Campus Bizia Lab programaren jardunaldia: "GrAL/MALak iraunkortasunaren alde"
Nori zuzenduta: unibertsitateko kideei (IRI, TEKAZEL eta ikasleak) eta iraunkortasunean interesatuta dauden beste eragileei.
Ordutegia: 10:00-12:30
Lekua: Oteiza eta Elhuyar Gelak (Bizkaia Aretoa)
Helburuak
Azken urteotan munduak bizi duen krisi sistemiko sakonak agerian utzi du, inoiz baino premiazkoago, planetari eta, ondorioz, gu guztioi eragiten dieten erronka global handiei modu bateratu eta integratuan heltzeko beharra. Klima-aldaketa, baliabide naturalen urritasuna, desberdintasunen areagotzea, gose iraunkorra, gatazka armatuak, biodibertsitatearen galera bizkorra eta giza eskubideen etengabeko urraketak ez dira arazo isolatuak, baizik eta birpentsatu beharreko eredu baten sintoma interkonektatuak.
Testuinguru horretan, ezinbestekoa da elkarlaneko, diziplinarteko eta zeharkako ikuspegia sustatzea, ezagutzaren hainbat arlotako adituak bilduko dituena, irtenbide iraunkorrak, inklusiboak eta iraunkorrak diseinatu ahal izateko, egungo munduaren konplexutasunari erantzuteko eta etorkizun justu eta erresilienteagorako oinarriak ezartzeko.
Campus Bizia Lab programan zortzi ikasturte baino gehiago daramatzagu lan egiten Euskal Herriko Unibertsitatearen (UPV/EHU) eta inguruko iraunkortasunerantz aurrera egiteko. 8. edizio honetan, 500 bat pertsonak ari gara elkarlanean 31 proiektutan. Proiektu horietan, Gradu Amaierako Lana (GrAL) eta Master Amaierako Lana (MAL) egiten duten eta ikasturteko azken jardunaldi honetan balorean jarri nahi genituzkeen ikasleen ekarpen paregabea dugu.
Jardunaldi honen helburua unibertsitate-komunitate osoarentzako (IRI, TEKAZEL eta ikasleak) eta 2024/25 ikasturtean Campus Bizia Lab (CBL) proiektuetan izandako aurrerapenak ezagutzeko eta UPV/EHUren iraunkortasun-erronkekin lankidetzan aritzeko interesa duten beste eragile batzuentzako topaketa izatea da.
Hauek dira jardunaldiaren helburu zehatzak:
- Campus Bizia Lab (CBL) programaren 8. deialdiko proiektuen aurrerapenak partekatzea, parte hartzen duen ikasleen GrAL eta MALak bereziki.
- Iraunkortasunaren arloan erronka berriak definitzea UPV/EHUn.
- Beste diziplina, estamentu, unibertsitate zentroetako eta/edo ikerketa taldeko pertsonek laborategi bizi honetan parte-hartzea sustatzea.
Programa
-
10:00 – 10:10. Jardunaldiaren irekiera
Garapen Iraunkorrerako eta Konpromiso Sozialerako zuzendaritza -
10:10 – 11:00. Gradu Amaierako eta Master Amaierako Lanen (GrAL/MAL) aurrerapenen aurkezpena
CBL programan parte hartzen duen ikasleria -
11:00 – 11:25. Atsedena
-
11:25 – 12:15. Gradu Amaierako eta Master Amaierako Lanen (GrAL/MAL) aurrerapenen aurkezpena
CBL programan parte hartzen duen ikasleria -
12:15 – 12:30. Bozketa eta aurkezpen onenen sari banaketa. Itxiera.
Harremanetarako
- Helbide elektronikoa: iraunkortasuna@ehu.eus
- Telefonoa: 94 601 30 83 (Nekane Castillo Eguskitza)
| Unibertsitate iraunkorra eta osasungarria | |
|
Iraide Escobés Corcuera |
Alimentación y ejercicio, ¿son asignaturas pendientes entre los estudiantes universitarios?: Una revisión bibliográfica |
|
Guillermo Arana Ruiz |
Rehabilitación del garaje San Mamés. Residencia y Centro Expositivo proyectado con estrategias de diseño bioclimático |
|
Iratxe Valle Santos |
Elikaduraren eragina hirugarren adineko pertsonetan bakardadearen aurrean |
|
Eneko Bodeguero Suarez |
Valoración de la ansiedad dental y la calidad de vida relacionada con la salud oral en personas altamente sensibles |
|
Endika Lecaroz Echevarria, Camila Soliz Bejarano |
Impacto del tipo de gestión de las zonas de pradera del Arboretum de la EHU sobre la salud del suelo, y la ecofisiología y la diversidad vegetal |
|
María Viota Moreno (predoc) |
Natura-eRZ: Impulsando la salud y el bienestar desde la naturaleza de la universidad |
| Trantsizio energetikoa eta ekonomia zirkularra | |
|
Bohuie Francklin Mayobo |
Rainforest Corner: Monitoring Water Consumption at CFAA to Assess Environmental Impact (Rainforest Corner: Monitoreo del consumo de agua en el CFAA para evaluar su impacto ambiental) |
|
Leire Sainz Garcia |
Euskal Autonomia Erkidegoko potentzial fotovoltaikoa: udalerri mailako analisia eta emaitzen estrapolazioa autonomia mailara |
|
Oier Bidegain Rueda |
Metal astunen ezabatzea: Hondakinen pirolisitik sortutako adsorbatzaileak |
|
Lorena Ugarte Soraluce (IIP) |
Iraunkortasuna irakaskuntzan: plastikozko botila hondakinetatik ikas baliabideak sortuz |
| Kultura, arte eta iraunkortasuna | |
|
Naim Sobera Mercado |
