lehen masterreko koordinatzailea eta irakaslea da. Gainera, Ilustratzaile Mediko eta Zientifikoen Europako Elkarteko (AEIMS) Espainiako ordezkaria, EuskalIrudigileak elkarteko kidea eta Durangaldeko (Bizkaia) artisten elkarteko batzordeko kidea da.

  • Mikel Bilbao Salsidua
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea

Artearen Historian doktoratu zen EHUn, eta hiru graduondoko ikasketak egin ditu ondare historikoaren, arte garaikidearen eta kultura-kudeaketaren dokumentazioari eta kudeaketari buruz. EHUko Artearen eta Musikaren Historia Saileko irakaslea da 2005etik, eta Arte Ederren Fakultatean irakasten du. Zentro horretan hainbat kudeaketa-kargu izan ditu.

Lau ikerketa-proiektutan parte hartu du, eta gaur egun GizaArtea Eusko Jaurlaritzak finkaturiko eta finantzatutako ikerketa-taldeko kideetako bat da. Hainbat artikulu indexatu, liburuetako kapituluak, liburuak eta erakusketen katalogoak idatzi eta idatzi ditu. Bere ikerketak arte garaikidearen historiaren eta diseinuaren historiaren esparruan oinarritzen dira.

Era berean, diseinu grafikoaren arloarekin zerikusia duten hainbat erakusketa komisariatu ditu, eta hainbat erakunderekin lan egin du zenbait proiektutan, hala nola Bizkaiko Foru Aldundiarekin, Eusko Jaurlaritzarekin, Eusko Ikaskuntzarekin, Bizkaiko Arte Sakratuaren Museoarekin, Bilboko Arte Ederren Museoarekin, Pradoko Museoarekin edo Eresbilekin (musikaren euskal artxiboa).

  • Ramiro Carrillo Fernández
    Universidad de La Laguna

Arte Ederretan doktorea eta Pintura irakaslea La Lagunako Unibertsitatean 1990etik, Arte Ederretako Departamentuko zuzendaria izan zen 2015 eta 2022 artean.

Margolari eta grabatzaile gisa trebatua, berrogeita hamar erakusketa indibidual eta kolektibo baino gehiago egin zituen 1985 eta 2005 artean; aurrerantzean, bere jarduera nagusia gaur egungo arte-fenomenoen analisi eta kritikara mugitu zen, eta batez ere Kanarietako arte-sorkuntzari buruz interesatu zen.

Bere argitalpenen artean Páginas sueltas sobre artistas y arte (Ed. Ideia, 2010) eta Carlos Matallana (Kanarietako Gobernua, 2019) eta Martín y Sicilia (Kanarietako Gobernua, 2022) artistei buruzko monografiak; gainera, hainbat arte-argitalpenetan jasotako saiakerak eta arte-aldizkarietarako eta aldizkako argitalpenetarako arte-kritikako saiakerak.

Erakusketa artistikoen komisarioa izan da, hala nola Estar aquí es todo (Tenerife, 2019), Kanarietako arte plastikoen lehen aretoa (Tenerife, 2002), eta La Piel y el Geómetra (Tenerife – Kanaria Handia, 2007) eta Bienal de miniaturas (Tenerife 1994 – 2006) proiektuen arduraduna.

  • Tania Castellano San Jacinto
    Universidad de La Laguna

Arte Ederretan doktorea eta Arte Plastiko Garaikideen Teoria eta Praktikan magisterra Madrilgo Complutense Unibertsitatean. Gaur egun, La Lagunako Unibertsitateko Arte Ederretako Fakultateko Marrazketa arloko irakasle eta ikertzaile gisa lan egiten du.

Irudiaren Materiak (Unizar) I+G Proiektuko kidea da, eta aurretik beste batzuen parte izan da, hala nola Irudiak, ekintza eta boterea (Unizar) eta Artearen interakzioak teknosferan (UCM).

Bere azken argitalpenen artean daude: Perder la mirada. Erresistentziako praktika (artistiko) gisa hausnartzea eta amestea (Laocoonte aldizkaria, 2024); baztergarriaren praktikak. Irudi plastikoaren dialektika bisualak (in-), diskurtsoan, materian eta testuinguruetan. Berriz pentsatu arteak (Tirant Lo Blanch, 2024) eta Muga Zehaztugabeak eta Horizonteak Hedatuak. Animazio esperimentalaren eta arte garaikidearen arteko konbergentziak (Revista Con A de Animacion, 2023).

