Subject
Risk Communication (online)
General details of the subject
- Mode
- Virtual
- Language
- English
Description and contextualization of the subject
The topics covered will allow knowing the main aspects of risk communication tools and the transmission and interpretation of information. Students will be able to manage the information and prepare reports for both the social community and interested parties.Goals:
- Understand the concepts of risk communication for epidemics, pandemics and other health emergencies caused by environmental changes.
- Understand the risk communication processes that pollutants represent and environmental changes to social government agents.
- Know the methods and protocols for the management of environmental risk factors.
Teaching staff
Name | Institution | Category | Doctor | Teaching profile | Area | |
---|---|---|---|---|---|---|
GONZALEZ GAYA, BELEN | University of the Basque Country | Doctor | Not bilingual | ** n o c o n s t a e l a r e a * ó " á r e a p r o v i s i o n a l" | belen.gonzalez@ehu.eus | |
ORTIZ ZARRAGOITIA, MAREN | University of the Basque Country | Profesorado Agregado | Doctor | Bilingual | Cellular Biology | maren.ortiz@ehu.eus |
Competencies
Name | Weight |
---|---|
Que el estudiante sepa y entienda los conceptos teóricos en torno a la biodisponibilidad de contaminantes químicos ambientales, así como los aspectos prácticos y sus aplicaciones. | 33.0 % |
Que el estudiante sepa y entienda los conceptos teóricos en torno a los Programas de seguimiento ambientales de los niveles y efectos de los contaminantes químicos ambientales, así como los aspectos prácticos y sus aplicaciones. | 33.0 % |
Que el estudiante conozca y comprenda los temas de actualidad en Contaminación y Toxicología Ambientales. | 33.0 % |
That the student is able to propose a research project that can solve the question (hypothesis, objectives, means, experimental design, etc). | 10.0 % |
That the student demonstrate a training in sampling techniques, experimentation, laboratory analysis and mathematical modeling. | 20.0 % |
That the student knows how to work in a team, identifying individual and collective values, assuming responsibilities and behaving properly; recognize and respect other points of view and value individual and team work, understanding individual and collective roles and how individuals integrated into a team learn. | 20.0 % |
That the student knows and understands the theory and practice in the collection, analysis and interpretation of data, in a wide range of environmental applications, with emphasis on the protection of environmental health and chemical contamination. | 20.0 % |
Study types
Type | Face-to-face hours | Non face-to-face hours | Total hours |
---|---|---|---|
Lecture-based | 40 | 60 | 100 |
Training activities
Name | Hours | Percentage of classroom teaching |
---|---|---|
Lectures | 80.0 | 40 % |
Tutorials | 20.0 | 100 % |
Assessment systems
Name | Minimum weighting | Maximum weighting |
---|---|---|
Written examination (problems) | 0.0 % | 100.0 % |
Learning outcomes of the subject
At the end of the unit the student must be able to:Communicate in a professional way environmental risk concepts
Make reports and write news with scientific rigor
Ordinary call: orientations and renunciation
Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.
El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.
Extraordinary call: orientations and renunciation
Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.
El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.