Gaia

XSLaren edukia

Psikologia klinikoaren ikerkuntza

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Psikologia Klinikako Ikerkuntza ikasgaian osasunaren eta psikologia klinikoan moduluko irakasleek dituzten ikerketa-lerro aipagarrienak aurkeztea da helburua.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ALONSO ARBIOL, ITZIAREuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakitziar.alonso@ehu.eus
MACHIMBARRENA GARAGORRI, JUAN MANUELEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakjuanmanuel.machimbarrena@ehu.eus
TORRES GOMEZ DE CADIZ AGUILERA, BARBARA CLARAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebakarraNortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduakbarbara.torres@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Hautatutako koadro klinikoen oinarrizko psikologia printzipioak eta printzipio psikopatologikoak ezagutzea.25.0 %
Psikologia klinikoan eta osasunaren psikologian, ebidentzian oinarritutako jarduera lerro nagusiak ezagutzea arlo hauetan: tratu txarrak ematen dituzten gizonak, joko patologikoa, antsietate nahasteak, gaixo mental larriak25.0 %
Psikologia klinikoari eta osasunaren psikologiari buruzko ikerketa bat diseinatzeko gai izatea, aztertutako arloetan 25.0 %
Eskuratutako ezagutzak ikasitako arloetan egindako diagnostikoetan eta jardueretan aplikatzeko gai izatea.25.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala204060
Mintegia202040
Gelako p.101525

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak20.0100 %
Gai bat idatziz garatzea40.00 %
Irakurketak35.00 %
Kasuen analisia10.0100 %
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea10.0100 %
Proiektuen aurkezpena eta defentsa10.0100 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Ahozko azterketa20.0 % 20.0 %
Epaimahaiak lan idatzia baloratzea80.0 % 80.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Literatura errebisioa egin

Taldean lan egin

Atzerriko hizkuntzan lan egin

Modu etikoan jardun

Ikerketa idatziz aurkeztu

Literatura kudeatu eta laburtu

Emaitzak interpretatu

Lan hipotesiak adierazi

Ikerketa helburuak ezarri

Ikerketa bat diseinatu

Neurketa tresnak eraiki eta erabili

Informazioak aztertu

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ebaluazio jarraitua (Bertaratzea halabeharrez gutxieneko %80an)



- Ariketa laburrak moduluaren saioetan zehar.

- Azken azterketa idatzia, 16 galdera laburrez osatuta moduluko irakasleek emandako edukiez eta diapositibez.



Ebaluazio finala:



Idatziko azterkta 6 galdera irekiez osatuta, hroretarako oinarri ondorengo liburua ahartuko delarik (3., 4., 5. eta 6. kapituluak): Labrador, F.J. y Crespo, M. (Eds.) (2012). Psicología Clínica Basada en la Evidencia. Madrid: Pirámide.



Ebaluazioa presentzialki edo ez-presentzialki egingo da, osasun-egoeraren baldintzapean egonik ebaluazio-modalitatea. COVID19 izurritea dela eta bertaratze gabeko ebaluazioa beharrezkoa balitz, ebaluazio jarraian ezarrita dauden portzentaiak mantenduko dira. Halere, lan guztiak, ebaluazio frogak eta aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate eta bestelakoak).





Ikasleek ebaluazioko 4 deialdi dituzte, ikasturte bakoitzeko 2. Ikasleek uko egin ahal izango diote ebaluazioari hau kontablizatu ez izateko. Ikasleek ikasgaiaren koordintzaileari abisatu beharko dio uko egitean erbaakiaz ebaluazio-egun ofiziala baino aste bat lehenago.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Hirugarren, laugarren edo ez-ohiko deialdian ikasleak egotean, indarrean dauden arauei jarraituz eratuko da tribunal bat. Ikasgaiaren lau deialdiak agortura, ikasleak ez-ohiko beste bat eskatu ahalko dio UPV/EHUko Errektoreari idatzi bat eginez.

