ILUSIONISTA SOZIALEN MINTEGIKO 2018KO JARDUNALDIAK

#ISM18

#ISM18 Nazioarteko Jardunaldiak Gasteizen: Jabe-gabetzea hezkuntzan eta komunitatean.

2018ko irailaren 17tik 20ra, Ilusionista Sozialen Mintegiko IV. Nazioarteko Jardunaldiak egingo ditugu. Ilusionista Sozialen Mintegia "Hezkuntzak eztabaidagai" foroko adabegi bat da, eta jardunaldiotako debateak foro horretara ere eramango dira.

NON: Euskal Herriko Unibertsitateko Hezkuntza eta Kirol Fakultateko Magisteritza eraikinean (Juan Ibañez de Santo Domingo kalea, 1, 01006 Gasteiz).

Hezkuntzaren eta lan komunitariaren eremuetan mugituko gara jardunaldiotan, jendearekin eta jendearengandik lan egiteko moduak landuz. Saioak tailer formatuan izango dira.

ORDUA: 17:00-20:00

Saioak Ainhoa Ezeiza UPV/EHUko irakasle atxikiak (ISMko ikertzaile nagusia) eta Javier Encina ilusionista sozialak (UNILCO-espacio nómada) dinamizatuko dituzte. Dinamizatzaileon probokazio batetik abiatuz, saiootan partaideek esperientziak, hausnarketak, sentipenak azaldu ahal izango dituzte, eta horrela jardunaldietan zehar kolektiboki eraikitzen joango gara, jakintza hori gauden lan, ikasketa edota ingurune komunitariora eramateko.

Saioak gaztelaniaz izango dira. Hala ere, euskaraz parte hartzeko aukera izango da, hala nahiago bada.

Astelehena, irailak 17
Zertarako egin lan jendearekin eta jendearengandik? (galdera epistemologikoa)

Asteartea, irailak 18
Zer egiten dugu jendearekin eta jendearengandik lan egiteko? (galdera metodologikoa). Ilusionismo soziala.

Asteazkena, irailak 19
Nola egiten dugu lan jendearekin eta jendearengandik? (galdera teknologikoa). Zein tresna erabili.

Osteguna, irailak 20
"Educación sin propiedad" liburuaren aurkezpena-debatea-tailerra.

IZENEMATEA

Jardunaldiotan parte hartzea DOAKOA da. Ez da ezinbestekoa saio guztietara etortzea. Izenemate-orri honen bidez eman behar da izena:

https://www.ehu.eus/eu/web/ism/izenematea

Informazioa jaso nahi baduzu, bidaliguzu mezu bat ilusionistasozialak@gmail.com epostara eta egitaraua zehaztu bezain laster jakinaraziko dizugu.

Aurtengo topaketak online ikastaro honekin daude loturik: "Ikuspegi dialektikoa gizarte-zientzietan". Ikastaroa ere eginez gero, egiaztagiria osatuagoa izango da (ikus. ikastaroan bertan egiaztagiriei buruzko azalpena).

2018/19 IKASTAROA: IKUSPEGI DIALEKTIKOA GIZARTE-ZIENTZIETAN

IKASTAROA: Ikuspegi dialektikoa gizarte-zientzietan

2018/19 IKASTURTEA: Ikuspegi dialektikoa gizarte-zientzietan

Partaidetza komunitarioan eta eguneroko bizitzako autogestioan gauzatutako esperientziak elkarlotuz

Euskal Herriko Unibertsitateko Ilusionista Sozialen Mintegiak (ISM-UPV/EHU), Eraikitze Kolektiborako Unibertsitate Askeak (UNILCO-espacio nómada, Sevilla) eta  Mexiko Hiriko Unibertsitate Autonomoko Hezkuntza Komunerako Espazioak (EDCO-UACM) doako ikastaro libre hau antolatu dute ikerketa sozialaren inguruan, interesgune hauek kontuan hartuta: dinamizazio komunitarioa, partaidetza eta eguneroko bizitzako osasuna, hezkuntza ikerketa, eta komunikazio herrikoia eta alternatiboa.

Ikastaro hau norentzat da?

