Futbola masa-fenomeno bat da, zalantzarik gabe, eta gizartea eraldatzeko tresna ahaltsutzat har daiteke. Hala, futbol-klubak kirol-arloa gainditzeko gai diren erakundeak dira, aldaketarako eragile aktibo bihurtu direlarik.
Gizarte-kontzientziak lehiarako abantaila eman al diezaieke futbol-taldeei? Post honek aipatzen duen artikuluaren helburua futbol-taldeen balio emozionalaren (fan token delakoen bidez neurtuta) eta balio ekonomikoaren arteko harremana aztertzea da, akzioen bidez neurtuta. Fan tokensek futbol-kluben akzioen prezioetan nola eragiten duten aztertzen du ikerketak, zaleek finantza-merkatuan duten konpromisoaren eragina bereizteko. Fan tokensen balioak kluben ekintzen balorazioarekin esanguratsuki lotuta daudela proposatzen da.
Horrela, egileek paneleko datuen analisia egin dute Europako lehiaketetan parte hartzen duten sei futbol talde nabarmenetan (FC Porto, S.S. Lazio, Juventus FC, Galatasaray S.K., Trabzonspor, eta Fenerbahce S.K.). Azterketa-aldiak 2022 eta 2023 urteak hartzen ditu, fan tokensen balioari eta akzioen prezioei buruzko datuak kontuan hartu direlarik. Emaitzek korrelazio positiboa eta estatistikoki esanguratsua erakusten dute fan tokensen bilakaeraren eta akzioen prezioen artean.
Azterlan honen bidez, klubek dituzten pertzepzio emozionalek emaitza ekonomikoak iragartzen laguntzen dutela frogatu da; izan ere, jasangarritasuna funtsezkoa da klubetan. Hala, egileek iradokitzen dute horrelako erakundeetako zuzendariek modu estrategikoan ulertu beharko luketela gizarte-erantzukizuna, beren klubei lehiarako abantaila eman baitiezaieke, zaleen pertzepzioak hobetzean, horrek eragin positiboa duelarik haien errendimendu ekonomikoan. Zehazki, hauek dira funtsezko aurkikuntza batzuk:
- Korrelazio positiboa eta esanguratsua dago fan tokensen bilakaeraren eta akzioen prezioen artean.
- Jasangarritasuna eta gizarte-kontzientzia funtsezkoak dira zaleen pertzepzio emozionalean, eta eragina dute kluben emaitza ekonomikoetan.
- Fan tokens delakoak, fan engagement tresna izateaz gain, finantza-errendimendua aurreikusteko adierazle garrantzitsuak ere badira.
Kirolaren, finantza arloaren eta jasangarritasunaren arteko elkarguneak erakundeen kudeaketa estrategikorako insight baliotsuak sor ditzakeela erakusten duen adibide bikaina da lan hau.Sakatu hemen ondorengo erreferentzia duen artikulua irakurtzeko:
Castillo-Apraiz, J., Gómez-Martínez, R., Palma-Ruiz, J.M. (2025). Football clubs’ social awareness as a leading strategy for performance: A fan token-based panel data analysis. Management Letters / Cuadernos de Gestión, 25 (1), 37–54.
Deje una respuesta