  • Matteo Ciastellardi
    Politecnico di Milano, Italia

Matteo Ciastellardi Milango Politeknikoko Diseinu Departamentuko irakasle laguntzailea da 2017tik, eta Kultura eta Komunikazio Baliabideen eta Prozesuen Soziologia irakasten du.

Komunikazioaren Diseinuan doktoregoa du eta bere ekoizpen zientifikoa komunikazioaren diseinuan, humanitate digitaletan, ontologia hibridoetan eta alfabetatze transmedialean zentratzen da. Filosofian titulatuta dago The liquid architectures: the thought in the networks and the networks of the thought tesiarekin.

Ikertzaile seniorra izan zen Universitat Oberta de Catalunyako IN3n (2010 – 2014), Derrick de Kerckhovek zuzendutako Digital Culture programaren barruan. Bertan, kultura digitalari, adimen konektiboari eta hedabideen ekologiari buruzko ikerketak koordinatu zituen. Luze argitaratu du, liburu, artikulu eta kapitulu giltzarriak barne, hala nola Media Culture Design (2017) eta Media Analytics Design (2017).

Lehiakor finantzatutako proiektuen buru izan da, hala nola "Hybrid Ontologies" eta "Transalfabetismo", eta nazioarteko hitzaldietan eta diseinuaren, bitarteko digitalen eta kultura garaikidearen arteko elkargunea esploratzen duten proiektuetan gonbidatu dute.

  • Giovanna Di Rosario
    Università degli Studi Di Milano-Biccoca, Italia

Giovanna Di Rosario Kultura Digitalean doktorea da Jyväskyläko Unibertsitatean (Finlandia), eta Scienze Umane per la Formazione Ricardo Massa, Università degli Studi Di Milano-Biccoca, Didattica eta Pedagogia Specialeko ikertzailea da. Horrez gain, Communication Culture – Digital Culture irakatsi zuen Milango Unibertsitate Politeknikoko Design Departamentuan (2018-2022).

Hermeneia – Bartzelonako Unibertsitateko ikerketa-taldeko zuzendarikidea izan zen. Di Rosariok Marie Curie Actions Grant beka bat jaso du, eta irakasle izan da Europako hainbat unibertsitatetan: Genevako Unibertsitatean (Suitza); Lovainako Unibertsitate Katolikoan (Belgika); IT University of Copenhagenen (Danimarka); Sienako Unibertsitatean (Italia); Bartzelonako Unibertsitatean (Espainia) eta Jyväskyläko Unibertsitatean (Finlandia).

2013tik 2015era ERAMUS Mundus "Cultural Studies in Literary Interzones" doktorego-programako tokiko koordinatzailea izan zen. 2016an, irakasle gonbidatua izan zen Mexikoko Unibertsitate Nazional Autonomoan.

Argentinan, Indian eta Brasilen gonbidatu dute hizlari nagusi gisa. Di Rosariok literatura digitaleko lan batzuk ere itzuli zituen, eta literatura elektronikoko hainbat erakusketa antolatu zituen; azkena Bartzelonan egin zen, Centro Arts Santa Mònica-n (2016).

Bere azken argitalpenetako batzuk honako hauek dira: Enhancing Design Pedagogy through Generative AI: a Theoretical and Practical Perspective (2024, Di Rosario, G., Ferri, P., Ciastellardi, M.) eta Artificial Intelligence and a Case Study in the Educational Context of Young University Students (2023, Di Rosario, G., Ferri; Ciastellardi, M.).

  • Leire Fernández Iñurritegui
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea

Arte Ederretan doktorea. Doktoregoko Sari Berezia. Diseinu Grafikoko irakasle titularra UPV/EHUko Arte Ederren Fakultateko Irudigintza Sailean.

Diseinu Grafiko eta Tipografiako «Letraz» Ikerketa Taldeko zuzendarikidea, Eduardo Herrera Fernándezekin batera. Egungo ikerketa-ildoak: Grafia eta Diskurtsoa, Tipografia, Identitate Bisual Korporatiboa, Grafika Editoriala, Aktibismo Grafikoa.

Bere argitalpenen artean, Eduardo Herrera Fernándezekin lankidetzan, honako hauek azpimarra daitezke: «Diseño de cubiertas de libros» (Editorial Síntesis), «Un proceso creativo en el diseño gráfico de carteles» (UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzua), «Comunicar Visualmente» (Experimenta Libros), «Imágenes Activistas para la Sostenibilidad» (UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzua) edo «Historias que marcan» (GG argitaletxea).

Besteak beste, honako sari hauek jaso ditu: «CLAP Platinum» Diseinu, Branding eta Komunikazioko Nazioarteko Saria, «Juan de Yciar» Kalitate Editorialeko Saria, «Urrezko Urtekaria» Diseinu Grafikoko Sari Nazionala, «Urrezko Letra» Inguruneko Komunikazio Bisual eta Grafikoko Saria, «Urrezko Pelikanor» Ilustrazio Aplikatuko Nazioarteko Saria eta «Merit Award» Tipografiako 14. topaketa saria.

  • Maria Luiza Fragoso
    Universidad Federal de Rio de Janeiro, Brasil

Maria Luiza (Malu) Fragoso artista, ikertzailea eta irakaslea da. Arte eta Multimediako doktoregoa lortu zuen Campinaseko Estatu Unibertsitatean, São Paulon (2003). Gainera, doktoretza-ondoko aldi bat du São Pauloko Unibertsitateko Arte eta Komunikazio Eskolan (2014) eta doktoratu ondoko beste egonaldi bat Nantesko École de Beaux-Arts eskolan (2024).

Gaur egun, irakasle titularra da Rio de Janeiroko Unibertsitate Federaleko Komunikazio Bisualeko Diseinuko Departamentuan, eta NANO Lab-eko koordinatzailea. Bertan, ezagutza tradizionalaren eta ezagutza zientifikoaren arteko elkarrekintza jorratzen duten praktika artistikoak garatzen ditu, artearen, zientziaren, teknologiaren eta naturaren elkargunean, ezagutza zientifikotik hasi eta antzinakora doazen pentsamendu-ereduetan inspiratuta, hala nola Amerindiar tradizio indigenetan eta ekialdeko kulturetan.

2005ean, Tania Fraga eta Wagner Barja artistekin batera, «>= 4D. Arte computacional en Brasil» liburua argitaratu zuen. 2014an, akten eta «CAC.4 Congreso de Arte Computacional en Rio de Janeiro» ekitaldiaren ekoizle eta antolatzaile izan zen. Guto Nóbregarekin batera, NANO Lab-ek «Hiperorgánica» bildumako lau liburu antolatu eta argitaratu zituen, Resonancias gaiei buruzko artikuluen bilduma batekin: Artea, Hibridazioa eta Biotelematika (2015), Birkonexio Zaharrak (2020), Artea, Kontzientzia eta Natura. Sortu, landu, konektatu (2021) eta Kosmogoniak eta landare-artea mobile (2024).

NANO

  • Edurne González Ibáñez
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea

Artista, irakasle eta ikertzailea, Cum Laude doktorea Arte Ederretan, UPV/EHUn, 2013tik. Gaur egun, Eskultura eta Arte eta Teknologia Saileko irakasle laguntzailea da, baita BBAA Fakultateko Kultura Hedapeneko dekanordea ere.

AKMEKA Arte, Kultura eta Media ikerketa-talde finkatuaren parte da, eta hainbat kongresu eta hitzalditan egindako ekarpenak biltzen ditu. Ekarpen horiek garaikidetasunean irudiaren problematikak aztertzeari lotuta daude, besteak beste: Txileko Santiagoko Hezkuntza Zientzien Unibertsitateko Arte Bisualen Departamentuan «Irudia desagertzea» Mexiko Hiriko Irudiaren Zentroko Argazki Ekoizpenaren Mintegian eta «Imajinario hibridoen konstrukzioa eta tokiko elementuen lekualdaketa praktika artistikoan» Valentziako Unibertsitate Politikoko ANIAVen esparruan.

Hainbat aldizkari akademikotan ere kolaboratzen du, berrikusle gisa, hala nola, "Estoa. Ekuadorko Cuencako Unibertsitatearen "Arte y Políticas de identidad" Arkitektura eta Hirigintza aldizkaria, "14. Kolonbiako Francisco José de Caldas Unibertsitateko "artearen arloko ikerketa-aldizkaria" eta "AusArt. UPV/EHUren Journal for Research in Art.

