Prest_Gara 2015-2016: Hizkuntzen irakaskuntza ingurune kulturanitzetan

Dagoeneko zabalik da irakaskuntza arautuko irakasleei zuzendutako formazioaren bigarren eperako matrikula (irailaren 25a arte) eta aurten, hizkuntzen irakaskuntzari lotutako bi ikastaro proposatu ditugu, bata aurrez aurrekoa eta bestea online.

Hona programako katalogo osoa eta matrikulatzeko esteka:

Eskaintzen ditugun bi ikastaroak izenburu berekoak dira:

Hizkuntzen irakaskuntza ingurune kulturanitzetan

279 ikastaroa aurrez aurrekoa izango da, 2015eko azaroaren 11tik abenduaren 4ra arte, Donostian.

280 ikastaroa online izango da, 2016ko apirilaren 4tik maiatzaren 13ra bitartean.

Proposamen teorikoak garatu diren eta garatzen ari diren esperientzia praktikoekin batera landuko ditugu, eta ikastaroko partehartzaile bakoitzaren esperientziatik abiatuta ere joango gara proposamenak lantzen eta sortzen diren gatazkak eta ideia onak trukatzen eta eraikitzen.

Uste dugu proposamen interesgarria dela eta momentu ona dela eleaniztasunaren inguruan orain arte egindakoaz hausnartu eta pauso berriak emateko, animatu eta eman izena!!!

prest_gara279 prest_gara280

EGITARAUA

HELBURUAK

• Eskola inklusiboaren markoan, ikasleen hezkuntza-premiei erantzun bateratua eta eraginkorra ematea;
  • Alofonoek beraiena ez den hizkuntzan gure curriculuma ikasi behar dutenei proposamen egokiak egitea;
  • Hizkuntza eta edukiak batera lantzeko proposamenak ezagutzea: hizkuntza edukien bitartez, SIOP…
  • Ikasleen parte-hartzea eta elkarrekintza bultzatzeko antolamendu eta estrategia inkusibo arrakastatsuak aztertzea;
  • Baliabide didaktikoen analisia eta lanketa bultzatzea

EDUKIAK

• Kultura eta kulturak: estereotipoak, aurreiritziak, folkloreak… kulturen inguruan dugun ikuspegia zabaltzea.
  • Kultura instituzionala, masa kultura eta kultura herrikoiak.
  • Ahozkotasunean oinarritutako komunikazioaren garrantzia. Ahozkoa ez da “ozenki esatea”. Ahozko komunikazioak eta idatzizko komunikazioak.
  • Ahozko historiak eta istorioak ikasgelako / ikastetxeko hizkuntza eta kultura baliabide gisa.
  • Kultura aniztasuna ikasleekin eta ikasleengandik lan egiten denean: testuinguru eleanitzetan lan egiteko modu irekiak.
  • Hizkuntzaren jabe-gabetzea: hizkuntzaren ikuspegi normatiboa, komunikatiboa, partehartzailea.
  • Ikuspegi instituzionala, masa-kulturaren presioa eta hizkuntzaren erabilera testuinguru informaletan: erronka berriak.

METODOLOGIA

Ikastaroaren partaideek praktikan jarriko dute euren ikasleekin ikastaroan landutakoa, eta euren jakintzak ikastaro kideekin partekatuko dituzte.

Esperientzia pertsonala eta norberaren ikastetxeko egoera zehatza (edo aurretik ezagututakoak) izango dira abiapuntu, ikastaroko partaideen artean eztabaidatu, hausnartu eta aukera berrietara zabaltzeko. Ikastaroa praktikoa da eguneroko bizitzako egoerei lotuta dagoelako, baina aldi berean, egunerokotasuna kritikoki aztertuko da ikuspegi teorikoen laguntzaz.

Ikastaroan zehar, sentitu, pentsatu eta ekitea elkarlotzeko enfokeari helduko zaio, hartara ikastaroa bera simulakro bat izango da gure erakundean nola esku hartu lantzeko, baita gure eguneroko bizitzako espazio eta guneetan ere.

Horregatik uste dugu ikastaroak hainbat dinamika abiatu behar dituela espazio indibidualak, taldekakoak eta kolektiboak izateko eztabaidatzeko eta elkarrekin eraikitzeko, ez soilik dinamizatzaileok proposatzen duguna, partaideek eskaintzen dituzten jakintzak aintzat hartuta ere lan egingo dugu, pentsatze, sentitze eta ekiteak tranferitzeko eta nork bere testuinguruak aberastuak izateko eraikitako jakintza guztiekin.

Ikuspegi honekin, soilik joango gara planteatzen nola hasi eztabaidagai bakoitza, ikastaroak bere dinamika propioa garatzeko.

EBALUAZIOA ETA INPAKTUA

Ebaluazioa bera eztabaidagai garrantzitsu bat izango da: nola ebaluatu aniztasunean lan egiten denean? Aldez aurretik finkatutako ebaluazio-adierazleen ikuspegia gainditu egin nahi dugu eta ebaluazioaren ikuspegi etikoa landuko da ikastaroan, errespetuzkoa, norberak kolektiboari egin dion ekarpena kontuan hartuta eta kolektiboak berak eraikitako jakintzen transferentziaren ikuspegitik.

Horrek eskatzen du dinamizatzaileon aldetik sentsibilitate handiz jokatzea eta sortzen diren aukerak probestea, ikasitakoak azaleratzeko eta balioesteko. Lan egiteko modu honek unean uneko eta lekuan lekuko ebaluazioa lantzen du eta amaierako dokumentazioaren bitartez hausnartuko dira prozesuan zehar gertatutako ikaskuntzak.
Ikastaroak sorraraz dezakeen praktikaren inguruko gogoeta eta hobekuntza balioesteko, ebaluazio adierazleak proposatuko dira eta horien arabera, bai materialak, bai jarduerak bai prozesu osoa balio

Comments are closed.