Idatzi bai baina irakurri ezin zuen emakumearen kasu bitxia

Oso kasu bitxiaren berri izan nuen aurreko egunean Twitterren: Idatzi bai, idatz zezakeen baina irakurtzeko gaitasuna galdua zuen emakumearen kasua.

 

 

Artikulua ingelesez dagoenez, hona ekarri nahi izan dut laburpena. Jatorrizko ikerketa Neurology aldizkarian irakur dezakezue.

 

Goiz batean, M.P. Haur Hezkuntzako maistra klasera joateko prest zegoelarik, bat-batean konturatu zen ezin zuela irakurri eskutartean zuen orria.

Berak ez zekien orduan, baina M.P. irakasleak garuneko hodietako istripua izan zuen bere burmuinaren parte zehatz bati eragin ziona, hain harrigarriki, ezen ez baita antzeko kasu ezagunik.

Antza denez, hodi istripuak garuneko “hizkuntza gunearen” eta bere ikusmen-kortexaren arteko konexioa hautsi zuen, baina beste alderdi sentsorial batzuek hizkuntza gunera lotuta jarraitu zuten.  Ondorioz, emakumeak ezin zuen irakurri baina bai idatzi eta entzundakoa ulertu, “hitzekiko itsutasuna” (“word blindness”) izeneko sintoma; eta era berean, segitzen zuen hitzak ikusi eta emozioak sentitzen, nahiz eta ezin zituen hitz horiek identifikatu.

Dessert

Adibidez, ‘postre’ hitza erakusten zitzaionean (‘dessert‘) idatziz,  ‘Oooh, gustatzen zait!’ adierazten zuen (‘Oooh, I like that!‘), eta ‘zaintzuri’ hitzaren aurrean,  guztiz erantzun desberdina: ‘Ez dut egingo hitz hori!’ Hitz horrek atsekabetzen nau!’ (‘I’m not doing this word! Something’s upsetting me about this word!‘). Bi gutun emanda, gai zen esateko zein zen bere lagunaren gutuna eta zein bere amarena, baina ez zen gai izan esateko norenak ziren gutunak.

Asparagus

M.P. 2012an geratu zen egoera horretan. Esan ziotenean ezin izango zela irakasle izan, negarrari eman zion jakinda ezingo zuela haurrekin irakurri, bera irakurmen espezialista zen! Gaur egun, beste lan bat du eta bere irakurtzeko muga gainditzeko estrategiak probatzen ari da.

Adibidez, hitz baten aurrean, M.P.-k lehen hizkian jartzen du arreta, ezagutu ezin duena. Ondoren, hatza hizkian jarri eta hasten da alfabetoa arakatzen, bere hatzaren gainean dagoen letra identifikatu arte. ‘Hau M hizkia da’, dio, aurreko 12 letrak hatzaz berrikusi ondoren. Hiru hizki geroago, gai da ariketa amaitzeko hitz osoaren iragarpenaz: ‘Hitz hau ‘mother’ da’.

 

Kasu bitxi honek oso informazio interesgarria eman du hizkuntzaren eta emozioen arteko loturei buruz, benetan harrigarria da garuna!

 

Comments are closed.