hackathon-msf-2023

Klima-krisiak osasunean duen eragina ikusarazteko hackatoia

Ekitaldia Humanidad Inconformista proiektuaren parte da eta Bartzelona, Bilbo, Madril, Sevilla eta Valentziako bederatzi unibertsitateren laguntza du.

Irudia

Mugarik Gabeko Medikuak (MGM) erakunde mediko-humanitarioak Hackatoi bat antolatzen du krisi klimatikoak pertsonen osasunean duen eraginari buruz modu eraginkorrean sentsibilizatzeko, eta horretarako UPV/EHUren laguntza eta lankidetza du.

Topaketa honetan, krisi klimatikoak osasunean dituen ondorioei buruzko komunikazio-kanpainarik onena diseinatu beharko duten lanbide heziketako, graduko edo masterreko ikasleak bilduko dira, arreta berezia jarriz krisi humanitarioetan. Hackatoia apirilaren 19an eta 20an izango da, aldi berean, Bartzelonan, Bilbon, Madrilen, Sevillan eta Valentzian. Herri bakoitzean hiru eta bost pertsona arteko bi taldek hartuko dute parte.

Krisi klimatikoa munduko osasun-larrialdia da. MGMko taldeek krisi honen zuzeneko eta zeharkako ondorioei eta ingurumenaren degradazioari erantzuten diete, mundu osoan egiten dituzten larrialdiko esku-hartze askotan. Horren barruan sartzen dira muturreko gertaera klimatikoek eragindako heriotzak eta lesioak, gaixotasun infekziosoen ereduak aldatzea, eta lehorteekin eta tenperatura altuekin lotutako elikadura-desnutrizioa eta -segurtasunik eza areagotzea. Gainera, baliabideak eta bizirauteko baliabideak galtzea indarkeria eta gatazkak larriagotzen dituen beste faktore bat da.

Klima aldakor batek osasunean dituen eraginak zama dira dagoeneko munduan pertsona askorentzat, bereziki krisi humanitarioetan eta egoera oso ahuletan bizi direnentzat. Baliabide gutxien duten pertsonek munduko herrialde aberatsenek neurrigabe eragindako arazo baten prezioa ordaintzen dute. Pakistango uholde suntsitzaileak, Somaliako lehortea edo mundu osoko malaria eta kolera tasen igoera dira 2022an klima-aldaketak pertsonen osasunean izan zituen ondorio larrien adibide batzuk.

Krisi klimatikoa da gizateriaren mehatxu nagusietako bat. Horregatik, gazteenekin lan egin nahi dugu klima-aldaketak pertsonen osasunean duen eragina modu eraginkorrean ikusarazteko eta herritarrek gai honen inguruan duten konpromisoa lortzeko, dio proiektuaren koordinatzaile Carlos Bustamantek. Gure ustez, gizartea jakinaren gainean dago krisi klimatikoak gure planetan izan dituen ondorioei buruz, hala nola tenperaturen igoera, urtzea, biodibertsitatearen eta animalia-espezieen galera larria, baina krisiak mundu osoan pertsonen osasunean duen eragina oharkabean pasatzen dela.

MGMko kideek eta klimaren aldeko beste erakunde eta aktibista batzuek osatutako epaimahai batek Hackatoian egindako lanak baloratuko ditu. Lankide onena diseinatzen duen taldeak 500 euroko saria jasoko du eskudirutan, eta Granadan urrian egingo den krisi klimatikoari buruzko ekitaldi berri batean parte hartzera gonbidatuko dute.

Ekimenak unibertsitate hauen laguntza du: Bartzelonako Unibertsitate Autonomoa, Bartzelonako Unibertsitatea, Euskal Herriko Unibertsitatea, Madrilgo Unibertsitate Konplutentsea, Madrilgo Juan Carlos Erregea Unibertsitatea, Sevillako Unibertsitatea, Sevillako Pablo de Olavide Unibertsitatea, Valentziako Unibertsitatea eta Valentziako Unibertsitate Politeknikoa.

Hackatoian parte hartzeko izen-emateak 2023ko martxoaren 24ra arte egongo dira zabalik esteka honetan: www.humanidadinconformista.org/edicion/hackaton

hackathon-msf-argazkiak

UPV/EHUko talde parte-hartzailearen argazkiak