Bere ibilbide profesionala osatzen duten erakusketa kolektibo eta indibidual askotan parte hartu du, besteak beste: Iruñeko Ziudadelako Labea, Bilboko BilbaoArte, Basauriko Ariz Dorrea, Santanderko Casyc Zentroa, Kanaria Handiko CAAM Arte Modernoaren Museoa, Madrilgo Penst Espazioa, Palermoko Cantieri Culturali alla Zisa Zentroa, Frankfurteko Unibertsitateko Euskal Ikasketen Etxea, San Frantziskoko Mission Cultural Center, La Pazeko Antonio Paredes Candia Arte Museoa, Mexiko Hiriko Galeria, EGGB galeria eta Beijingeko Cervantes Institutua.

  • Margarita González Vázquez
    Universidad Complutense de Madrid

Margarita González Vázquez Arte Ederretan doktorea eta Madrilgo Complutense Unibertsitateko Arte Ederretako Fakultateko Marrazketa eta Grabatu Saileko irakasle titularra da. Bertan, Arte Ederretako graduko marrazketa eta Marrazki eta Grafika Garaikideko Masterreko (MUDIG) grabatu kalkografikoko eskolak ematen ditu. Profesional gisa, ibilbide luzea du lan grafikoen edizioan eta ezagutzaren modelizazioa eta marrazketa lotzen dituen ikerketan, bere lana lengoaia grafiko garaikideetara bideratuz diziplinarteko ikuspegi batetik.

Egindako mintegi eta proiektuen artean: "Estanparen eta inprimaketaren tipologia" (IPCE, 2019); "Faktore garrantzitsuak karrera artistikoaren garapenean: testuingurua, estrategiak eta inplikatutako eragileak" (El Escorialeko XXXV. Udako Ikastaroak, 2022); "Jakintzaren diagrama: marrazketaren aplikazioak ikerketa akademikoan" eta "Arte Ederretako ikerketa: marrazteko erabilgarria. Baliabide kognitiboak eta metodologikoak "2021az geroztik, edo [d]grapho. Marrazketa Garaikidearen Ikerkuntzari buruzko Unibertsitate Arteko III. Nazioarteko Kongresua (2024).

"Artea, merkatua eta ekintzailetza" UCM etengabeko prestakuntzako masterreko zuzendaria da. Lan horretan, unibertsitateko prestakuntza akademikoa karrera artistikoaren profesionalizazioarekin lotzen da.

Helbide elektronikoa: marggonz@ucm.es 

MARGARITA GONZÁLEZ

PRODUCCIÓN CIENTÍFICA

  • Eduardo Herrera Fernández
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea

Arte Ederretan doktorea. Diseinu Grafikoko irakasle titularra UPV/EHUko Arte Ederren Fakultateko Irudigintza Sailean.

Diseinu Grafiko eta Tipografiako «Letraz» Ikerketa Taldeko zuzendarikidea, Leire Fernández Iñurriteguirekin batera. Egungo ikerketa-ildoak: Grafia eta Diskurtsoa, Tipografia, Identitate Bisual Korporatiboa, Grafika Editoriala, Aktibismo Grafikoa.

Bere argitalpenen artean, Leire Fernández Iñurriteguirekin lankidetzan, «Diseño de cubiertas de libros» (Síntesis argitaletxea), «Un proceso creativo en el diseño gráfico de carteles» (UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua), «Comunicenta Visualmente» (Liburuak esperimentatzea), «Imágenes Activistas para la Sostenibilidad» (UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua) edo «Historias que marcan» (GG argitaletxea) nabarmendu daitezke.

Besteak beste, honako sari hauek jaso ditu: «CLAP Platinum» Diseinu, Branding eta Komunikazioko Nazioarteko Saria, «Juan de Yciar» Kalitate Editorialeko Saria, «Urrezko Urtekaria» Diseinu Grafikoko Sari Nazionala, «Urrezko Letra» Inguruneko Komunikazio Bisual eta Grafikoko Saria, «Urrezko Pelikanor» Ilustrazio Aplikatuko Nazioarteko Saria eta «Merit Award» Tipografiako 14. topaketa saria.

  • Miriam Isasi Arce
    Universidad de La Laguna

La Lagunako Unibertsitateko irakaslea, Arte Ederretan doktoratu zen Euskal Herriko EHUn eta Mexikoko UNAMen. Espainiako Akademian (Erroma), Artista x Artistan (Kuba), BilbaoArte Fundazioan, Kunsthausen (Austria), EAS-EZE Bitamine Faktorian (Irun-Buenos Aires), MA Studion (Pekin), Nekatoenean (Hendaia), Centre d 'Art i Naturan (Farrera, Espainia) eta Mexikoko Unibertsitate Nazional Autonomoan parte hartu du.