  • Hezkuntza sistema formalean dabilen jendearentzat, ikerketa soziala nola egiten den ikasi nahi badu (hezkuntza, osasun komunitarioa, komunikazio herrikoia eta alternatiboa, dinamizazio komunitarioa, gizarte langintza eta hezkuntza, antropologia, historia, psikologia…).
  • Lan edo dinamizazio komunitarioan dabilen jendearentzat, bere praktikaren inguruan hausnartu nahi badu.
  • Gai hauetan hasi nahi duen edonorentzat, edozein jardueratan dabilelarik ere.
  • Gradu, master, doktorego… lanetan dabilen jendearentzat, bere ikerketa edo bere lana nola egin nahi duen planteatu nahi badu.
  • Gizarte-zientzietan ikerlanak egin dituen jendearentzat, bai ikuspegi dialektikoan, bai beste edozein ikuspegitan aritu ostean bere ikerketa-erak berraztertu nahi baditu...

Uste dugu aniztasun horrek aukera zabalduko digula ikastaroan konplexutasuna txertatzeko, eraikitze kolektibo eta elkarren arteko laguntza prozesuak abiatzeko eta elkarrekin eta elkarrengandik ikasteko, gure praktiketako zalantzak edo arazoak elkarrekin lantzeko, eta abar.

Informazio gehiago eta izenematea: https://ilusionismosocial.org/course/view.php?id=39

Egiaztatzeko moduen inguruko informazioa: https://ilusionismosocial.org/mod/page/view.php?id=839

Oh.: Ikastaro hau gaztelaniaz egingo da. Hala ere, banakako lanak euskaraz ere entrega daitezke.

IKASTAROKO FASEAK

Ikastaroak hiru fase ditu. Ez da derrigorrezkoa fase guztiak egitea, soilik online lana edo soilik aurrez aurrekoa ere egin daiteke, eta egiaztagiria egindako lanaren araberakoa izango da. Honela dago eratua:

I. ONLINE FASEA

Banakako lana: ekainaren 30etik abuztuaren 26ra (nork bere erritmora).

Online eztabaida: abuztuaren 27tik irailaren 16ra (online plataformako ikastaroan).

II. AURREZ AURREKO FASEA

Bi egoitza: Gasteiz eta Mexiko Hiria

Gasteiz:

ISMren IV Nazioarteko Jardunaldiak: Jabe-gabetzea hezkuntzan eta komunitatean. Irailaren 17tik 20ra, Euskal Herriko Unibertsitateko Hezkuntza eta Kirol Fakultatea (Magisteritza eraikina). Koordinatzaileak: Ainhoa Ezeiza eta Javier Encina.

Mexiko Hiria:

Hezkuntza komunaren, zaintzen eta bizitzaren babesaren I Jardunaldiak. Irailaren 17tik 21era, Casa Libertad egoitzan, Mexiko Hiriko Unibertsitate Autonomia (UACM). Koordinatzaileak: Emiliano Urteaga Urías eta Emilia Negrete Philippe.

(oraindik egoitza gehiagotan antola daiteke)

III. PRAKTIKEN FASEA

Irailaren 24tik urriaren 21era. PRAKTIKALDIA 100 orduko modulu bat da (landa-lana eta txostena). Modulu hau ez da modu independientean egiaztatzen, aurreko moduluetako batekin egon behar du loturik (online edota aurrez aurrekoa).

IKASTAROKO KOORDINATZAILEAK

Ainhoa Ezeiza (Ilusionista Sozialen Mintegia ISM-UPV/EHU).

Javier Encina (Universidad Libre para la Construcción Colectiva UNILCO-espacio nómada).

Emiliano Urteaga Urías (Espacio de Educación Común EDCO-UACM)

Emilia Negrete Philippe (Espacio de Educación Común EDCO-UACM)

EDUCACIÓN SIN PROPIEDAD liburuaren azala

Liburu honekin, eguneroko bizitzaren autogestioari lotutako liburu-bilduma amaitutzat eman dugu. Liburu hauek Volapük argitaletxearekin egin ditugu eta orokorrean, bildumako liburu guztietan mintzagai hauek izan ditugu: eguneroko bizitzaren autogestio kolektiboa, Boterea, kolektiboki eraikitzeko erak, elkarren arteko laguntza, horizontaltasuna... Liburuak kolektiboak dira, leku eta inguru desberdineko jendearen idatziak bildu ditugu, mundu berri bat eraikitzeko lagungarriak izan daitezkeen pentsatzeak/sentitzeak/egiteak jasotzeko asmotan, kasu guztietan harreman-moduak edukiak baino garrantzitsuagoak izan dira...

