Gaia
Osasun-hezkuntza-eta enpresa-antolakundeetan erakunde-kulturak eta pertsonalaren parte-hartzeak jakintzaren sorreran duten harremanari buruzko ikerkuntza
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ikerketa, garapen eta berrikuntza prozesuaren gizarte inpaktua eraginkorra izan dadin, beharrezkoa da ekonomia, gizarte eta ikerketa erakundeekin lankidetzan jardutea. Zehazki, Psikologiaren arloko ikerketa orok inpaktu bat du gizabanakoan, gizartean eta erakundean. Gizarte eta erakunde testuingurua sakon aztertuz gero, ikerketa prozesuan berrikuntza kokatu, orientatu eta garatu dezakezu. Irakasgai honen bidez, masterreko ikasleek ikasiko dute askotariko kultura erroak dituzten erakundeetan berrikuntzak dakarrena nola identifikatzen den, berrikuntza nola sustatzen den estrategia sozio-psikologiko emozional eta motibazionaletatik abiatuta, nola gauzatzen den langilearen eginkizunean, zer jardueraren bidez garatu daitekeen, eta nola kudea daitekeen ezagutza berritzailea hartutako arriskuaren aurrean.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
GIL DE MONTES ECHAIDE, MARIA LORENA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Gizarte Psikologia | lorena.gildemontes@ehu.eus |
LARRAÑAGA EGUILEGOR, MAIDER | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Gizarte Psikologia | maider.larranaga@ehu.eus |
PAEZ ROVIRA, DARIO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Gizarte Psikologia | dario.paez@ehu.eus |
SALGADO VELO, JESUS F. | Santiagoko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | jesus.salgado@usc.es |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Ikerketa zientifikoaren ereduak eta kulturaren, selfaren eta erakundeen ikerketan erabilitako esparru teorikoak ezagutzea eta analizatzea | 35.0 % |
Erakundeetan ezagutzaren, hizkuntzaren eta eguneroko jardueren arteko harremanak aztertzen jakitea | 35.0 % |
Ikerketak diseinatzeko gai izatea, enpresa, osasun eta hezkuntza erakundeen esparruan eta honako arlo hauetan: langileen parte hartzea erakundearen kudeaketan eta erakunde giroa, berrikuntza eta ezagutza sortzea, eta sormena | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 25 | 35 | 60 |
Mintegia | 25 | 35 | 60 |
Gelako p. | 10 | 20 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 25.0 | 100 % |
Gai bat idatziz garatzea | 60.0 | 0 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 30.0 | 0 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 25.0 | 100 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 10.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 40.0 % | 60.0 % |
Epaimahaiak lan idatzia baloratzea | 40.0 % | 60.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Etengabeko ebaluazioaAurrez aurreko jarduerak (% 30). Parte hartzea eztabaida teoriko eta metodologikoetan; ikerketa prozesuaren inguruko ariketa laburrak
Idazlana (% 50). 3.500 hitz inguruko idazlan bat egitea. Lana egiteko, irakasgaian emandako gai bat edo konstruktu teoriko bat hautatu behar da, eta ikaslearen intereseko gaiarekin —eskuarki MALaren gaia— uztartu edo harremanetan jarri behar da. Moduluaren irakasleek tutoretza eta laguntza ematen dute bai gaia aukeratzean bai haren integrazio teorikoan.
Lanaren aurkezpena (% 20). Lana jendaurrean aurkeztea, 10 minututan. Aurkezpenean laguntzeko, ikus-entzunezkoak erabiliko dira.
COVID19 izurritea dela eta bertaratze gabeko ebaluazioa beharrezkoa balitz, ebaluazio jarraian ezarrita dauden portzentaiak mantenduko dira. Halere, lan guztiak, ebaluazio frogak eta aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate eta bestelakoak)
Ebaluazio globala
Idazlana (% 60). 3.500 hitz inguruko idazlan bat egitea. Lanean, moduluan azaldutako edukiak integratu, eta horiei buruzko gogoeta pertsonal bat egin behar da.