Gaur egungo posizionamendu batetik abiatuta, antropologiari, historiari, aktibismoari, alkimiari, paisaiari eta memoriari egindako keinuen bidez eraikitzen den diskurtsoa sortzen du.

ARTIUM, Erromako Espainiako Akademia, San Fernando Akademia, Guggenheim Bilbao Museoa, Bilboko Arte Ederren Museoa, Rekalde Aretoa, MUSAC, HUARTE, CAB, BilbaoArte Fundazioa, Bilboko Azkuna Zentroa, San Telmo Museoa, Tabakalera, Montehermoso edo Lleidako Centro de Arte La Panera erakusketetan parte hartu du, besteak beste. Une honetan, Talka Galeriarekin ari da lanean, bere azken proiektuetako batzuk ekoizten eta bistaratzen.

  • Susana Jodra Llorente
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea

Arte Ederretan lizentziatua da UPV/EHUn, Hochschule der Künste Berlinen graduatu ondoren, eta Arte Ederretan doktorea UPV/EHUn. Ikerketa- eta irakaskuntza-jarduera artistikoa grafiko hedatu analogiko eta digitalean zentratzen du, ikuspegi ekofeministatik eta gizarte- eta ingurumen-ikuspegitik.

Erakusketa indibidual eta kolektiboetan parte hartu du nazioan eta nazioartean: Modulares III (Basel, 2016), XI Invitational printexibithion (Tainan, 2007), Azimuth, (Hasselt, 2018), Impact 10 (Santander, 2018)... Patricia Schneider artista suitzarrarekin batera Modulares proiektu artistikoan lan egiten du. Hainbat argitalpenetarako ilustrazioak eta idatziak egin ditu: (ORCID).

Gaur egun, UPV/EHUko Arte Ederren Fakultateko Marrazketa saileko irakaslea da, eta Bernako Hochschule der Künste-ko grabatu sailarekin kolaboratzen du. LAIDA, literatura eta identitatea (LAIDA) ikerketa-talde finkatuaren eta ARTEKOM: Trantsizio energetikorako artea eta komunikazioa (ARTEKOM) lantaldearen parte da.

  • Moneiba Lemes Lemes
    Universidad de La Laguna

Artista bisuala. Arte Ederretan lizentziatua ULLen, Ikus-entzunezko eta Literaturako Kultura Masterra du ULPGCn. Arte eta Humanitateetan doktorea eta ULLeko Arte Ederren Fakultateko Pintura Arloko irakasle laguntzaile doktorea.

2007tik Espainian eta Espainiatik kanpo erakutsi du bere lana, eta bere lana Centro Atlántico de Arte Moderno CAAM eta TEA Tenerife Espacio de las Artes bildumetako parte da.

Bere ikerketa pinturaren eta kultura bisualaren esparruan oinarritzen da, ikuspegi soziologiko eta intertestual batetik.

  • Maria Carmen Leñero Elu
    Universidad Nacional Autónoma de Mexico (UNAM), Mexico

María del Carmen Leñero Elu poeta, saiakeragilea, narratzailea eta ikertzailea da. Letretan doktorea UNAMen (2004), Ikerketa Filologikoen Institutuko Poetika Zentroko kidea da 1988tik, eta Letretako Graduondoko irakaslea Mexikoko Unibertsitate Nazionalean (UNAM).

13 poesia, 8 narratiba eta 5 saiakera liburu argitaratu ditu, Rio (Era, 2008), Prismáticas (SM, 2021), Emilio y el viaje sin tesoro (FCE, 2023) eta Las transmigraciones de Fausto (IIFL, 2014) nabarmenduz.

Bere lanak poesia musikatzen duten hainbat fonograma ere baditu. 100 kolaborazio baino gehiago ditu estatuko eta nazioarteko aldizkari eta hedabideetan. Honako sari hauek jaso ditu: Carlos Pellicer Poesiako Sari Iberoamerikarra, 1998; Juan de la Cabada Haur Ipuingintzako Sari Nazionala, 1996; Literatur Saiakerako Sari Nazionala, 1994 (U.V); FILIJko Haur Liburuaren Nazioarteko XV. Saria, 2010; Bologna Ragazzi Sariaren partaidea, 2013; Vicente Huidobro Aforismo Sariaren Ohorezko Aipamena, 2007 (Txile); Astrid Lindgren Literaturako Sarirako izendapena, Suediako Arteen Akademiagatik, 2011n; Sorkuntza Artistikoko UNAM Sarirako izendapena, 2019.