Hauek dira liburuetako izenburuak eta informazio gehiago biltzeko estekak:

"EDUCACIÓN SIN PROPIEDAD. Con escuela y sin escuela, nunca nos dejan hacer lo que queremos, y el Poder es su ley" liburuaren amaierarekin, beste fase bat itxiko dugu, zeinetan materialak biltzen, idazten, egin ditugun eta gustatu zaizkigun gauzak jasotzen eta jendearekin eztabaidatzen aritu garen, Iberiar Penintsulan, Kanarietan, Ameriketan... topatu dugun jendearekin kolektiboki eraikitzen. Hemendik aurrera, gehiago ariko gara jendearekin eta jendearengandik lan egiten beren eguneroko espazio eta denboretan (AL(T)ZA proiektuan, esaterako) eta UNILCO-espacio nómada unibertsitate librearekin batera formakzioa garatzen.

Esan digute oso izenburu bitxia, xelebrea hautatu dugula liburu honetarako, halako iruzkinek berriz ere adierazten dute noraino gauzkan Jabetzak harrapatuta, "nirea" defendatzeko obsesioa, edozer eta edonor "niganatzeko" desira, bizitzako eremu guztietan, hezkuntzan ere bai. Berez, uste dugu ezin dela eratu gizartea eraldatuko duen inolako hezkuntzarik ez bazaio Jabetzaren gaiari benetan heltzen. Beste pertsona batzuen bizitza kontrolatzeko eta kontrolaturik bizitzeko joera hori apurtu behar dugu, eta horretarako modu asko dago, ahots asko, kantuan...

AURKIBIDEA

Zaguán. Emiliano URTEAGA

PREÁMBULO

A modo de prólogo: Pedagogía del revés. Isabel ESCUDERO
Educaciones y complejidad. Ainhoa EZEIZA y Javier ENCINA
Consenso/disenso: de la certeza a la duda. Javier ENCINA y Ainhoa EZEIZA
Oralidad y Escritura. Javier ENCINA y Ainhoa EZEIZA

AMBULANDO

La recreación del lazo social: la revolución de nuestros días. Raúl ZIBECHI
Educaciones centrífugas. Javier ENCINA y Ainhoa EZEIZA
Desescolarizar a la sociedad. La educación hace lo contrario de lo que dice. Braulio M.E. HORNEDO
«¡Forjad, forjad escuelas, malditos!» (Contra la industria de la Educación Alternativa). Pedro GARCÍA OLIVO
La pedagogía libertaria como elección política. Ani PÉREZ RUEDA
Niños libres para construir una sociedad libre. Una arenga contra la Educación. Jesús GARCÍA BLANCA
El biopoder del mundo adulto en la construcción de los discursos de la infancia sobre la escuela y el profesorado. Siu LAY-LISBOA y Manuel MONTAÑÉS
Clases sociales, pedagogías y Reforma educativa. Julia VARELA y Fernando ÁLVAREZ-URÍA
Las posibilidades de la autogestión en la enseñanza pública. Francisco José CUEVAS NOA
Nuevos modos de leer. Jesús MARTÍN-BARBERO
¿Máquinas o personas? (Preguntas con respuesta, a debate). Antonio VIDAL
Una ciudad caótica: construyendo espacios para la convivencia, la escucha, la solidaridad, el apoyo y la actitud política alternativa. Adrián Alejandro MORALES
Deporte, educación, ideología, poder y globalización. Eloy ALTUVE

NOMADEANDO

Otras formas de aprendizaje desde la Educación Popular y la Innovación Ciudadana. Sandra Viviana SÁNCHEZ
El horizonte utópico de una educación común. Construir en colectivo los espacios de confianza y relación. Emiliano URTEAGA y Julieta SANTOS
Simulacros: trabajando la esperanza de lo imposible en la Universidad del País Vasco. Ainhoa EZEIZA y Javier ENCINA
Del coraje a la esperanza: La lucha por la universidad de los pueblos del sur (UNISUR). Sinaí RIVERA MARTÍNEZ
Breve ensayo sobre la Escuela Libre Paideia. Adrián SOTO
Raíces y Flores: una experiencia de educación libre y autoaprendizaje conectada con la niñez, la familia y la naturaleza. Jorge RUIZ MORALES y Estefanía TEBAN GÓMEZ
Escuela, guerra y resistencia. Diarios desde dos instituciones educativas en el Departamento del Cauca. Maestros EDUCACIÓN DESDE LA DIVERSIDAD
Cómo ser madre y no morir bajo el peso de los ladrillos de la escuela. Ainhoa EZEIZA, Carmen PÉREZ ARAUJO, Estefanía ZARDOYA, y otras

