Gaia
Psikologia klinikoaren ikerkuntza
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Psikologia Klinikako Ikerkuntza ikasgaian osasunaren eta psikologia klinikoan moduluko irakasleek dituzten ikerketa-lerro aipagarrienak aurkeztea da helburua.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ALONSO ARBIOL, ITZIAR | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | itziar.alonso@ehu.eus |
ECHEBURUA ODRIOZOLA, ENRIQUE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Emeritua | Doktorea | Elebakarra | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | enrique.echeburua@ehu.eus |
MAIZ ALDALUR, MIREN EDURNE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | edurne.maiz@ehu.eus |
TORRES GOMEZ DE CADIZ AGUILERA, BARBARA CLARA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | barbara.torres@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Hautatutako koadro klinikoen oinarrizko psikologia printzipioak eta printzipio psikopatologikoak ezagutzea. | 25.0 % |
Psikologia klinikoan eta osasunaren psikologian, ebidentzian oinarritutako jarduera lerro nagusiak ezagutzea arlo hauetan: tratu txarrak ematen dituzten gizonak, joko patologikoa, antsietate nahasteak, gaixo mental larriak | 25.0 % |
Psikologia klinikoari eta osasunaren psikologiari buruzko ikerketa bat diseinatzeko gai izatea, aztertutako arloetan | 25.0 % |
Eskuratutako ezagutzak ikasitako arloetan egindako diagnostikoetan eta jardueretan aplikatzeko gai izatea. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 20 | 40 | 60 |
Mintegia | 20 | 20 | 40 |
Gelako p. | 10 | 15 | 25 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 100 % |
Gai bat idatziz garatzea | 40.0 | 0 % |
Irakurketak | 35.0 | 0 % |
Kasuen analisia | 10.0 | 100 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 10.0 | 100 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 10.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Ahozko azterketa | 20.0 % | 20.0 % |
Epaimahaiak lan idatzia baloratzea | 80.0 % | 80.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio jarraitua (Bertaratzea halabeharrez gutxieneko %80an)- Ariketa laburrak moduluaren saioetan zehar.
- Azken azterketa idatzia, 16 galdera laburrez osatuta moduluko irakasleek emandako edukiez eta diapositibez.
Ebaluazio finala:
Idatziko azterkta 6 galdera irekiez osatuta, hroretarako oinarri ondorengo liburua ahartuko delarik (3., 4., 5. eta 6. kapituluak): Labrador, F.J. y Crespo, M. (Eds.) (2012). Psicología Clínica Basada en la Evidencia. Madrid: Pirámide.
Ebaluazioa presentzialki edo ez-presentzialki egingo da, osasun-egoeraren baldintzapean egonik ebaluazio-modalitatea. COVID19 izurritea dela eta bertaratze gabeko ebaluazioa beharrezkoa balitz, ebaluazio jarraian ezarrita dauden portzentaiak mantenduko dira. Halere, lan guztiak, ebaluazio frogak eta aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate eta bestelakoak).
Ikasleek ebaluazioko 4 deialdi dituzte, ikasturte bakoitzeko 2. Ikasleek uko egin ahal izango diote ebaluazioari hau kontablizatu ez izateko. Ikasleek ikasgaiaren koordintzaileari abisatu beharko dio uko egitean erbaakiaz ebaluazio-egun ofiziala baino aste bat lehenago.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Hirugarren, laugarren edo ez-ohiko deialdian ikasleak egotean, indarrean dauden arauei jarraituz eratuko da tribunal bat. Ikasgaiaren lau deialdiak agortura, ikasleak ez-ohiko beste bat eskatu ahalko dio UPV/EHUko Errektoreari idatzi bat eginez.Irakasgai-zerrenda
1. gaia: Ebidentzian oinarritutako tratamendu psikologikoak. Bikotekidearenganako gizon matratatzaileak.2. gaia: Elikaduraren inguruko terapien ikerketak.
3. gaia: Atxikimenduaren ikerkuntza bikote-harremanetan, ama-haurrengan edota nerabezaroan. Ongizate psikologikoak eta atxikimendua nerabeengan.
4. gaia: Atxikimenduaren teorian eta terapian testuinguruan ikerketak.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Echeburúa, E., Sarasua, B., Zubizarreta, I. y Corral, P. (2009). Evaluación de la eficacia de un tratamiento cognitivo-conductual para hombres violentos contra la pareja en un marco comunitario: una experiencia de 10 años (1997-2007). International Journal of Clinical and Health Psychology, 9, 199-217.Echeburúa, E., Fernández-Montalvo, J. and Báez, C. (2000). Relapse prevention in the treatment of pathological gambling: long-term outcome. Behavior Therapy, 31, 351-364.
Echeburúa, E., Salaberría, K., Corral, P., Cenea, R. and Berasategui, T. (2006). Treatment of mixed anxiety-depression disorder: long-term outcome. Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 34, 95-101.
Gallarin, M., & Alonso-Arbiol, I. (2012). Parenting practices, parental attachment and aggressiveness in adolescence: A predictive model. Journal of Adolescence, 35, 1601-1610.
Torres, B., Alonso-Arbiol, I., Gallarin, M. (2020). Attachment to parents and aggressiveness in adopted adolescents: A multi-sample comparison study. Journal of Research on Adolescence, 30, 46-54.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Alonso-Arbiol, I., Balluerka, N. & Shaver, P. R. (2007). A Spanish version of the Experiences in Close Relationships (ECR) adult attachment questionnaire. Personal Relationships, 14(1), 45-63.Echeburúa, E., Fernández-Montalvo, J. y Corral, P. (2008). ¿Hay diferencias entre la violencia grave y la violencia menos grave contra la pareja?: un análisis comparativo. International Journal of Clinical and Health Psychology, 8, 355-382.
Fernández-Ballesteros, R. (1994). Valoración de programas. En Introducción a la evaluación psicológica. Madrid: Pirámide.
Shaver, P. R., Mikulincer, M., Alonso-Arbiol, I., & Lavy, S. (2010). Assessment of adult attachment across cultures: Conceptual and methodological considerations. In P. Erdman, & K. M. Ng (Eds.), Attachment: Expanding the Cultural Connections (pp. 89-108). New York: Routledge/Taylor & Francis.
Aldizkariak
Clínica y SaludJournal of Consulting and Clinical Psychology
Attachment & Human Development
Estekak
www.cochrane.dewww.cochrane.es (iberoamericano)
www.campbell.gse.upenn.edu
www.apa.org/division/div12/est/est.html