Ahozko elkarrizketa (% 40) Irakasleek moduluan emandako hiru artikulu nagusien balorazio kritikoa.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiko ikasleak hirugarren, laugarren edo salbuespenezko deialdian daudenean, epaimahai bat eratuko da, horretarako ezarritako arauen arabera. Irakasgaiaren lau deialdiak agortzen direnean, ikasleek salbuespenezko deialdi bat eskatu ahal izango dute, UPV/EHUko errektoreari igorritako idatzi baten bidez.Irakasgai-zerrenda
1. GAIA Erakunde Kultura eta pertsonaren berrikuntzarako orientabidea1.1 Kultura, emoziozko klima eta erakundeak
1.2 Talde emoziozko erregulazio eta berrikuntza
1.3 Motibaziozko erregulazioa eta berrikuntza
2. GAIA. Lan jarduera eta berrikuntza erakundeetan
3. GAIA. Genero berdintasunezko parte hartzea erakundeetan berrikuntza faktore gisa
3.1. Genero berdintasuna lantzeko markoak erakundeetan
3.2. Genero aniztasuna eta berrikuntza
3.3. Berrikuntzan "generoa egiteko eta desegiteko" ikuspegia
4. GAIA. Berrikuntza eta arrikuari buruzko ezaguntzaren sorkuntza, eraldaketa eta zabaltzea
4.1. Informazio berriaren kudeaketa. Infekziozko izurriteen kasua
4.2. Arriskuari buruzko informazioaren kudeaketa. Arrisku praktien kasua.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Amâncio, L. (2000). Gender and psychology. The analysis of an unhappy marriage under the light of social representations. In 5th International Conference on Social Representations.Da Costa, S., Páez, D., Sánchez, F., Gondim, S., & Rodríguez, M. (2014). Factors favoring innovation in organizations: An integration of meta-analyses. Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones, 30(2), 67-74.
Gil de Montes, L., Valencia, J. F. & Larrañaga, M. (2017). Regulación motivacional en las organizaciones: El ajuste entre persona y contexto. En J. J. Arrospide, C. Martínez-Taboada, J. F. Morales (Eds.), Innovación, transparencia y comunicación en grupos y organizaciones (pág. 161 -174). Madrid: Sanz y Torres.
Joffe, H. (2003). Risk: From perception to social representation. British journal of social psychology, 42(1), 55-73.
Páez, D., & Costa, S. D. (2014). Regulación afectiva (de emociones y estado de ánimo) en el lugar de trabajo. Revista Psicologia Organizações e Trabalho, 14(2), 190-203.
Pecis, L. (2016). Doing and undoing gender in innovation: Femininities and masculinities in innovation processes. Human Relations, 69(11), 2117-2140.
Ruiz-Jiménez, J. M., del Mar Fuentes-Fuentes, M., & Ruiz-Arroyo, M. (2016). Knowledge combination capability and innovation: The effects of gender diversity on top management teams in technology-based firms. Journal of business ethics, 135(3), 503-515.
Salgado, J. F. (2007). Análisis de utilidad económica de la Entrevista Conductual Estructurada en la selección de personal de la administración general del País Vasco. Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones, 23(1).
Salgado, J. F., & Moscoso, S. (2008). Selección de personal en la empresa y las AAPP: de la visión tradicional a la visión estratégica. Papeles del psicólogo, 29(1).
Gehiago sakontzeko bibliografia
Ayestaran, S. & Barrutia, J. (2011). Behavior and Organizational Change. Reno: CBS.Quiroga, R. (1993). Análisis y medición de la cultura organizacional. Universidad de Barcelona
Hammond, M.M., Neff, N.L., Farr, J.L., Schwall, A.R. and Zhao, X. (2011). Predictors of Individual-Level Innovation at Work: A Meta-Analysis. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts Creativity, and the Arts, Vol. 5, No. 1, 90¿105.
King, N. & Anderson, N. R. (2003) (Eds). Como Administrar la Innovacion y el Cambio. Madrid: Thompson Eds.
Wagner, W. and Hayes, N. (2005) Everyday Discourse and Common Sense. London: Macmillan
Aldizkariak
Revista de Psicología del Trabajo y de las OrganizacionesJournal of Social Issues
Journal of Applied Psychology
Journal of Health Psychology
Human Relations
Journal of Organizational Change Management
Journal of Business Ethics
Journal of Occupational and Organizational Psychology
Estekak
www.gestiopolis.com/dirgp/adm/gestionconocimiento.htmwww.monografias.com/trabajos28/gestion-conocimiento/gestion-conocimiento.shtml
wwww.psych-it.com.au/Psychlopedia