Subject

XSL Content

Free Choice: /Practicum/Multicultural Integration in EU -UPV/EHU-

General details of the subject

Mode
Face-to-face degree course
Language
English

Description and contextualization of the subject

The professional leadership practicum is a supervised experience in several role specialization areas. The general purpose of the practicum is to give students an opportunity:

¿ to implement the theories and principles acquired in class;

¿ to complete portions of the portfolio competencies and;

¿ to experience diverse working situations.



The program is designed to promote the continued development and professional growth of students. Achievement of program objectives requires an early and continuous integration of theory and practice. It is the opportunity to apply skills and theories that can be monitored, reflected upon, and improved.

The practicum implies a team relationship among the student, the cooperating teaching staff and the practicum supervisor. Because the experience takes place in a real life setting, the cooperating field supervisor serves in the role of coach or mentor. Communication between all parties is essential for achievement of the goal of preparing quality master graduates.

Teaching staff

NameInstitutionCategoryDoctorTeaching profileAreaE-mail
ORTIZ ZARRAGOITIA, MARENUniversity of the Basque CountryProfesorado AgregadoDoctorBilingualCellular Biologymaren.ortiz@ehu.eus

Competencies

NameWeight
Que el estudiante conozca y comprenda los temas de actualidad en Contaminación y Toxicología Ambientales.50.0 %
Que el estudiante conozca los principales problemas que afectan a la investigación ambiental aplicada.50.0 %
That the student demonstrate a training in sampling techniques, experimentation, laboratory analysis and mathematical modeling.25.0 %
That the student knows how to work in a team, identifying individual and collective values, assuming responsibilities and behaving properly; recognize and respect other points of view and value individual and team work, understanding individual and collective roles and how individuals integrated into a team learn.25.0 %

Study types

TypeFace-to-face hoursNon face-to-face hoursTotal hours
Seminar122638
Workshop4864112

Training activities

NameHoursPercentage of classroom teaching
Classroom/Seminar/Workshop150.040 %

Assessment systems

NameMinimum weightingMaximum weighting
Continuous evaluation0.0 % 70.0 %
OTROS0.0 % 60.0 %
Practical tasks0.0 % 70.0 %
Written examination0.0 % 70.0 %

Learning outcomes of the subject

at the end of the unit of the student must be able to act autonomously and with an integrating and leadership character.

Ordinary call: orientations and renunciation

Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.



Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.



El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.

Extraordinary call: orientations and renunciation

Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.



Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.



El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.

Temary

Topics covered are diverse within the framework of environmental sciences or transversal skills.

Bibliography

Basic bibliography

n/a