3rd Doctoral Summer School

3rd Doctoral Summer School

Adimen artifizialaren inpaktua ziberhedabideetan eta komunikazio digitalean

Oinarrizko informazioa

Aulas de la experiencia (Bilbao)

Ekainak 10 eta 11, 2024

Bizkaiko Esperientzia Gelak
Banco de España kalea, 2
Bilbo

Sarrera

Lehen ziberhedabideak agertu eta 25 urtera, komunikazio digitalarekiko interesak indarrean jarraitzen du. Denbora horretan, ikerketa oparoa izan da, eta akademiari kontzeptu eta metodo propioak eskaini dizkio, azkar eraldatzen ari den errealitate baten berri emateko.

Hedabideen digitalizazioan sakontzen duten teknologia disruptiboen aurrerapen hori lehen gizakientzat soilik jotzen ziren alderdiei eragiten ari zaie. Komunikabideen eremu espezifikoan, automatizazioak eta adimen artifizialak (AA) hainbat aplikazio eragin dituzte informazio-prozesuaren etapa guztietan (Wu, Tandoc & Salmon, 2019; Marconi, 2020; Sánchez-García et al., 2023). Aplikazio horiek baliabide sorta zabala hartzen dute, kontsumo-ohiturak aztertzeko algoritmoen erabileratik hasi eta sare sozialetako joeren jarraipeneraino, desinformazioa identifikatzeko tresnen garapena (Ruffo & Semeraro, 2022; García-Marín, 2022) edo iruzkinen atalen moderazioa barne. Aitzitik, kazetaritzaren erabilera espezifikoagoak automatizazioarekin eta AA sortzailearekin lotu ohi dira, hau da, datuak narrazio-testu bihurtzen dituzten prozesu algoritmikoekin eta gizakien esku-hartze gutxi edo batere ez duten berriekin, hasierako programazio-prozesutik harago (Carlson, 2015).

Komunikabideen ikuspegi komunikatibotik, AA erabiltzeak lehendik dauden ereduak birdefinitzea ekar dezake; izan ere, teknologia horiek edukia sortzen duten eragile gisa jardun dezakete, ez soilik giza komunikazioko bitartekari gisa (Guzman & Lewis, 2020).

Horrela, AAk kazetaritzaren etengabeko eraldaketa digitalean teknologia berri bat ezartzetik eratorritako erronkak aurkezteaz gain, bere berezko giza izaerari eragiten dioten gaiak ere aurkezten ditu. Eredu automatizatuek paradigma ontologiko berriak planteatzen dituzte gizakien eta teknologiaren arteko harremanean (Primo & Zago, 2015; Lewis, Guzman & Schmidt, 2019).

Testuinguru horretan, Cibercom Sarearen 3rd Doctoral Summer School delakoak ziberhedabideetan eta komunikazio digitalean adimen artifiziala hartzeak planteatzen dituen erronkei erantzuna eman nahi die, haren eraginari eta hura aztertzeko tresna metodologikoei buruzko hausnarketak eginez.

Cibercom sarea

Cibercom aarea (Ziberhedabideak eta komunikazio digitala eraldatzen ari den ekosistema informatibo batean) Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Ministerioak (RED2022-134211-T) aitortutako eta finantzatutako bikaintasun-sarea da, eta ziberhedabideen eta komunikazio digitalaren azterketan zentratutako ikerketa-taldeek osatzen dute.

Cibercom sareak Interneteko kazetaritzaren etorkizunaren ezagutzan sakondu nahi du, baita kazetaritzaren erronka akademiko, profesional eta sozialen ezagutzan ere (Allan et al., 2021), arlo horretan lan egiten duten adituen lankidetzaren bidez. Hori guztia testuinguru batean, non transmedia kontakizunak, kazetaritza murgiltzailea edo adimen artifizialaren aplikazioak bezalako berrikuntzak eskaintzen dituzten narratibo potentzialak eta profesionalak haien hedapenetik eratorritako erronka sozialekin batera existitzen diren, hala nola desinformazioa edo polarizazioa.

Sare honen helburu nagusia Espainian ziberkazetaritzan eta komunikazio digitalean lan egiten duten ikertzaileen arteko harremana eta lana sendotzea da. Bere helburu espezifikoen artean, Cibercom sareak honako hauek proposatzen ditu:

  • Taldeen ikerketa-jarduera koordinatzea eta baterako lanerako aukerak sortzea.
  • Ikertzaile gazteen prestakuntza sustatzea.
  • Ikerketen emaitzen transferentzia sozial eta profesionalerako espazioak eta aukerak sortzea.
  • Parte hartzen duten taldeen eta ikertzaileen nazioartekotzea sustatzea.
  • Ziberhedabideen eta komunikazio digitalaren berezko gaien alfabetatze mediatikoan eta gizarte-eztabaidan laguntzea.

Cibercom sarea osatzen duten taldeak honakoak dira:

Matrikula eta bekak

Izen-ematea

Modalitateak

Mota  
Parte-hartzea aurkezpenarekin 50€
Aurkezpenik gabeko bertaratzea 30 €
  • Bi modalitateetako edozeinetan matrikulatutako pertsona guztiak (aurkezpenarekin edo aurkezpenik gabe parte hartzea) osoko hitzaldietara eta tailerrera joan ahal izango dira.
  • Gainera, aurkezpen bat bidaltzen duten parte-hartzaileek mentoring saio batean azaldu ahal izango dute beren ikerketa, komunikazio ikerketaren arloko bi espezialistarekin. Horretarako, zure ikerketaren laburpena bidali beharko duzu formulario honen bidez. Ebaluazioa egiteko, hautaketa-batzordeak kontuan hartuko du doktoratu aurreko izaera, proposatutako ildo tematikoekin bat datorren eta kalitate zientifikoa. Onartutako proposamenen gehieneko kopurua 50 da. Komunikazioak aurkezteko saioak gaztelaniaz eta ingelesez egingo dira, gaika multzokatuta. Jardunaldia amaitutakoan, 3rd Summer School-aren aktetera bidali ahal izango dira aurkezpenen laburpenak (1.000 hitz), UPV/EHUk argitaratuta.

​​​Izen-ematea

  • Diru-sarrera egiteko kontu-zenbakia: 2095-0292-99-3239008576
  • IBAN:  ES95  2095  0292  9932  3900  8576   
  • BIC:  BASKES2BXXX
  • Kontzeptua: DoctorialBilbao + Abizenak

Egindako diru-sarreraren faktura bat lortzeko, mezu bat idatzi behar da mariadelmar.gonzalez@ehu.eus helbidera, honako informazio honekin:

  • Norberaren izenean bada, IFZ zenbakia eta posta-helbidea.
  • Erakunde baten izenean bada, erakundearen IFK eta posta-helbidea.

​​​​Epeak

  • Aurkezpen proposamenak bidaltzeko epea apirilaren 30ean amaituko da.
  • Matrikula ordaintzeko epea ekainaren 7an amaituko da.

Bekak

Gehienez 25 beka emango zaizkie 30 urtetik beherako ikertzaile gazteei. Eskatzaileek egoera hori adierazi beharko dute beren eskabidean. Hautaketa-irizpideek proposamenaren kalitatea eta doktoregoko gaiekiko duten kidetasuna hartuko dituzte kontuan.

Programa

Astelehena, 2024ko ekainaren 10a

Patio zentrala

15:30 Irekiera

Ana Irene del Valle Loroño – Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultateko Dekanoa
Simón Peña Fernández – Cibercom sarearen koordinatzailea

16:00 Hitzaldia

Stuart Allan (Cardiffeko Unibertsitatea)
Digital War Reporting and the AI Politics of Disinformation

17:00 Hitzaldia

Homero Gil de Zúñiga (Salamancako Unibertsitatea)
Quantitative Methodology with AI in Communication: The Case of a Human-AI Social

18:00 Hitzaldia

Bella Palomo Torres (Malagako Unibertsitatea)
Aplicación ética de la IA en investigación

19:00 Lehen jardunaldiaren amaiera

 

Asteartea, 2024 ekainaren 11
 

9:30 Aurkezpen sesioak

  • 1 ikasgela
  • 2 ikasgela
  • 4 ikasgela
  • 5 ikasgela
  • 7 ikasgela

11:30 Tailerra (2 ikasgela)

Jordi Morales i Gras (UPV/EHU)
IA y Análisis de Redes Sociales

11:30 Cibercom sarearen bilera (5 ikasgela)

13:30 Bazkaria

Patio zentrala

16:00 Hitzaldia

Lluís Codina (Pompeu Fabra Unibertsitatea)
Revisiones de la literatura

17:00 Hitzaldia

Ainara Larrondo (UPV/EHU)
Principios básicos de la investigación en comunicación

18:00 Hitzaldia

Ramón Salaverría (Nafarroako Unibertsitatea)
Cómo publicar en revistas de impacto al comienzo de la carrera investigadora

19:00 Bigarren jardunaldiaren eta doktorialaren amaiera

Antolatzaileak

Batzorde antolatzailea

Gureiker taldea

  • Irati Agirreazkuenaga Onaindia 
  • Maider Eizmendi Iraola 
  • María Ganzabal Learreta 
  • Ainara Larrondo Ureta 
  • Terese Mendiguren Galdospin
  • Koldobika Meso Ayerdi 
  • Simon Peña Fernandez 
  • Jesus Angel Pérez Dasilva 

Harremanetarako

Babesleak

  • Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Ministerioa
  • Cibercom sarea
  • Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)

 

 

Irudia