Parte hartzeko deia: Ahozkotasuna dinamizatzen hezkuntza erakundeetan [PROIEKTUA]

Gure ikerketa-taldean (ISM-UPV/EHU) proiektu bat prestatzen ari gara 2021-2022 ikasturterako, hezkuntza-erakundeetan ahozkotasuna dinamizatzeko, eta parte hartu nahi duten irakasle, ikertzaile, eragile edota ikastetxeak gonbidatu nahi ditugu, bide hau gurekin batera ibiltzeko.

 

HEMEN KLIKATU PROIEKTUAREN LABURPEN-POSTERRA HOBETO IKUSTEKO EDO DESKARGATZEKO

BIDEO HONETAN AZALTZEN DA PROIEKTUA ZERTAN DATZAN

KEZKA

Kezka honetatik abiatzen gara:

Lehen Hezkuntzan nerabezarorantz hurbildu ahala, euskararen erabilera harreman informaletan jaitsiz doa, eta Bigarren Hezkuntzan zailtasun nabarmenak ditugu euskara irakasle-ikasle harremanetik kanpo erabiltzeko (atsedenean, pasiloetan, talde-lanetan…). Zailtasun hau Unibertsitatean ere sentitzen dugu.

Gure pertzepzioa da ezinbestekoa dela euskara harreman moduetan berkokatzea, eremu akademikoa erdigune izatetik ingurune informaletarantz dezentratzera eta kulturartekotasunean dinamizatzea.

Proiektu honen asmoa da hezkuntza-maila desberdinen esperientziak konektatzea, printzipio komun batzuetatik abiatuta, gunean guneko berezitasunak kontuan hartuz eta autonomiaz eta interdependentziaz lan eginez.

 

EPEA

2021eko irailean hasi nahi dugunok, maiatzean abiatu behar dugu etika batzordearen prozedura (gizakiekin lan egiteko edozein proiektuk unibertsitatearen etika batzordearen baiezko txostena behar du, pribatutasuna eta konfidentzialtasuna bermatzeko eta baimen informatuaren inprimakia prestatzeko).

Horregatik, parte hartzeko interesik baduzu, MAIATZAREN 10ERAKO eposta bat idaztea eskatuko dizugu, argibideak emateko eta parte hartzeko moduen inguruan eztabaidatzeko: ainhoa.ezeiza@ehu.eus

Mezua idazteak EZ DU INPLIKATZEN parte hartuko duzu(e)nik. Ulertzen dugu erabakia hartu aurretik, hainbat alderdi komentatu eta argitu behar direla.

Ez duzu itxaron behar epea amaitu arte. Nahi duzunean jar zaitezke harremanetan, gauzak komentatzeko edo argitzeko.

 

PROIEKTUAREN LEHEN ZIRRIBORROA

Proiektuaren lehen zirriborroa ondorengo dokumentuan duzu:

Fontes Linguae Vasconum 50 argitalpena, sarean

Paperezko bertsioaz gain, formatu digitalean argitaratu dute

Lehenengo argitaratze data: 2021/03/10

(Beste leiho bat zabalduko du)
FLV argitalpenaren azala

Fontes Linguae Vasconum 50 urte. Ekarpen berriak euskararen ikerketari argitalpena sarean duzue eskuragarri, artikuluz artikulu libreki deskargatzeko moduan, esteka honetan:

http://culturanavarra.es/eu/fontes-linguae-vasconum-50-urte

Liburu honetan, ISMko Ainhoa Ezeiza eta Javier Encina kideek artikulu hau argitaratu dute:

"Ahozkotasunaren didaktika ikuspegi dialektikotik abiatuta"

Esteka honetan deskarga dezakezue artikulua zuzenean:

http://www.culturanavarra.es/uploads/files/fontes50urte.16.pdf

Artikulu honetan, ahalegin berezia egin dugu ahozkotasunaren dinamiken inguruan gakotzat ditugun alderdi teorikoak hautatu eta praktikara eramatean kontuan hartu beharrekoak zehazteko.

Ahozkotasunaren dinamiken inguruan prestatzen ari garen ikerketa-proiektuaren marko teoriko-praktikoaren sintesia da, eta espero dugu lagungarria izatea gai honetan sakondu nahi duten ikertzaile eta irakasleentzat.

 

Nola erreferentziatu:

Ezeiza, Ainhoa & Encina, Javier (2020). Ahozkotasunaren didaktika ikuspegi dialektikotik abiatuta. E. Santazilia, D. Krajewska, E. Zuloaga, & B. Ariztimuño (arg./eds.), Fontes Linguae Vasconum 50 urte. Ekarpen berriak euskararen ikerketari / Nuevas aportaciones al estudio de la lengua vasca (pp. 253-265. or.). Nafarroako Gobernua, Kultura eta Kirol Departamentua, Vianako Printzea Erakundea-Kultura Zuzendaritza Nagusia. https://artxiker.ccsd.cnrs.fr/artxibo-02972265 doi: https://doi.org/10.35462/fontes50urte.16

Erreferentzia bibliografikoa

  • Ezeiza, Ainhoa & Encina, Javier Ahozkotasunaren didaktika ikuspegi dialektikotik abiatuta E. Santazilia, D. Krajewska, E. Zuloaga, & B. Ariztimuño (arg./eds.), Fontes Linguae Vasconum 50 urte. Ekarpen berriak euskararen ikerketari / Nuevas aportaciones al estudio de la lengua vasca (pp. 253-265. or.). Nafarroako Gobernua, Kultura eta Kirol Departamentua, Vianako Printzea Erakundea-Kultura Zuzendaritza Nagusia. https://artxiker.ccsd.cnrs.fr/artxibo-02972265 DOI: 10.35462/fontes50urte.16

Erreferentziazko webguneak

Ilusionismo Sozialaren inguruko webgune nagusia:

Ilusionismo Social

Jabegabetzearen inguruko blogak:

Jabegabetzea (eu)

Desempoderamiento (es)

Hezkuntza Komunaren Gunea: ikerkuntza eta sorkuntza komunitarioari lotutako gunea Mexiko Hirian:

EDCO - Espacio de Educación Común (Universidad Autónoma de Ciudad de México, UACM):

EDCO