Gaia

XSLaren edukia

Psikologia klinikoaren ikerkuntza

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Psikologia Klinikako Ikerkuntza ikasgaian osasunaren eta psikologia klinikoan moduluko irakasleek dituzten ikerketa-lerro aipagarrienak aurkeztea da helburua.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ALONSO ARBIOL, ITZIAREuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakitziar.alonso@ehu.eus
ECHEBURUA ODRIOZOLA, ENRIQUEEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego EmerituaDoktoreaElebakarraNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakenrique.echeburua@ehu.eus
MAIZ ALDALUR, MIREN EDURNEEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakedurne.maiz@ehu.eus
TORRES GOMEZ DE CADIZ AGUILERA, BARBARA CLARAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebakarraNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakbarbara.torres@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Hautatutako koadro klinikoen oinarrizko psikologia printzipioak eta printzipio psikopatologikoak ezagutzea.25.0 %
Psikologia klinikoan eta osasunaren psikologian, ebidentzian oinarritutako jarduera lerro nagusiak ezagutzea arlo hauetan: tratu txarrak ematen dituzten gizonak, joko patologikoa, antsietate nahasteak, gaixo mental larriak25.0 %
Psikologia klinikoari eta osasunaren psikologiari buruzko ikerketa bat diseinatzeko gai izatea, aztertutako arloetan 25.0 %
Eskuratutako ezagutzak ikasitako arloetan egindako diagnostikoetan eta jardueretan aplikatzeko gai izatea.25.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala204060
Mintegia202040
Gelako p.101525

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak20.0100 %
Gai bat idatziz garatzea40.00 %
Irakurketak35.00 %
Kasuen analisia10.0100 %
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea10.0100 %
Proiektuen aurkezpena eta defentsa10.0100 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Ahozko azterketa20.0 % 20.0 %
Epaimahaiak lan idatzia baloratzea80.0 % 80.0 %

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ebaluazio jarraitua (Bertaratzea halabeharrez gutxieneko %80an)



- Ariketa laburrak moduluaren saioetan zehar.

- Azken azterketa idatzia, 16 galdera laburrez osatuta moduluko irakasleek emandako edukiez eta diapositibez.



Ebaluazio finala:



Idatziko azterkta 6 galdera irekiez osatuta, hroretarako oinarri ondorengo liburua ahartuko delarik (3., 4., 5. eta 6. kapituluak): Labrador, F.J. y Crespo, M. (Eds.) (2012). Psicología Clínica Basada en la Evidencia. Madrid: Pirámide.



Ebaluazioa presentzialki edo ez-presentzialki egingo da, osasun-egoeraren baldintzapean egonik ebaluazio-modalitatea. COVID19 izurritea dela eta bertaratze gabeko ebaluazioa beharrezkoa balitz, ebaluazio jarraian ezarrita dauden portzentaiak mantenduko dira. Halere, lan guztiak, ebaluazio frogak eta aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate eta bestelakoak).





Ikasleek ebaluazioko 4 deialdi dituzte, ikasturte bakoitzeko 2. Ikasleek uko egin ahal izango diote ebaluazioari hau kontablizatu ez izateko. Ikasleek ikasgaiaren koordintzaileari abisatu beharko dio uko egitean erbaakiaz ebaluazio-egun ofiziala baino aste bat lehenago.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Hirugarren, laugarren edo ez-ohiko deialdian ikasleak egotean, indarrean dauden arauei jarraituz eratuko da tribunal bat. Ikasgaiaren lau deialdiak agortura, ikasleak ez-ohiko beste bat eskatu ahalko dio UPV/EHUko Errektoreari idatzi bat eginez.

Irakasgai-zerrenda

1. gaia: Ebidentzian oinarritutako tratamendu psikologikoak. Bikotekidearenganako gizon matratatzaileak.

2. gaia: Elikaduraren inguruko terapien ikerketak.

3. gaia: Atxikimenduaren ikerkuntza bikote-harremanetan, ama-haurrengan edota nerabezaroan. Ongizate psikologikoak eta atxikimendua nerabeengan.

4. gaia: Atxikimenduaren teorian eta terapian testuinguruan ikerketak.



Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Echeburúa, E., Sarasua, B., Zubizarreta, I. y Corral, P. (2009). Evaluación de la eficacia de un tratamiento cognitivo-conductual para hombres violentos contra la pareja en un marco comunitario: una experiencia de 10 años (1997-2007). International Journal of Clinical and Health Psychology, 9, 199-217.

Echeburúa, E., Fernández-Montalvo, J. and Báez, C. (2000). Relapse prevention in the treatment of pathological gambling: long-term outcome. Behavior Therapy, 31, 351-364.

Echeburúa, E., Salaberría, K., Corral, P., Cenea, R. and Berasategui, T. (2006). Treatment of mixed anxiety-depression disorder: long-term outcome. Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 34, 95-101.

Gallarin, M., & Alonso-Arbiol, I. (2012). Parenting practices, parental attachment and aggressiveness in adolescence: A predictive model. Journal of Adolescence, 35, 1601-1610.

Torres, B., Alonso-Arbiol, I., Gallarin, M. (2020). Attachment to parents and aggressiveness in adopted adolescents: A multi-sample comparison study. Journal of Research on Adolescence, 30, 46-54.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alonso-Arbiol, I., Balluerka, N. & Shaver, P. R. (2007). A Spanish version of the Experiences in Close Relationships (ECR) adult attachment questionnaire. Personal Relationships, 14(1), 45-63.



Echeburúa, E., Fernández-Montalvo, J. y Corral, P. (2008). ¿Hay diferencias entre la violencia grave y la violencia menos grave contra la pareja?: un análisis comparativo. International Journal of Clinical and Health Psychology, 8, 355-382.



Fernández-Ballesteros, R. (1994). Valoración de programas. En Introducción a la evaluación psicológica. Madrid: Pirámide.



Shaver, P. R., Mikulincer, M., Alonso-Arbiol, I., & Lavy, S. (2010). Assessment of adult attachment across cultures: Conceptual and methodological considerations. In P. Erdman, & K. M. Ng (Eds.), Attachment: Expanding the Cultural Connections (pp. 89-108). New York: Routledge/Taylor & Francis.

Aldizkariak

Clínica y Salud



Journal of Consulting and Clinical Psychology



Attachment & Human Development

Estekak

www.cochrane.de



www.cochrane.es (iberoamericano)



www.campbell.gse.upenn.edu



www.apa.org/division/div12/est/est.html

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak