Gaia
Ikerkuntza garapen psikologikoan: testuinguru eta neuropsikologiaren alderdiak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgaiaren bidez, haurren garapen kognitiboari eta neuropsikologikoari buruzko ikerketa aurkikuntza nagusiak ezagutzera eman nahi dira, baita sustapen testuinguruek garapen horretan duten inpaktua ere.Familia eta gizarte testuinguruak garapenean duten eragina aztertzeko gaur egungo metodologiak aztertuko dira, bai eta gaur egun erabilitako diseinuak ere, araudien garapena eta garapena optimizatzeko arriskupean dauden edo arreta, hizkuntza, irakurketa eta autismo nahasmenduak dituzten populazioetan.Garapenaren testuinguruen barruan, garapen afektiboan eta sozialean emandako aldaketa prozesuei eta faktore neuropsikologikoei buruzko gaur egungo ikerketen egoera ezagutzea.
Garapenaren psikologiari eta neuropsikologiari buruzko ikerketa bat diseinatzeko gai izatea.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ACHA MORCILLO, JOANA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia | joana.acha@ehu.eus |
ARRANZ FREIJO, ENRIQUE BERNARDINO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia | e.arranzfreijo@ehu.eus |
CHOTRO LERDA, MARIA GABRIELA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Doktore Ikertzaileak | Doktorea | Elebakarra | Psikobiologia | g.chotro@ehu.eus |
OLIVA DELGADO, ALFREDO | Sevillako Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia | oliva@us.es |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Garapenaren testuinguruen barruan, garapen afektiboan eta sozialean emandako aldaketa prozesuei eta faktore neuropsikologikoei buruzko gaur egungo ikerketen egoera ezagutzea | 50.0 % |
Garapenaren psikologiari eta neuropsikologiari buruzko ikerketa bat diseinatzeko gai izatea | 50.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 25 | 50 | 75 |
Mintegia | 25 | 20 | 45 |
Gelako p. | 10 | 20 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 40.0 | 100 % |
Eztabaidak | 5.0 | 100 % |
Gai bat idatziz garatzea | 90.0 | 0 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 5.0 | 100 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 10.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 40.0 % | 60.0 % |
Epaimahaiak lan idatzia baloratzea | 40.0 % | 60.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Etengabeko ebaluazioaIrakurketei buruzko fitxak (% 40).Irakasleek ikastaroan proposatutako eta ikasgelan denon artean landutako irakurketei buruzko fitxak egitea.
Artikuluaren aurkezpena (% 60).Ikasleak aukeratutako artikulu bat (irakasle bakoitzeko bat) PowerPointean aurkeztea.
COVID19 izurritea dela eta bertaratze gabeko ebaluazioa beharrezkoa balitz, ebaluazio jarraian ezarrita dauden portzentaiak mantenduko dira. Halere, lan guztiak, ebaluazio frogak eta aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate eta bestelakoak)
Ebaluazio globala
Artikuluaren aurkezpena (% 40).Ikasleak aukeratutako artikulu bat PowerPointean aurkeztea, irakasle aurrean. Idazlana (% 60).Ikasleak aukeratutako artikulu bat PowerPointean aurkeztea irakasle baten aurrean.
Ikasleek lau ebaluazio deialdi izango dituzte; hau da, bi, ikasturte bakoitzeko. Ikasleek ebaluazio deialdiari uko egin diezaiokete, eta horrela ez zaie zenbatuko. Ikasleek uko egitearen erabakia jakinaraziko diote irakasgaiaren koordinatzaileari, ebaluazio ofiziala egin baino astebete lehenago.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiko ikasleak hirugarren, laugarren edo salbuespenezko deialdian daudenean, epaimahai bat eratuko da, horretarako ezarritako arauen arabera. Irakasgaiaren lau deialdiak agortzen direnean, ikasleek salbuespenezko deialdi bat eskatu ahal izango dute, UPV/EHUko errektoreari igorritako idatzi baten bidez.Irakasgai-zerrenda
1.Gaia. Garapenneuropsikologikoa, garapenneuralarenaroak eta plastikotasunneuronala.2.Gaia. Aldagaigenetiko, epigenetiko, eta testuingurukoakgarapenneuropsikologikoan.
3.Gaia. Jokabide eta familia aurrekariakhizkuntza eta irakurmenarengarapenean. Garapenarennahasteakulertzeko eta garapenhoberenalortzekogakoak.
4.Gaia. Familia testuingurareneraginagarapensozioemozionaleanhaurtzaroan eta nerabezaroan: ahalbidetzealdagaiak eta eskuhartze programen ikerketak
5.Gaia. Familia testuingurareneraginagarapenkognitiboanhaurtzaroan eta nerabezaroan:ahalbidetzealdagaiak eta eskuhartze programen ikerketak
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Arranz, E y Oliva, A. (Eds.) (2010). Desarrollo psicológico en las nuevas estructuras familiares. Madrid: Pirámide.Arranz, E.; Olabarrieta,F.; Manzano, A.; Martín, J.L. & Galende, N. (2013) Etxadi-Gangoiti scale: a proposal to evaluate the family contexts of two year old children. Early Child Development and Care (DOI:10.1080/03004430.2013.829823)
Mozaz, M. and Monguio, I. (2001) Motor Functions and Praxis in the Elderly. In Behavioral Neurology, León Carrion (Ed)CRC Press LLC. USA Chapter 7, 125-146.
Ortiz, M.J., Apodaka, P., Etxebarria, A., Ezeiza, A., Fuentes, M.J.y López, F. (1993). Algunos predictores de la conducta prosocial-altruista en la infancia: Empatía, toma de perspectiva, apego, modelos parentales, disciplina familiar e imagen del der humano. Revista de Psicología Social, 8, 83-98.
Ortiz Barón, M.J.(1994).Reacción infantil ante extraños: Interacción entre sistemas de conducta. Infancia y Aprendizaje, 67-68, 199-220.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Galende,N.; Sánchez de Miguél, M. & Arranz, E.. Family context and theory of mind development (2013) En O. Saracho y B. Spodeck, Contemporary Perspectives on Research in Theories of Mind in Early Childhood Education. Greenwich USA: Information Age Publishing Inc. (En prensa)Borkowski, J. G. Ramey, S. L. and Bristol-Power M. (Eds.) (2002) Parenting and the child¿s world: Influences on academic, intellectual, and socio-emotional development Mahwah, NJ: LEA Publishers.
León-Carrión, J. and Giannini M.J. (Eds.) (2001) Behavioral Neurology in the Elderly. CRC Press.
Touliatos, J., Perlmutter, B.F., and Strauss, M.A. (2001). Handbook of family measurement techniques (3 vols.). Thousand Oaks, California: Sage publications
Aldizkariak
•Child Development, Journal of Experimental Child Psychology, Intelligence, Developmental Science, Educational Psychology, Developmental Neuropsychology, Developmental PsychobiologyEstekak
http://pediatricneuropsychology.com/http://www.essex.ac.uk/psychology/psy/RESEARCH/NandD.html
www.ehu.es/haezi