2013 Argitalpenak

2013

Aldai, G. (2013) "Sasiola vs. Lazarraga: Acerca del euskera del texto de Estibaliz Sasiola". Lapurdum 17, 7-29. (ISSN: 1273-3830).

Barnes, J. & Garcia, I. (2013) Vocabulary growth and lexical diversity in monolingual and bilingual Basque infants and toddlers. International Journal of Bilingualism, 17 (3), 357-374.

Barreña, A., Ortega, A. & Amorrortu, E. (2013) "The Basque language today. Achievements and challenges". In Basque and Proto-Basque, monográfico de la revista  Mikroglotika, Mikel Martínez-Areta (ed). Pp. 11-29. ISBN. 978-3-631-62649-8.

Casenave, J. (2013) Euskal literaturaren historiaz Koldo Mitxelenak finkatu eredu historiografikoa. Le modèle historiographique fixé par Koldo Mitxelena pour l'histoire de la littérature basque. Koldo Mitxelena katedra III biltzarra, Dr. Ricardo Gomez, Joaquin Gorrotchategui, Joseba Lakarra, Céline Mounole eds,  Universidad del Pais Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea,  pp 729-743, 2013.

Casenave, J. (2013) Euskal literaturaren periodizazioa. Gune itsuak eta eskasak, La périodisation de la littérature basque : points aveugles et apories. Euskera 58.2, Euskaltzaindia (Académie de la langue basque), pp. 556-575.

Dolz, J.  & Idiazabal, I. (eds.) (2013) Enseñar (lenguas) en contextos plurilingües. Bilbao: Servicio editorial de la Universidad del País Vasco /Euskal Herriko Unibertsitatea. ISBN: 978-84-9860-838-0.

Ezeizabarrena, M.J. (2013) "Overt subjects in early Basque". In P. Guijarro-Fuentes & M.P. Larrañaga (eds.). Special Issue on Basque Bilingualism: a tale of many stories. International Journal of Bilingualism, 17 (3), 309-336.

Ezeizabarrena, M.J.; Barnes, J.; García, I.; Barreña, A. & Almgren, M. (2013) "Using Parental Report Assessment for Bilingual Preschoolers:  the Basque experience". In V. C. Mueller Gathercole (ed.), Solutions for the Assessment of bilinguals. Clevedon: Multilingual Matters, 57-80.  ISBN 9781783090143, ISBN 9781783090136.

Ezeizabarrena, M.J. (2013) "Caso y concordancia en el euskera de niños bilingües con distinto grado de exposición a la lengua". VII Congreso Internación de la Asociación para el Estudio de la Adquisición del Lenguaje (AEAL), 4-6 Septiembre, 2013,  Bilbao.

Ezeizabarrena, M.J. (2013) "Aproximación a una tipología de bilingües tempranos basada en la adquisición del euskera y del castellano en el País Vasco".  XV Encuentro de Adquisición del lenguaje. Universidad Autónoma de San Luis de Potosí. México, 7-8 noviembre 2013.

Garcia Azkoaga, I.M. (2013) Biformulatzaile urruntzaileak: euskarazko diskurso-markatzaileen hiztegia osatzeko atariko azterketa, Fontes Linguae Vasconum, 191-208. (ISSN: 0046-435X)( DOI: 10.13140/RG.2.1.3594.3760).

Idiazabal, I. (2013) Pedagogical-Didactic Reading of the Report "Sociolinguistics Cluster (2012)", in Talking pupils. The ARRUE Project 2011. Vitoria-Gasteiz: Gobierno Vasco: Dpto. de educación, Política Lingüística y Cultura.267-270.ISBN: 987-84-457-3317-2

Manterola, I., Idiazabal, I. & Almgren, M. (2013) Basque L2 development in immersion school settings, International Journal of Bilingualism 2013, 17: 375-391 ISSN: 1367-0069

Manterola, I. (2013) And if we add the didactics of language leg to the table? In VVAA, Talking pupils. The Arrue Project 2011. Research results and contributions of experts. Vitoria-Gasteiz: Gobierno Vasco-Eusko Jaurlaritza.

Manterola, I. & Almgrem, M. (2013) Las grandes líneas de progresión de los aprendizajes lingüísticos en la escolarización en euskera. In J. Dolz & I. Idiazabal (eds.), Enseñar (lenguas) en contextos multilingües. Bilbao: UPV/EHU. 217-240. ISBN: 978-84-9860-838-0.

Ortega, A.; Goirigolzarri, J.; Amorrortu, E.; Uranga, B. & Urla, J. (2013) "Euskaldunberrien hizkuntza identitatearen inguruan zenbait ekarpen". Actas del IX Congreso Vasco de Sociología y Ciencias Políticas, monográfico de Inguruak – Revista Vasca de Sociología y Ciencias Políticas, 55-56, 1724-1734. [on-line in: http://www.civersity.net/files/55-56.pdf ].