Categorías

Zergatik egin bideo-poemak? #BasqueVideoPoems euskal literaturaren esperimentazioan

Iturrria: "Ask the Artist_ Four Artists Share How They're Approaching Their Practice" www.saic.edu

Iturria: “Ask the Artist_ Four Artists Share How They’re Approaching Their Practice” www.saic.edu

Bideo-poemak https://www.amaiagabantxo.com/basquevideopoems.html#

“Adam & Life”> Bernardo Atxaga

“66 Lines From the City Under Siege” > Rikardo Arregi

“The Cuckoo” > Kirmen Uribe

“Questions” > Miren Agur Meabe

“Geografia” > Felipe Juaristi

“Nautical Logbook” > Joseba Sarrionaindia

“Notes on how to avoid memory loss 2”  > Miren Agur Meabe

SAIC School of the Art Institute of Chicago -ean argitaratu den moduan, Amaia Gabantxo-ren eginkizun artistikoetan birusaren pandemiak eragin handia izan du. 2020.eko Apirilaren 3tik Maiatzaren 16rarte joan ziren sei astetan, sei autore, sei (eta bat gehiago) poema aukeratu eta #BasqueVideoPoems produkzioari ekin zion artistak Chicagoko etxetik irten barik. Oulipo [ouvroier de la literature potentziale] mugimendu artistikoaren ideiak jarraituz , muga batzuen menpe egin zuen lan euskera eta ingelesa erabiliz:

1. praktika artistiko horrek iturri bakarra izango zuen Six Basque Poets , Amaia Gabantxok 2007tik itzulita zeukan liburua.
  2. ikus-entzunezko grabazioa etxe barruan edo etxe inguruan izango zen.
  3. irudi errepikakorrak txertatuko ziren bideo-poema guztietan.

UPV/EHUn inskribaturik duen tesi doktorala dela eta 2020.eko Abenduaren 10ean,  #BasqueVideoPoems literaturaren esperimentazio honetaz hitz egin du Amaia Gabantxok beste doktoregai batzuekin batera Jon Kortazar katedradunak antolaturiko online mintegian.

INFO +

Iturria: LAIDA Ikerketa taldea, 20201210 UPV/EHU mintegia