Gaia

XSLaren edukia

Ikerkuntza garapen psikologikoan: testuinguru eta neuropsikologiaren alderdiak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Irakasgaiaren bidez, haurren garapen kognitiboari eta neuropsikologikoari buruzko ikerketa aurkikuntza nagusiak ezagutzera eman nahi dira, baita sustapen testuinguruek garapen horretan duten inpaktua ere.Familia eta gizarte testuinguruak garapenean duten eragina aztertzeko gaur egungo metodologiak aztertuko dira, bai eta gaur egun erabilitako diseinuak ere, araudien garapena eta garapena optimizatzeko arriskupean dauden edo arreta, hizkuntza, irakurketa eta autismo nahasmenduak dituzten populazioetan.



Garapenaren testuinguruen barruan, garapen afektiboan eta sozialean emandako aldaketa prozesuei eta faktore neuropsikologikoei buruzko gaur egungo ikerketen egoera ezagutzea.

Garapenaren psikologiari eta neuropsikologiari buruzko ikerketa bat diseinatzeko gai izatea.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ACHA MORCILLO, JOANAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaBilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologiajoana.acha@ehu.eus
ARRANZ FREIJO, ENRIQUE BERNARDINOEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko KatedradunaDoktoreaElebakarraBilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologiae.arranzfreijo@ehu.eus
CHOTRO LERDA, MARIA GABRIELAEuskal Herriko UnibertsitateaDoktore IkertzaileakDoktoreaElebakarraPsikobiologiag.chotro@ehu.eus
OLIVA DELGADO, ALFREDOSevillako UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaBilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologiaoliva@us.es

Gaitasunak

IzenaPisua
Garapenaren testuinguruen barruan, garapen afektiboan eta sozialean emandako aldaketa prozesuei eta faktore neuropsikologikoei buruzko gaur egungo ikerketen egoera ezagutzea50.0 %
Garapenaren psikologiari eta neuropsikologiari buruzko ikerketa bat diseinatzeko gai izatea50.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala255075
Mintegia252045
Gelako p.102030

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak40.0100 %
Eztabaidak5.0100 %
Gai bat idatziz garatzea90.00 %
Irakurketa eta analisi praktikoak5.0100 %
Proiektuen aurkezpena eta defentsa10.0100 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak40.0 % 60.0 %
Epaimahaiak lan idatzia baloratzea40.0 % 60.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Etengabeko ebaluazioa



Irakurketei buruzko fitxak (% 40).Irakasleek ikastaroan proposatutako eta ikasgelan denon artean landutako irakurketei buruzko fitxak egitea.



Artikuluaren aurkezpena (% 60).Ikasleak aukeratutako artikulu bat (irakasle bakoitzeko bat) PowerPointean aurkeztea.



COVID19 izurritea dela eta bertaratze gabeko ebaluazioa beharrezkoa balitz, ebaluazio jarraian ezarrita dauden portzentaiak mantenduko dira. Halere, lan guztiak, ebaluazio frogak eta aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate eta bestelakoak)



Ebaluazio globala



Artikuluaren aurkezpena (% 40).Ikasleak aukeratutako artikulu bat PowerPointean aurkeztea, irakasle aurrean. Idazlana (% 60).Ikasleak aukeratutako artikulu bat PowerPointean aurkeztea irakasle baten aurrean.



Ikasleek lau ebaluazio deialdi izango dituzte; hau da, bi, ikasturte bakoitzeko. Ikasleek ebaluazio deialdiari uko egin diezaiokete, eta horrela ez zaie zenbatuko. Ikasleek uko egitearen erabakia jakinaraziko diote irakasgaiaren koordinatzaileari, ebaluazio ofiziala egin baino astebete lehenago.



Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiko ikasleak hirugarren, laugarren edo salbuespenezko deialdian daudenean, epaimahai bat eratuko da, horretarako ezarritako arauen arabera. Irakasgaiaren lau deialdiak agortzen direnean, ikasleek salbuespenezko deialdi bat eskatu ahal izango dute, UPV/EHUko errektoreari igorritako idatzi baten bidez.



Irakasgai-zerrenda

1.Gaia. Garapenneuropsikologikoa, garapenneuralarenaroak eta plastikotasunneuronala.

2.Gaia. Aldagaigenetiko, epigenetiko, eta testuingurukoakgarapenneuropsikologikoan.

3.Gaia. Jokabide eta familia aurrekariakhizkuntza eta irakurmenarengarapenean. Garapenarennahasteakulertzeko eta garapenhoberenalortzekogakoak.

4.Gaia. Familia testuingurareneraginagarapensozioemozionaleanhaurtzaroan eta nerabezaroan: ahalbidetzealdagaiak eta eskuhartze programen ikerketak

5.Gaia. Familia testuingurareneraginagarapenkognitiboanhaurtzaroan eta nerabezaroan:ahalbidetzealdagaiak eta eskuhartze programen ikerketak

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Arranz, E y Oliva, A. (Eds.) (2010). Desarrollo psicológico en las nuevas estructuras familiares. Madrid: Pirámide.

Arranz, E.; Olabarrieta,F.; Manzano, A.; Martín, J.L. & Galende, N. (2013) Etxadi-Gangoiti scale: a proposal to evaluate the family contexts of two year old children. Early Child Development and Care (DOI:10.1080/03004430.2013.829823)

Mozaz, M. and Monguio, I. (2001) Motor Functions and Praxis in the Elderly. In Behavioral Neurology, León Carrion (Ed)CRC Press LLC. USA Chapter 7, 125-146.

Ortiz, M.J., Apodaka, P., Etxebarria, A., Ezeiza, A., Fuentes, M.J.y López, F. (1993). Algunos predictores de la conducta prosocial-altruista en la infancia: Empatía, toma de perspectiva, apego, modelos parentales, disciplina familiar e imagen del der humano. Revista de Psicología Social, 8, 83-98.

Ortiz Barón, M.J.(1994).Reacción infantil ante extraños: Interacción entre sistemas de conducta. Infancia y Aprendizaje, 67-68, 199-220.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Galende,N.; Sánchez de Miguél, M. & Arranz, E.. Family context and theory of mind development (2013) En O. Saracho y B. Spodeck, Contemporary Perspectives on Research in Theories of Mind in Early Childhood Education. Greenwich USA: Information Age Publishing Inc. (En prensa)



Borkowski, J. G. Ramey, S. L. and Bristol-Power M. (Eds.) (2002) Parenting and the child¿s world: Influences on academic, intellectual, and socio-emotional development Mahwah, NJ: LEA Publishers.



León-Carrión, J. and Giannini M.J. (Eds.) (2001) Behavioral Neurology in the Elderly. CRC Press.



Touliatos, J., Perlmutter, B.F., and Strauss, M.A. (2001). Handbook of family measurement techniques (3 vols.). Thousand Oaks, California: Sage publications







Aldizkariak

•Child Development, Journal of Experimental Child Psychology, Intelligence, Developmental Science, Educational Psychology, Developmental Neuropsychology, Developmental Psychobiology

Estekak

http://pediatricneuropsychology.com/



http://www.essex.ac.uk/psychology/psy/RESEARCH/NandD.html



www.ehu.es/haezi



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak