Campus Bizia Lab programaren jardunaldia: "GrAL/MALak iraunkortasunaren alde" (2025)

Campus Bizia Lab programaren jardunaldia: "GrAL/MALak iraunkortasunaren alde"

Nori zuzenduta: unibertsitateko kideei (IRI, TEKAZEL eta ikasleak) eta iraunkortasunean interesatuta dauden beste eragileei. 

Data: Ekainak 17, 2025
Ordutegia: 10:00-12:30
Lekua: Oteiza eta Elhuyar Gelak (Bizkaia Aretoa)

Helburuak

Azken urteotan munduak bizi duen krisi sistemiko sakonak agerian utzi du, inoiz baino premiazkoago, planetari eta, ondorioz, gu guztioi eragiten dieten erronka global handiei modu bateratu eta integratuan heltzeko beharra. Klima-aldaketa, baliabide naturalen urritasuna, desberdintasunen areagotzea, gose iraunkorra, gatazka armatuak, biodibertsitatearen galera bizkorra eta giza eskubideen etengabeko urraketak ez dira arazo isolatuak, baizik eta birpentsatu beharreko eredu baten sintoma interkonektatuak.

Testuinguru horretan, ezinbestekoa da elkarlaneko, diziplinarteko eta zeharkako ikuspegia sustatzea, ezagutzaren hainbat arlotako adituak bilduko dituena, irtenbide iraunkorrak, inklusiboak eta iraunkorrak diseinatu ahal izateko, egungo munduaren konplexutasunari erantzuteko eta etorkizun justu eta erresilienteagorako oinarriak ezartzeko.

Campus Bizia Lab programan zortzi ikasturte baino gehiago daramatzagu lan egiten Euskal Herriko Unibertsitatearen (UPV/EHU) eta inguruko iraunkortasunerantz aurrera egiteko. 8. edizio honetan, 500 bat pertsonak ari gara elkarlanean 31 proiektutan. Proiektu horietan, Gradu Amaierako Lana (GrAL) eta Master Amaierako Lana (MAL) egiten duten eta ikasturteko azken jardunaldi honetan balorean jarri nahi genituzkeen ikasleen ekarpen paregabea dugu.

Jardunaldi honen helburua unibertsitate-komunitate osoarentzako (IRI, TEKAZEL eta ikasleak) eta 2024/25 ikasturtean Campus Bizia Lab (CBL) proiektuetan izandako aurrerapenak ezagutzeko eta UPV/EHUren iraunkortasun-erronkekin lankidetzan aritzeko interesa duten beste eragile batzuentzako topaketa izatea da.

Hauek dira jardunaldiaren helburu zehatzak:

  • Campus Bizia Lab (CBL) programaren 8. deialdiko proiektuen aurrerapenak partekatzea, parte hartzen duen ikasleen GrAL eta MALak bereziki.
  • Iraunkortasunaren arloan erronka berriak definitzea UPV/EHUn.
  • Beste diziplina, estamentu, unibertsitate zentroetako eta/edo ikerketa taldeko pertsonek laborategi bizi honetan parte-hartzea sustatzea.

Programa

  • 10:00 – 10:10. Jardunaldiaren irekiera
    Garapen Iraunkorrerako eta Konpromiso Sozialerako zuzendaritza

  • 10:10 – 11:00. Gradu Amaierako eta Master Amaierako Lanen (GrAL/MAL) aurrerapenen aurkezpena
    CBL programan parte hartzen duen ikasleria

  • 11:00 – 11:25. Atsedena

  • 11:25 – 12:15. Gradu Amaierako eta Master Amaierako Lanen (GrAL/MAL) aurrerapenen aurkezpena
    CBL programan parte hartzen duen ikasleria

  • 12:15 – 12:30.  Bozketa eta aurkezpen onenen sari banaketa. Itxiera.

Harremanetarako

AURKEZPENAK - OTEIZA GELA (1go solairua)

Unibertsitate iraunkorra eta osasungarria

Iraide Escobés Corcuera

Alimentación y ejercicio, ¿son asignaturas pendientes entre los estudiantes universitarios?: Una revisión bibliográfica

Guillermo Arana Ruiz

Rehabilitación del garaje San Mamés. Residencia y Centro Expositivo proyectado con estrategias de diseño bioclimático

Iratxe Valle Santos 

Elikaduraren eragina hirugarren adineko pertsonetan bakardadearen aurrean

Eneko Bodeguero Suarez

Valoración de la ansiedad dental y la calidad de vida relacionada con la salud oral en personas altamente sensibles

Endika Lecaroz Echevarria, Camila Soliz Bejarano

Impacto del tipo de gestión de las zonas de pradera del Arboretum de la EHU sobre  la salud del suelo, y la ecofisiología y la diversidad vegetal

María Viota Moreno (predoc)

Natura-eRZ: Impulsando la salud y el bienestar desde la naturaleza de la universidad
Trantsizio energetikoa eta ekonomia zirkularra

Bohuie Francklin Mayobo

Rainforest Corner: Monitoring Water Consumption at CFAA to Assess Environmental Impact (Rainforest Corner: Monitoreo del consumo de agua en el CFAA para evaluar su impacto ambiental)

Leire Sainz Garcia 

Euskal Autonomia Erkidegoko potentzial fotovoltaikoa: udalerri mailako analisia eta emaitzen estrapolazioa autonomia mailara

Oier Bidegain Rueda

Metal astunen ezabatzea: Hondakinen pirolisitik sortutako adsorbatzaileak

Lorena Ugarte Soraluce (IIP)

Iraunkortasuna irakaskuntzan: plastikozko botila hondakinetatik ikas baliabideak sortuz

Kultura, arte eta iraunkortasuna

Naim Sobera Mercado

Serantes mendia: Natur Zientzien irakaskuntza eta naturarekiko atxikimendua. Lehen Hezkuntzarako sekuentzia didaktiko bat

Maialen Rivas Cenzual 

Estudio comparativo de estabilidad de técnicas de impresión en azulejería, mediante un procesado ecosostenible 

Uxue Parra

Hoy en. Videopodcast LGBTIQ+

Lucía Calzada González

Helena de Troya: Un personaje polifacético reinterpretado a través de una perspectiva psicológica y feminista

Rita López Azcona

Engaño y retórica femenina en Ifigenia entre los tauros y Helena de Eurípides y en Argonáuticas de Apolonio de Rodas

COFFEE-BREAK
Gizarte eraldaketarako hezkuntza

Gentza Moscoso Diez

Interbisio taldeak: esku-hartze psikosozialeko profesionalak zaintzeko eta gizartea eraldatzeko tresna

Teresa Crespo Martín

Ecosistemas de colaboración: una aproximación al proyecto Lan Duina, Zaintza Duina

Maite Lacalle Aramburu

Lidergo jasangarria eta horrek langileen inplikazioan duen eragina

Ainhize Arrieta Sesma

San Inazio eskolako liburutegia eraldatzen: Ikaskuntza-Zerbitzuan ardaztutako proiektu bat

Haizea Salegi Prieto

Gure aterpetik herrira. Batzen gaituen sarea elkarrekin josten

Ainara Bilbao Parada

Desigualdades de género en los cuidados: Una experiencia intergeneracional de sensibilización y empoderamiento comunitario en Uribarri a través de Aprendizaje-Servicio

Julen Murua Berrio 

Berdinen arteko tutoretza Gradu Amaierako Lanetan arrakasta lortzeko

AURKEZPENAK - ELHUYAR GELA (Beheko solairua)

Unibertsitate iraunkorra eta osasungarria

Aitor Berrocal Lorda

Reconfiguración y Resignificación de los Espacios de la Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación de la EHU: el diseño del espacio como dispositivo político

Gabriela Ortega Sancho

Integración de la huella social en las directivas CSRD y CSDDD

Imanol González Román

Rehabilitación frente al reto de la vivienda: 25 VPOs en la Fábrica Rodisa, Eibar

Nerea Tena Eizagirre

Unibertsitateko elikadura-ingurunea: elikadura-segurtasunik eza, faktore biopsikosozialak eta progresio akademikoa/ikertzailea Europako ikasleengan

Alejandro Sagredo Fernández

Alimentación sostenible: Experiencias nórdicas y su adaptación al modelo español

Tomás Brogliatti 

Relaciones entre la teoría de la mente y la empatía en personas altamente sensibles

Ainhoa Lekuona Orkaizagirre (predoc)

Zoladura iragazkorren eragina hirietako isurketa-uren kalitatean

Trantsizio energetikoa eta ekonomia zirkularra

Ander González Ortega

Optimización del proceso de mecanizado mediante el control de parámetros críticos de la taladrina

Francisco Fernandez Condado

Despliegue de una aplicación web para la visualización de mapas con información sobre el potencial fotovoltaico en tejados

Hugo Afonso González

Zero Zabor Helburu Bilboko Ingenieritza Eskolako II. Eraikinean

Kultura, arte eta iraunkortasuna

Salomé Cardona Gómez

Diseño de imagen corporativa para una empresa distribuidora de comercio justo

Nahia François Blázquez

El Himno Homérico a Afrodita

Molly-Christine Sanchez 

Transtextuality in Climate Fiction: A  Sustainable Approach to Joe Murphy and Joe Robertson's Kyoto (2024), Exploring the Layers of William Shakespeare and Comedy

Oscar Martín López

Estudio de la entomofauna invernal edáfica en pradera seminatural atlántica

COFFEE_BREAK
Gizarte eraldaketarako hezkuntza

María Galdós San Martín

Teoriak ibilian: estrategia sortzaileak erabiliz egindako talde-tailerraren ebaluazioa

Joseba Martialay González, Markel Fayanas Gangoiti

Pobrezia Espainian. Erronketan Oinarritutako Ikaskuntza (ABR) metodologia ikertu, jasangarritasun arazoak konpontzera bideratutako GrALak egiteko

Iraia Pagaldai Barinagarrementeria

Gazteen harremanak genero eta begirada intersekzionaletik, Ikaskuntza-Zerbitzuaren bitartez

Begoña Anguita Albiz

Cuidados al final de la vida desde la comunidad: Proyecto de Aprendizaje - Servicio para sensibilizar sobre cuidados paliativos y voluntades anticipadas en Uribarri

Lucia Ruiz Alesanco

La influencia de las Redes Sociales en el ideal de belleza y la autoestima en la adolescencia y juventud

Koldo Etxaniz Orbea, Eneko Basauri Miñana

Ikasgela irekiak: azken ikasturteetako ikasleak lehenengo mailako programazioan gidari

Aimar Arrona Ponce Adimen urritasuna duten pertsonen gizarteratzea: Ikaskuntza-Zerbitzu bidezko esperientzia bat, Real Genuine futbol taldearekin