Gaia
Informazioaren Lorpen eta Tratamendu Digitala
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Las nuevas tecnologías de la información y comunicación que permiten acceder a las distintas fuentes históricas disponibles en línea.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ANGULO MORALES, ALBERTO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Aro Berriaren Historia | alberto.angulo@ehu.eus |
ARAGON RUANO, ALVARO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Aro Berriaren Historia | alvaro.aragon@ehu.eus |
UGALDE ZARATIEGUI, ANA MARIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Eskualde Analisi Geografikoa | ana.ugalde@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Analisi eta sintesirako, arrazoinamendu kritikorako eta antolakuntzarako gaitasuna erakustea, Europako eta Mundu Atlantikoko historiarekin erlazionatutako ezagutza historiografikoei dagokienez. | 25.0 % |
Historialariaren analisi metodoak, teknikak eta tresnak aplikatzen jakitea, kritikoki aztertzeko hainbat motatako iturri eta dokumentu historikoak. | 25.0 % |
Ahoz eta idatziz komunikatzeko gai izatea, historialariaren terminologia eta teknikak erabilita, ezagutza zientifikoaren transferentzia hobetzeko. | 25.0 % |
Dokumentazio historikoa biltzeko tresna espezifikoak egoki erabiltzen jakitea, informazioaren eta komunikazioaren teknologia berriak barne. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 20 | 30 | 50 |
Gelako p. | 30 | 45 | 75 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana | 75.0 | 0 % |
Praktikak eta mintegiak | 20.0 | 100 % |
Teoria | 30.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Banakako eta/edo taldeko lana, entsegua | 40.0 % | 80.0 % |
Etengabeko ebaluazioa, eskoletara joanda | 10.0 % | 20.0 % |
Idatzizko edo ahozko probak | 30.0 % | 60.0 % |
Irakasgai-zerrenda
1. Las posibilidades de la informática para la investigación en el terreno de las humanidades.2. Tratamiento digital de las fotografías.
3. Los catálogos en línea de archivos, bibliotecas y museos.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Hispania (Revista Española de Historia) Vol. 66, Nº 222, 2006 (Sección Monográfica: Investigar, escribir y enseñar Historia en la Era de Internet).Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e Historia, nº 41, 2004 (Ejemplar: Recursos de Internet para la enseñanza de la historia).
Pescar o navegar: la Edad Media en la red (Seminario de Historia Medieval, Zaragoza 2005). Zaragoza, Universidad, Departamento de Historia Medieval Ciencias y Técnicas Historiográficas y Estudios Arabes e Islámicos, 2005.
Oinarrizko bibliografia
BERNERS-LEE, Tim, Tejiendo la Red. Madrid, Siglo XXI, 2000.BURKE, Meter y BRIGGS, Asa, De Gutenberg a Internet: una historia social de los medios de comunicación. Madrid, Taurus, 2002.
DAVARA RODÍGUEZ, Miguel Ángel, De las autopistas de la información a la sociedad virtual. Pamplona, Aranzadi, 1996.
DOWNING, Douglas A., COVINGTON, Michael A. y MAULDIN COVINGTON, Melody, Diccionario de términos informáticos e Internet. Madrid, Anaya Multimedia, 1997.
ESEBBAG BENCHIMOL, Carlos y LLORET VERDUGO, Juan, Internet. Madrid, Anaya, 1995.
FERNÁNDEZ CALVO, Rafael, Glosario básico inglés-español para usuarios de Internet. Madrid, Asociación de Técnicos en Informática, 2001.
HERNÁIZ BLÁZQUEZ, Juan Ignacio, Historia de la comunicación: del tintero a Internet. Madrid, Universitas, 2007.
LÓPEZ YEPES, José, Manual de Ciencias de la Documentación. Madrid, Pirámide, 2006.
MARTÍNEZ DE VELASCO FARINÓS, Ángel, Las ciencias sociales en Internet. Mérida, Dirección General de Ordenación, Renovación y Centros, 2001.
MORISSE, Gérard, De "Montaigne à Dioscórides": bibliothèques virtuelles et recherche bibliographique. Bordeaux, Société des bibliophiles de Guyenne, 1997.
MOUNIER, Pierre, Los dueños de la Red: una historia política de Internet. Madrid, Popular, 2002 [2].
SANZ FRÍAS, David, Internet. Edición 2008. Madrid, Anaya Multimedia, 2007.
ZURDO, David, ACEVEDO, Fernando y SICILIA, Alejandro, Internet: historia, funcionamiento y estructura, conexión, servicios y programas, buscadores, seguridad, direcciones de interés. Madrid, Paraninfo, 1998.
Gehiago sakontzeko bibliografia
ARANDA PÉREZ, Francisco José, SANZ CAMAÑES, Porfirio y FERNÁNDEZ IZQUIERDO, Francisco (Coords.), La historia en una nueva frontera ¿ History in a new frontier. Ciudad Real, Ediciones Universidad Castilla La Mancha, 2000.BAÑOS LÓPEZ, Rosa Aurora, Cómo enseñar a investigar en Internet. Alcalá de Guadaira (Sevilla), Trillas, 2006.
BERNARDO ARES, José Manuel de y CALVO CUENCA, Antonio, Historia e informática. Metodología interdisciplinar de la investigación histórica. Córdoba, Publicaciones de la UCO y CajaSur, 2005.
CARABIAS TORRES, Ana María, <<Fuentes de información sobre Carlos V y su época en Internet>>,en Tiempos Modernos (Revista Electrónica de Historia Moderna), nº 1, 2001.
.- <<Internet y la investigación histórica: una visión moderna de la Biblioteca de Alejandría>>, en Iacobus: revista de estudios jacobeos y medievales, nº 19-20, 2005, págs. 427-450.
.- <<Recursos de Historia moderna en Internet: útiles para enseñar y aprender>>, en Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia, nº 41, 2004, págs. 63-78.
CHIOCCHETTI, F., <<Le guide alle ricorse storiche online: una rassena critica>>, en Cromohs, núm. 7 , 2002, págs. 1-22.
COHEN, Daniel Jared & ROSENZWEIG, Roy, Digital history: a guide to gathering, preserving, and presenting the past on the Web. Philadepphia, University of Pennsylvania Press, 2006.
Congreso Internacional sobre Sistemas de Información Histórica. Vitoria, Diputación Foral de Álava, 1998.
DARNTON, Robert, <<La nueva era del libro>>, en Letra Internacional, nº 62, 1999, págs. 21-26.
FIDANZIA, Roberta e GAMBELLA, Angelo (Eds.), Internet e medioevo: testi e strumenti per la didattica e la ricerca. Roma, Drengo, 2004.
Aldizkariak
HispaniaClío
Cromohs
Iber
Tiempos Modernos
Estekak
Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes (sección de Historia) http://www.cervantesvirtual.com/ seccion/historia/European University Institute, Florence, Italy: www-VL History Central Catalogue
(http://vlib.iue.it/history)
Hypertext and Hypermedia: A Select Bibliography (http://www.bradley.edu/las/eng/biblio/).
Klein, Harald, T e x t An a l y s i s Info (http://www.textanalysis.info/).
Biblioteca Nacional de España (http://www.bne.es/es/Inicio/index.html)
Pares (http://www.pares.es)
Rebiun (http://rebiun.absysnet.com/cgi-bin/rebiun/O7460/ID837e990e?ACC=101)
Google Scholar (http://scholar.google.es/)