Gaur egun, NSNko kidea da (2023). Tailerrak, ikastaroak, hitzaldiak eta kontzertuak eman ditu Almeriako Unibertsitatean, Banff Centren eta UPV/EHUn, besteak beste. Bere azken jarduerak argitalpen berriak, kontzertuak, omenaldiak eta bi eleberriren eta saiakera-liburu berri baten prestaketa biltzen ditu. Bere lanak literatura, musika eta pentsamendua gurutzatzen ditu, dimentsio poetiko eta kritiko sakonarekin.

  • Débora Madrid Brito
    Universidad de La Laguna

La Lagunako Unibertsitateko Arte Ederren Fakultateko Estetika arloko irakaslea. Artearen Historian lizentziatua (ULL), Arte Garaikidearen eta Ikusizko Kulturaren Historiako masterra (UAM) eta Arte, Literatura eta Kultura Ikasketetan doktorea, doktorego sari bereziarekin (UAM).

Ikerketa egonaldiak egin ditu Los Angeleseko Margaret Herrick Library-n eta The Graduate Center-en, New Yorkeko City University-n. Latenteko argitalpen-batzordeko kide da. Zinemaren, Argazkigintzaren eta Kultura Bisualaren Historia eta Estetika Aldizkaria (ULL) eta Journal of Science Fiction (Museum of Science Fiction, Washington). Gainera, Accadere aholkularitza-batzordeko kide da. Revista de Historia del Arte (ULL) aldizkaria eta Surcoseko zuzendaritza-batzordeko kidea da. Zinema Ikasketen Elkartea. Bere argitalpenen artean Creaciones (in) humanos liburua nabarmentzen da. Gizakiaren alterazioak eta ordezkapenak zinema espainiarrean (2023).

  • Sara Martínez Pérez-Coleman
    Universidad de La Laguna

Artista, diseinatzailea eta irakaslea, Sara Coleman Arte Ederretan doktorea da Vigoko Unibertsitatean – egonaldiak ditu Vienako BBAA Akademian eta Parisko Cité Internationale Universitairen –, eta moda-diseinuan, ehungintza-diseinuan eta patroigintzan ere ikasi du.

Gaur egun, ULLeko BBAA Fakultateko Eskultura arloko irakaslea da, eta lehenago irakasle izan zen UVigoko BBAA Fakultatean, ESDEMGAn (UVigo), LCIn eta EASD_Gran Canarian.

Bere sari eta aipamenen artean, aipatzekoak dira: ArtsFAD Lehen Saria, Julián Trincado Saria Bienal 15 Mostra de Arte Naturgy (MAC), Cultiva Cultura Saria (Pontevedrako Diputazioa) eta Accésit bat Arte Garaikideko I. Ehungintza Sarian (ICA Juan Gil-Albert). Diseinuaren arloan, Enpresa Ekimenaren Lehen Saria jaso du, eta International Woolmark Prize eta Mango Fashion Awards sarietarako izendatu dute.

Bere lan artistikoa Luxenburgoko Valentiny Foundation-en, Cervantes Institutuan, Bartzelonako Museu del Disseny-n, MNADen, Madrilgo CentroCentro_Cibeles-en edo RAC Fundazioan erakutsi da, beste zentro askoren artean.

Bere ikerketa teoriko-praktikoak ehun-moduen materialtasuna eta espazialtasuna aztertzen ditu, interlazio-eragile eta diziplinaz gaindiko interfaze espazial gisa ulertuz.

  • Carlos Augusto [Guto] Nóbrega
    Universidad Federal de Río de Janeiro (UFRJ), Brasil

Carlos Augusto [Guto] Nóbrega Rio de Janeiroko Unibertsitate Federaleko (UFRJ) Arte Ederren Eskolako irakaslea da, eta erakunde bereko Ikusizko Arteen Graduondoko Programaren koordinatzailea. 2023tik, dekanorde eta graduondoko koordinatzaile da UFRJko Letren eta Arteen Zentroan.

Malu Fragoso irakaslearekin batera, Núcleo de Arte e Novos Organismos (NANO) sortu zuen, artearen, zientziaren eta teknologiaren arteko elkargunean ikerketa eta sorkuntza artistikoari eskainitako laborategia.

2009an Arte Interaktiboetako doktoregoa lortu zuen Plymoutheko Unibertsitateko (Erresuma Batua) School of Art and Mediako The Planetary Collegium (lehen CAiiA-STAR) delakoan, CAPES – Brasilen finantzaketarekin. Doktore-tesia diziplinaz gaindikoa da, eta artearen, zientziaren, teknologiaren eta naturaren arteko gurutzaketak aztertzen ditu.

Bere ikerketa-lerroak hainbat gai jorratzen ditu, hala nola interaktibitatea, biotelematika, landa-teoriak, izaera, koherentzia, antzinakotasuna eta hiperorganismoak. Besteak beste, marrazketa, grabatua, ilustrazioa eta robotika lantxen ditu bere arte lanetan. 2019an, Arte eta Teknologiako doktoretza-ondoko bat osatu zuen Brasiliako Unibertsitateko (UnB) PPGAV Ikusizko Arteen Graduondoko Programan.

Halaber, Conselho Nacional de Pesquisaren produktibitate-ikertzailea da (Ikerketa Kontseilu Nazionala) CNPq-eko (Brasil). Bere ikerketa eta artelan artistikoak asko aurkeztu dira kongresuetan eta erakusketetan, bai Brasilen, bai atzerrian.

NANO

Obra pertsonala:
GRAVURAS 
DESENHOS

  • Maren Ortíz de Zarragoitia
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea

UPV/EHUko Biologian doktorea, Biologia Zelularreko irakaslea eta unibertsitate bereko Zientzia eta Teknologia Fakultateko (ZTF/FCT) dekanordea da. Biologia Zelularra, Ehunen Biologia eta Biologia Zelular Molekularra irakasgaiak ematen ditu ZTF/FCTko hiru gradutan.

2016tik, Euskara eta Nazioarteko Harremanetarako dekanordea da. Mintegi ugari eman ditu Europako eta Latinoamerikako unibertsitateetan, eta gaur egun Erasmus Mundus EMJMD ECT+ masterraren Nazioarteko Koordinatzaile kargua betetzen du. Ilustrazio Zientifikoko Berezko Masterraren zuzendaria ere bada, eta irakasle gisa parte hartzen du Ilustrazio Mediko eta Histologikoa ikasgaian. Ehunen Biologia online liburuaren egileetako bat da, ehunen biologiaren esparruan erreferentziazko lana.

  • José Otero Cabrera
    Universidad de La Laguna

José Otero Cabrera (Las Palmas de Gran Canaria, 1979) artista da. Arte Ederretan lizentziatua ULLen, Harreman Hispaniar-afrikarretan Masterra ULPGCn. Arte eta Humanitateetan doktorea eta irakaslea ULLeko Arte Ederretako Fakultateko Pintura Arloko Laguntzaile Doktorea, bere lan artistikoa erakutsi du herri, nazio eta nazioarte mailan, eta bere obra CAAMeko, Kanarietako Gobernuko edo Maiatzaren Biko Arte Zentroko bildumen parte da. Hainbat urtez, Ikusizko Arteetako teknikaria eta Kanarietako Gobernuko Arte Zentroetako erakusketen muntaketako zuzendaria izan zen. Bere aztergaien artean, Afrikako kontinentearen eta Kanarietako artxipelagoaren arteko harreman kulturalak nabarmentzen dira.

  • Sandra Palhares
    Universidade do Minho, Portugal

Sandra Palhares Arte Hezkuntzako irakasle laguntzailea da Ikusizko Arteen dominio espezifikoan, Educação da Universidade do Minho Institutuan, 2014tik. Haurrei buruzko Azterlanen Ikerketa Zentroko (CIEC) kidea da. Arte-hezkuntzaren arloan ikerketak egiten ari da, Ikusizko Arteen berariazko esparruan, eta hezkuntza formalaren, informalaren eta ez-formalaren ikuspegietan eta estrategietan berriki izandako paradigma-aldaketetan zentratzen da, irakasleen prestakuntza-prozesua eta arte, kultura eta ondarerako sarbidea hobetzeko mekanismoak garatze aldera.

Educaçãoko Institutuan irakasle izateaz gain, Lusiadako Unibertsitateko Arkitektura eta Arte Fakultatean irakasle izan zen, eta FBAUP eta ESAPen kolaboratu zuen.

Irakasleen hasierako prestakuntzaren esparruan (RECEB, PNFGPD, UNTL) IEren aholkularitza- eta aholkularitza-proiektu batzuetan parte hartu du, eta, gaur egun, Oinarrizko Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako Hirugarren Zikloko Ikusizko Arteen Irakaskuntzako master berriaren zuzendaria da. Gaur egun, "Ecological Making in Intercultural Cooperation trough STEAM" proiektu europarrean parte hartzen du, eta Brasil eta Argentinarekin "Espaços Expositivos de Arte Contemporânea, Diálogos com Ambientes Virtuais de Formação" proiektuan.

  • Patricia Schneider
    Universidad de las Artes de Berna, Suiza

Arte-hezitzailea eta artista. Bitartekari lanetan aritu zen Bernako Kunstmuseum-en eta Burgdorfeko Franz Gertsch museoan, eta hemeretzi urtez arte-hezkuntzako irakasle izan zen Solothurneko institutu batean.

2006tik Bernako Arteen Unibertsitatean lan egiten du, eta hainbat ikerketa-proiektutan parte hartu du. Ordutik, hainbat grabatu- eta teoria-modulu eman ditu irakasle gisa, eta grabatu-estudioko burua izan da 2020tik.

Artista gisa, Patricia Schneiderrek grabatuaren, argazkigintzaren eta instalazioaren alorretan lan egiten du. 2000. urteaz geroztik, erregularki erakusten ditu bere lanak eta lankidetza-proiektuak Suitzan eta atzerrian.

PATRICIA SCHNEIDER

  • Fernando Zamora Águila
    Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Mexico

​​Letra Modernoetan lizentziatua (Frantses Letrak) eta Filosofian doktorea Mexikoko Unibertsitate Nazional Autonomoan (UNAM).

Karrerako irakaslea da UNAMeko Arte eta Diseinu Fakultatean, eta artearen teoriari, irudiaren teoriari eta literatur teoriari buruzko ikastaroak ematen ditu, Lizentziaturan eta Graduondokoan. Gai horiei buruzko ikastaroak eman ditu Mexikoko eta Mexikotik kanpoko hainbat unibertsitatetan.

Irudiaren eta artearen, hezkuntzaren, zinemaren, idazketaren, literaturaren eta filosofiaren arteko harremanei buruzko 30 artikulu eta saiakera inguru argitaratu ditu (Mexikon, Espainian, Italian, Alemanian eta Argentinan). Gai hauen inguruan hitzaldiak eta ponentziak aurkeztu ditu.

Henri Focillonen La vida de las formas eta Vilém Flusserren Hacia el universo de las imágenes técnicas liburuak itzuli zituen (FAD-UNAMek argitaratuak).

Imagen y razón: los caminos de la creación artística saiakeraren egilea da, Arte y diseño. Experiencia, creación y método liburuan jasoa(2002, lehen edizioa, 2010, bigarren edizioa). 2007an Filosofía de la imagen. Lenguaje, imagen y representación argitaratu zuen (2019, bosgarren berrinprimaketa; 2021, lehen edizio elektronikoa). 2024an Estudios de la imagen. Imaginarios colectivos y construcción de lo humano argitaratu zuen, Mexiko, Fides argitaletxea.

2023an Mexikon Unibertsitate Nazional Saria jaso zuen Arteen Ikerketaren arloan.

SEMINARIO

Berrikuspen-batzordea

  • Laura de la Colina Tejeda
    Universidad Complutense de Madrid
  • Giovanna di Rosario
    Università degli Studi Di Milano-Biccoca, Italia
  • Leire Fernández Iñurritegi
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
  • Edurne González Ibáñez
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
  • Eduardo Herrera
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
  • Susana Jodra
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
  • Jose Antonio Morlesin Mellado
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
  • Itahisa Pérez Conesa
    Universidad de La Laguna
  • Tania Quindós González
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
  • Ignacio Rodríguez Domínguez
    Universidad Complutense de Madrid
  • Ana María Sainz
    Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
  • Ramón Salas Lamamie de Clairac
    Universidad de La Laguna
  • Sandra Santana Pérez
    Universidad de La Laguna
  • Patricia Schneider
    Universidad de las Artes de Berna, Suiza
  • Carlos Trigueros Mori
    Universidad de Salamanca