Komunikazio-Hezkuntza Berriztatzeko eta Alfabetatze Mediatikoko VI. Jardunaldiak
Oinarrizko informazioa
Data: 2024ko apirilak 25 eta 26
Tokia: Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultateko Auditorioa (Leioa)
Birtuala: Teams
Programa
Osteguna, 2024ko apirilak 25
Teams sarbidea 1. eguna
9:00 Irekiera
Laura Vozmediano Sanz. Graduaren eta Hezkuntza Berrikuntzaren arloko errektoreordea
Ana Irene Del Valle Loroño. Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatearen dekanoa.
Koldobika Meso Ayerdi. Kazetaritza saileko zuzendaria
Jesús Pérez Dasilva. Jardunaldien arduraduna
9:30 Hitzaldia
Patricia Gascón Vera. Zaragozako Unibertsitatea.
El modelo del Factor Relacional. Innovación, humanismo y retos TRIC ante la IA
10:15 Hitzaldia
Amor Pérez Rodríguez. Huelvako Unibertsitatea.
Siete claves para la competencia mediática
11:00 Atsedenaldia
11:30 Hitzaldia
J. Miguel Túñez López. Santiagoko Unibertsitatea.
Experiencias docentes en nuevos entornos. Uso del metaverso como aula
12:15 Ponencia
Fernando Zamith. Portoko Uniberstitatea.
Experiências de inovação educativa em jornalismo na Universidade do Porto
13:00 Jardunaldietako lehen egunaren amaiera
Ostirala, 2024ko apirilak 26
Webex sarbidea 2. eguna
9:30 Presentación de comunicaciones. Mesa 1.
- Mayte Santos Albardía, Leire Agirreazkuenaga e Irati Agirreazkuenaga - Desigualdad y estrategias de alfabetización en el cine documental de Brasil
- Mikel Peña Sarrionandia - Alkohola, tabakoa, zabor-jana eta indarkeria Netflixen: eduki-analisia eta nola murriztu bere eragina ikusleengan
- Beatriz Donayre Guerrero - Elementos y herramientas del Storytelling y su aplicación en el proceso enseñanza-aprendizaje
- Eva María Ferreras Rodríguez - Propuestas de alfabetización mediática desde las plataformas de verificación en España. Estudio de Maldita, Newtral y Verificat
- Guillermo Gurrutxaga Rekondo, Miren Rodríguez González, José Luis Arguiñano Herrarte y Ana María Mendieta Bartolomé - Prohibición del uso de pantallas individuales en clases magistrales: la perspectiva del alumnado
- Maider Eizmendi Iraola y Guillermo Gurrutxaga - Artikulu zientifikotik albistera: zientzia edukien lanketan kazetariak prestatzeko proposamen metodologikoa
- Antxoka Agirre, María Ruiz Aranguren, Sara Loiti Rodríguez y Aingeru Genaut - Logros y perspectivas tras la implementación de Axolotl Design Proiektua: innovación educativa para el fomento del periodismo visual en la UPV-EHU
- Irati Agirreazkuenaga, Ainara Larrondo, Terese Mendiguren, Leire Iturregui, Simón Peña, Jesús Ángel Pérez, Koldobika Meso, Mayte Santos y Reyes Prados - La creación de podcasts como herramienta para la alfabetización y la compresión crítica de la realidad social
10:30 Presentación de comunicaciones. Mesa 2 (Webex).
- María José Pérez-Serrano, Miriam Rodríguez Pallares y Gema Alcolea-Díaz - Learning by doing o cómo hacer fácil lo difícil en el aprendizaje de la financiación de los medios
- Silvia Marcos-García, Laura Alonso-Muñoz y Amparo López-Meri - Periodismo y redes sociales: nuevos formatos para crear y difundir información
- Gemma Teso Alonso - El empleo de la Escenografía Virtual y de la Realidad Aumentada para la educomunicación del Cambio Climático (CC)
- Alberto López-Hermida Russo y Paz Crisóstomo Flores - Innovación curricular en la enseñanza del Periodismo: atentos al futuro de la profesión
- Thaïs Helena Falcão Botelho - Construcción de material didáctico para futura aplicación de Alfabetización Mediática para niños, con versión de apoyo para profesores
- Ana Sedeño Valdellos - La orientación profesional de alumnos de titulaciones jurídicas con el cine y las series televisivas: enfoques, ejemplos y transversalidad temática en el área de ciencias sociales
- Pablo Gómez Iniesta, José María Herranz de la Casa y Juan Ignacio Cantero de Julián - Aprender sobre la comunicación política en perspectiva internacional: proyecto de aprendizaje colaborativo sobre el lenguaje de los memes en España y México
- Talia Rodríguez-Martelo, José Rúas-Araújo y Julia Fontenla-Pedreira - La importancia de los recursos de libre acceso contra la desinformación: la caja de herramientas de DEBATrue
- Daniel Martín-Pena, Patricia de Casas-Moreno y Macarena Parejo Cuéllar - La potenciación de los entornos virtuales de exposición, el caso de la Universidad de Extremadura
- Daniel Martín-Pena, Patricia de Casas-Moreno y Macarena Parejo Cuéllar - La radio y podcast, una perspectiva educomunicativa en Extremadura
- Uxía Carral Vilar - ¿Cómo evitar el discurso de odio en los medios de comunicación y redes sociales a través de la IA?
Presentación de comunicaciones. Mesa 3 (Virtual).