EPIÁMBULO

Me enseñó a ser árbol (Elegía). Pedro GARCÍA OLIVO
La lengua, señores... Agustín GARCÍA CALVO
Un matrimonio feliz. Emilia NEGRETE
Cultura Libre y Educación. Crítica al adoctrinamiento en el modelo hegemónico de Propiedad Intelectual. Noelia CÁMERON NÚÑEZ y Antonio DELGADO BAENA.
Elogio del analfabeto. Hans Magnus ENSENZBERGER
Participando con y desde la gente. Algo más que una introducción. Javier ENCINA, Mª Ángeles ÁVILA y otr@s

Liburuan zehar, askotariko ikuspegiak eskaintzen dira, disentsuan lan egiten lagunduko digutenak. Zenbait testuk beste testu batzuen kokapen antagonikoa badute ere, liburu honetan elkartu eta solasean jarri dira eta zeharka irakurriz, egileek eurek irudikatuko ez lituzketen sinpatia eta enpatia ugari topatzen dira, identitatetik identifikazioetarantz jotzeko bidea eraikiz.

Hezkuntzaren inguruko debate bat proposatzen da, ikuspegi antiautoritariotik abiatuz. Egile eta esperientzia desberdinetan honako kontzeptuak mahaigaineratzen dira: deseskolatzea, gizartearen ezagutza, jakintza komunitarioak, pedagogia libertarioa, hezkuntza alternatiboaren industriaren aurka, irakaskuntza publikoan autogestiorako dauden aukerak, hezkuntza herrikoia, hezkuntza librea, autoikaskuntza, amak eskolan, transmisio herrikoi eta belaunaldiartekoa, helduen bioboterea, maila sozialak eta pedagogiak, eskola zentrifugoak, kirola eta hezkuntza, eta abar.

Hemen daude deskargatzeko aurkibidea, ataria eta liburuaren azal osoa:
https://drive.google.com/open?id=1e3bzd1z3I4h6v9l9mkg_B-B0sBL1EdjM

Alegría Libertaria Irratian ere, irratsaio bat argitaratu dugu liburuari buruz, besteak beste:
https://www.ivoox.com/27069472

Liburua dagoeneko salgai dago (salneurria: 18 euro) eta zure liburu-dendan eska dezakezu edo argitaletxera idatziz: volapukediciones@gmail.com edo geuri eskatuz: ilusionistasozialak@gmail.com

Nahi izanez gero, gurekin jar zaitezkete harremanetan, liburuari buruzko aurkezpen-tailer-debateren bat antolatzeko.

Gure liburu berria, osasunaren autogestio kolektiboaren inguruan

Lehenengo argitaratze data: 2018/04/30

AUTOGESTIÓN COTIDIANA DE LA SALUD gure liburu berria

Gure Mintegiaren beste liburu batek ikusi du argia aurtengo maiatzean, bere izena: AUTOGESTIÓN COTIDIANA DE LA SALUD, Javier Encina, Emiliano Urteaga eta Ainhoa Ezeizak koordinatua eta Volapük Argitalpenekin batera editatua. Ilusionista Sozialen Mintegiak UNILCO-espacio nómada eta Ilusionista Sozialen Kolektiboarekin batera argitaratu duten bosgarren liburua da hauxe, hauek dira gainerakoak:

Liburu berri honetan, osasuna ulertzeko/sentitzeko/egiteko moduak aniztasunez bildu dira, disentsuan, ikuspegi bakar bat oinarritu beharrean, jende desberdinaren ahotsak entzunez, elkarrekin eraikitzen segitzeko asmotan.

Askotan, osasunari lotutako kezkak sortzen zaizkigunean, Etorkizuneko Ongizateak, Estatuaren eta Merkatuaren proposamenek limurtzen gaituzte. Segurtasuna lortzen dugu dirutruk, eta horrela, osasuna eta gaixotasuna gure bizitzako gainerako alderdietatik bereizita uzten dugu: osasuna lortzeko gimnasiora goaz edo terapeuta batengana; sendatu nahi dugunean medikuarenera goaz edo ospitalera; ongizatea sentitzeko yoga ikastaro bat ordaintzen dugu, edo erlaxatzeko tailer batean... «Medikuntzaren esku» uzten ditugu eguneroko bizitzaren parte diren kontu asko: elikadura, sexualitatea, erditzea... baita afektibitatea ere.

Ezagutza zientifikoak garrantzia du, noski, baina liburu honetan Zientziaren nagusitasuna da zalantzan jarri nahi genukeena, gainerako jakintzak ezeztatzeko joera nabarmena duelako. Hori dela eta, Medikuntza bere lekura eraman nahi dugu, eta jakintza zientifikoak, herrikoiak eta beste jakintza batzuk elkarlotu nahi genituzke, modu horizontalean, gure bizi-beharrak asetzeko moduak kolektiboki eraikitzeko, Estatuaren eta Merkatuaren atzaparretan modu akritikoan eror ez gaitezen.