Serantes mendia: Natur Zientzien irakaskuntza eta naturarekiko atxikimendua. Lehen Hezkuntzarako sekuentzia didaktiko bat |
|
Maialen Rivas Cenzual |
Estudio comparativo de estabilidad de técnicas de impresión en azulejería, mediante un procesado ecosostenible |
|
Uxue Parra |
Hoy en. Videopodcast LGBTIQ+ |
|
Lucía Calzada González |
Helena de Troya: Un personaje polifacético reinterpretado a través de una perspectiva psicológica y feminista |
|
Rita López Azcona |
Engaño y retórica femenina en Ifigenia entre los tauros y Helena de Eurípides y en Argonáuticas de Apolonio de Rodas |
| COFFEE-BREAK | |
| Gizarte eraldaketarako hezkuntza | |
|
Gentza Moscoso Diez |
Interbisio taldeak: esku-hartze psikosozialeko profesionalak zaintzeko eta gizartea eraldatzeko tresna |
|
Teresa Crespo Martín |
Ecosistemas de colaboración: una aproximación al proyecto Lan Duina, Zaintza Duina |
|
Maite Lacalle Aramburu |
Lidergo jasangarria eta horrek langileen inplikazioan duen eragina |
|
Ainhize Arrieta Sesma |
San Inazio eskolako liburutegia eraldatzen: Ikaskuntza-Zerbitzuan ardaztutako proiektu bat |
|
Haizea Salegi Prieto |
Gure aterpetik herrira. Batzen gaituen sarea elkarrekin josten |
|
Ainara Bilbao Parada |
Desigualdades de género en los cuidados: Una experiencia intergeneracional de sensibilización y empoderamiento comunitario en Uribarri a través de Aprendizaje-Servicio |
|
Julen Murua Berrio |
Berdinen arteko tutoretza Gradu Amaierako Lanetan arrakasta lortzeko |
| Unibertsitate iraunkorra eta osasungarria | |
|
Aitor Berrocal Lorda |
Reconfiguración y Resignificación de los Espacios de la Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación de la EHU: el diseño del espacio como dispositivo político |
|
Gabriela Ortega Sancho |
Integración de la huella social en las directivas CSRD y CSDDD |
|
Imanol González Román |
Rehabilitación frente al reto de la vivienda: 25 VPOs en la Fábrica Rodisa, Eibar |
|
Nerea Tena Eizagirre |
Unibertsitateko elikadura-ingurunea: elikadura-segurtasunik eza, faktore biopsikosozialak eta progresio akademikoa/ikertzailea Europako ikasleengan |
|
Alejandro Sagredo Fernández |
Alimentación sostenible: Experiencias nórdicas y su adaptación al modelo español |
|
Tomás Brogliatti |
Relaciones entre la teoría de la mente y la empatía en personas altamente sensibles |
|
Ainhoa Lekuona Orkaizagirre (predoc) |
Zoladura iragazkorren eragina hirietako isurketa-uren kalitatean |
| Trantsizio energetikoa eta ekonomia zirkularra | |
|
Ander González Ortega |
Optimización del proceso de mecanizado mediante el control de parámetros críticos de la taladrina |
|
Francisco Fernandez Condado |
Despliegue de una aplicación web para la visualización de mapas con información sobre el potencial fotovoltaico en tejados |
|
Hugo Afonso González |
Zero Zabor Helburu Bilboko Ingenieritza Eskolako II. Eraikinean |
| Kultura, arte eta iraunkortasuna | |
|
Salomé Cardona Gómez |
Diseño de imagen corporativa para una empresa distribuidora de comercio justo |
|
Nahia François Blázquez |
El Himno Homérico a Afrodita |
|
Molly-Christine Sanchez |
Transtextuality in Climate Fiction: A Sustainable Approach to Joe Murphy and Joe Robertson's Kyoto (2024), Exploring the Layers of William Shakespeare and Comedy |
|
Oscar Martín López |
Estudio de la entomofauna invernal edáfica en pradera seminatural atlántica |
| COFFEE_BREAK | |
| Gizarte eraldaketarako hezkuntza | |
|
María Galdós San Martín |
Teoriak ibilian: estrategia sortzaileak erabiliz egindako talde-tailerraren ebaluazioa |
|
Joseba Martialay González, Markel Fayanas Gangoiti |
Pobrezia Espainian. Erronketan Oinarritutako Ikaskuntza (ABR) metodologia ikertu, jasangarritasun arazoak konpontzera bideratutako GrALak egiteko |
|
Iraia Pagaldai Barinagarrementeria |
Gazteen harremanak genero eta begirada intersekzionaletik, Ikaskuntza-Zerbitzuaren bitartez |
|
Begoña Anguita Albiz |
Cuidados al final de la vida desde la comunidad: Proyecto de Aprendizaje - Servicio para sensibilizar sobre cuidados paliativos y voluntades anticipadas en Uribarri |
|
Lucia Ruiz Alesanco |
La influencia de las Redes Sociales en el ideal de belleza y la autoestima en la adolescencia y juventud |
|
Koldo Etxaniz Orbea, Eneko Basauri Miñana |
Ikasgela irekiak: azken ikasturteetako ikasleak lehenengo mailako programazioan gidari |
| Aimar Arrona Ponce | Adimen urritasuna duten pertsonen gizarteratzea: Ikaskuntza-Zerbitzu bidezko esperientzia bat, Real Genuine futbol taldearekin |