- Juan Pablo Micaletto - TikTok como herramienta de cambio: una campaña para combatir los estereotipos
- Pablo Berdón Prieto, Itziar Reguero Sanz y Jacobo Herrero Izquierdo - El escape room en las aulas de Periodismo una propuesta de innovación docente ALFA
- David Caldevilla-Domínguez, Eloy López-Meneses y Almudena Barrientos-Báez - Innovación Educativa en Comunicación, Alfabetización Mediática y Neurocomunicación
- Francisco Javier Olivar de Julián - Mejora de la participación del alumnado utilizando inteligencia artificial
- Itziar Reguero, Pablo Berdón Prieto y Jacobo Herrero Izquierdo - El escape room en las aulas de Periodismo: una propuesta de innovación docente (ALFA – UVa)
- Oihane Korres Alonso, Iciar Elxpuru Albizuri, Álvaro Moro Inchaurtieta, Sue Aran Ramspott y Ignacio Bergillos - ¿Cómo percibe la juventud su competencia (trans)mediática?
- Tania Brandariz-Portela, Eglée Ortega-Fernández, Graciela Padilla-Castillo y Jonattan Rodríguez-Hernández - Podcasting para la innovación en la enseñanza de Periodismo y Comunicación. Auto-aprendizaje, desarrollo profesional y temas favoritos
- Ernesto Joaquín Suárez y Leonardo González Galli - Aportes de la metacognición para pensar la alfabetización digital post COVID-19
- Silvia Magro-Vela, Cristina Zurutuza Muñoz y Nuria Navarro Sierra - El diseño de escenografía con aplicaciones móviles como dinámica de innovación docente
- Esther Pérez Femenía - La radio como herramienta de igualdad e innovación educativa
- José Juan Verón Lassa, Cristina Zurutuza Muñoz y Néstor Rubio Céster - Formación de comunicadores en simulación de conflictos armados
- Bibian Rocío Galeano Sánchez - Análisis de los antecedentes de investigación sobre alfabetización mediática entre 2008 y 2022
Izen-ematea
Jardunaldietan edozein modalitatetan parte hartu nahi duten guztiek honako formulario honen bidez eman beharko dute izena.
- Parte hartzea komunikaziorik gabe: doakoa, aldez aurretik izena emanda.
- Parte-hartzea komunikazioarekin: 25 euro. Proposamen bat bidali nahi dutenek, aurrez izena emateaz gain, laburpena bidali beharko dute iecam@ehu.eus helbidera 2024ko apirilaren 12a baino lehen.
- Oharra: Kongresuan aurkeztutako komunikazioen egile edo sinatzaile guztiek izena eman eta matrikula ordaindu beharko dute. Horrela, komunikatzaile ziurtagiria jasoko dute eta testua akta-liburuan argitaratu ahal izango dute. Egileek inskripzio bat ordaindu beharko dute aurkeztutako komunikazio bakoitzeko.
Epeak:
- 2024ko otsailaren 12ean: komunikazioa aurkezten duten pertsonek eta gainerako parte-hartzaileek izena emateko epea irekiko da.
- 2024ko apirilaren 24ean: izena emateko epea amaitu da.
- Sarrera egiteko kontu-zenbakia: 2095-0292-99-3239008576
- IBAN: ES95 2095 0292 9932 3900 8576
- BIC: BASKES2BXXX
Faktura: egindako diru-sarreraren faktura lortzeko, mezu bat idatzi behar da iecam@ehu.eus helbidera, informazio honekin:
- Norberaren izenean bada, IFZ zenbakia eta posta-helbidea.
- Erakunde baten izenean bada, erakundearen IFK eta posta-helbidea.
Komunikazioak bidaltzea
Jardunaldien helburuak eta gaiak betetzen dituzten proposamenak/abstraktak (gehienez 350 hitz) bidali ahal izango dira iecam@ehu.eus helbidera 2024ko apirilaren 12ra arte. Batzorde Zientifikoak gehienez astebeteko epean jakinaraziko ditu onartutako proposamenak, jasotzen direnetik hasita.
Komunikazioak honako hiru modalitate hauetako batean aurkeztuko dira, eta inskripzioa egiteko unean adierazi beharko da:
- Aurrez aurreko komunikazioa
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea (Leioa).
- Komunikazio ez-presentziala - Bideoa
- Aurkezpenaren bideoak 10 minutuko iraupena izango du gehienez.
- Egileek online bideo-plataforma batera igo beharko dituzte (Youtube, Vimeo, etab.) eta esteka iecam@ehu.eus helbidera bidali.
- Bideoaren izenburuak egitura hau izan behar du: "IECAM 2024 - Komunikazioaren izenburua".
- Bideoaren esteka biltzarraren webgunean partekatuko da.
- Jardunaldien karatula.
- Aurrez aurrekoa ez den komunikazioa - Gela birtuala
- Modu birtual sinkronoan Teams plataforman.
Aktak
Komunikazioaren testu osoa UPV/EHUk argitaratutako Akta Liburuan argitaratu nahi duten egileek 2024ko ekainaren 30a baino lehen bidali beharko dute.
Testuek estilo-arauak errespetatu beharko dituzte, eta jardunaldietako txantiloia erabili komunikazioetarako.
Antolatzaileak
Batzorde antolatzailea
- Irati Agirreazkuenaga Onaindia - Irak. Agregatua UPV/EHU
- Maider Eizmendi Iraola - Irak. Atxikia UPV/EHU
- María Ganzabal Learreta - Irak. Agregatua UPV/EHU
- Ainara Larrondo Ureta - Irak. Titularra UPV/EHU
- Terese Mendiguren Galdospin - Irak. Agregatua UPV/EHU
- Koldobika Meso Ayerdi - Irak. Titularra UPV/EHU
- Julen Orbegozo Terradillos - Irak. Atxikia UPV/EHU
- Simón Peña Fernandez - Irak. Osoa UPV/EHU
- Jesús Ángel Pérez Dasilva - Irak. Agregatua UPV/EHU
Arduradunak
Babesleak