Osasuna hiru esfera hauen ulerkeran lantzen dugu: gizartea, ekonomia eta ingurumena. Liburu kolektibo honetako lanak gai honen inguruan eztabaida sakon bat proposatzeko asmotan bildu ditugu, gure eguneroko bizitza eta osasuna elkarrekin eraikitzen segitzeko, modu horizontalean, elkarri lagunduz...

Aurkibidea

Zaguán. Javier Encina, Emiliano Urteaga y Ainhoa Ezeiza

PREÁMBULO
Salud e ilusionismo social. Javier Encina, Emiliano Urteaga y Ainhoa Ezeiza
Desempoderamiento científico. Una introducción. Ainhoa Ezeiza y  Javier Encina
El poder curativo de la comunidad. Raúl Zibechi

AMBULANDO
Cultivar nuestra salud. Por una sanidad pública, autogestionada y holística. Jesús García Blanca
Salud y alimentación como actos políticos. La práctica de la soberanía alimentaria. Patricia Dopazo
¿Por qué comer plantas y frutos silvestres? Cesar Lema
La Salud, algo más que Medicina. Medicinas naturales y saberes tradicionales. Caetana Varela-Hall
Anarcoveganismo. Acción Anti Dominadora
El desafío de las nuevas generaciones en salud. Impacto de los ambientes urbanos en los procesos de salud enfermedad. Javier Albea, Alejandro Vallini, Daniela Verzeñassi y Damian Verzeñassi
Amianto y salud pública: una masacre gestionada privadamente. Paco Puche
Deporte, salud, ideología, poder y globalización. Eloy Altuve
Antipsiquiatría y anticapacitismo. Autogestión de la neurodiversidad. @makkmd98 (como parte de @antipsiquiatriaenpdf)
El cuerpo en relación: desempoderamiento, ilusionismo social y culturas populares. Javier Encina y Ainhoa Ezeiza

NOMADEANDO
Migrantes centroamericanos en tránsito irregular por México: concepción de salud hegemónica y subalterna en contextos riesgosos y precarios. Maya Cervantes
ArteSano: Autogestión del Kualli nikah, el «estado de estar». Belinda Contreras, Fortunata Panzo y Citlalli López
Más allá del consumo responsable: construyendo relaciones de confianza. Begoña Lourenço y Vanessa Galán
El acceso a la salud y la rehabilitación de las personas con discapacidad en Argentina y Chile: claro oscuro de una tarea pendiente. María Pía Venturiello y Carolina Ferrante
Alcances necropolíticos en la salud: afectación sociopsicológica de la guerra contra el narcotráfico en Nuevo León. La historia silenciada del Reino. Brenda Araceli Bustos y Luis Antonio Vázquez-Becerra
¿Autogestión de la salud en Ciudad de México? Reflexiones de las experiencias del laboratorio y taller de microdosis con plantas medicinales. Sandra Marco Gabarre

EPIÁMBULO
Del deporte posible, opción pseudo esperanzadora e irrealizable, a la construcción colectiva de modelos de ocio y tiempo libre para vivir bien. Eloy Altuve
Salud. Ivan Illich
La resistencia en las neurociencias, una invitación a la creatividad colectiva. Corinne J. Montes-Rodríguez
Por la autogestión de la salud. Antonio Palomar
Desempoderamiento: una nueva introducción. Javier Encina y Mª Ángeles Ávila

Xehetasun gehiago nahi izanez gero, esteka honetan deskarga daitezke liburuaren azala, aurkibidea eta ataria:
https://drive.google.com/drive/folders/19zGFvsMVrmtrAc_8UnMoNkHKY-K-iXfZ?usp=sharing

Liburua, edota eztabaida hauek interesatzen bazaizkizu, gurekin jarri harremanetan: ilusionistasozialak@gmail.com

Erreferentziazko webguneak

Ilusionismo Sozialaren inguruko webgune nagusia:

Ilusionismo Social

Jabe-gabetzearen inguruko blogak:

Jabe-gabetzea (eu)

Desempoderamiento (es)

Ikasgela Komunitario Irekia - Informazio eta Komunikazioko Teknologien laborategia FM - LATICFM (Universidad Autónoma de Ciudad de México UACM):

LATICFM

Xalapako Ikas-Komunitatea (Mexiko). Ikaskuntza alternatiboa haur txikientzat. Ikuspegi integraleko ikaskuntza-irakaskuntza bide berriak:

Casa Caracol