Irakasgai-zerrenda

1. gaia: Atxikimenduaren ikerkuntza bikote-harremanetan, ama-haurrengan edota nerabezaroan. Ongizate psikologikoak eta atxikimendua nerabeengan.

2. gaia: Atxikimenduaren teorian eta terapian testuinguruan ikerketak.

3. gaia: Elikaduraren inguruko terapien ikerketak.

4. gaia: Ziberakosoa eta jokoa online: ikerketak.



Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Abubakar, A., Alonso-Arbiol, I., Van de Vijver, F. J. R., Murugami, M., Mazrui, L., y Arasa, J. (2013). Attachment and psychological well-being among adolescents with and without disabilities in Kenya: The mediating role of identity formation. Journal of Adolescence, 36(5), 849-857.

Aizpitarte, A., Alonso-Arbiol, I., Van de Vjver, F. J. R., Perdomo, M. C., Galvez-Sobral, J. A., y Garcia-Lopez, E. (2017). Development of a violence assessment tool for late adolescents across three countries: The Violence in Adolescents’ Dating Relationships Inventory (VADRI). Journal of Interpersonal Violence, 32, 2626-2646.

Alonso-Arbiol, I., Abubakar, A., y Van de Vijver, F. J. R. (2014). Parenting practices and attachment as predictors of life satisfaction of mainstream Dutch and Moroccan-Dutch adolescents. In R. Dimitrova, M. Bender, y F. J. R. van de Vijver (Eds.), Global Perspectives on Well-Being in Immigrant Families (pp. 291-310). New York, NY: Springer.

Alonso-Arbiol, I., Bretaña, I., Mateos-Pérez, E., Páez, D., Gomez-Torres, B., Pascual, A., Conejero, S. y Gallarin, M. (2020). Inteligencia emocional y apego en población adulta: Una revisión sistemática. Know and Share Psychology, 1(4), 77-90.

Bilbao, I., Calvete, E., Torres-Gómez, B., Redondo, I., Ibáñez, M., Tello, C., Mirapeix, C. y Lanza-Castelli, G. (2016). Validación preliminar del Método para la Evaluación de la Mentalización en el Contexto Interpersonal (MEMCI). Revista de la Asociación Española de Neuropsiquiatría, 36 (130), 383-404.

Bilbao-Bilbao, I., Lanza-Castelli, G., Redondo, I., Torres-Gómez, B. y Calvete, E. (2014). Método para la evaluación de la mentalización en el contexto interpersonal (MEMCI) aplicado a la relación parento-filial. Cuadernos de Psiquiatría y Psicoterapia del Niño y del Adolescente, 57, 69-77.

Bretaña, I., Alonso-Arbiol, I., Molero, F., y Pardo, J. (2020). Avoidant attachment and conflict resolution in relationship satisfaction. Journal of Social and Personal Relationships, 37, 3123-3138.

Gallarin, M., y Alonso-Arbiol, I. (2012). Parenting practices, parental attachment and aggressiveness in adolescence: A predictive model. Journal of Adolescence, 35, 1601-1610.

Gallarin, M., Torres-Gomez, B. y Alonso-Arbiol, I. (2021). Aggressiveness in adopted and non-adopted teens: The role of parenting, attachment security and gender. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18, 2034.

Molero, F., Shaver, P. R., Ferrer, E., Cuadrado, I., y Alonso-Arbiol, I. (2011). Attachment insecurities and interpersonal processes in Spanish couples: A dyadic approach. Personal Relationships, 18, 617-629.

Muela, A., Torres, B. y Balluerka, N. (2012). Estilo de apego y psicopatología en adolescentes víctimas de maltrato infantil. Infancia y Aprendizaje 35 (4), 451-469.

Muela, A.; Balluerka, N.; Torres-Gómez, B. y Gorostiaga, A. (2016). Apego romántico en adolescentes maltratados en su niñez. International Journal of Psychology and Pyschological Therapy, 16 (1), 61-72.

Torres Gómez de Cádiz, B., Causadias, J. y Posada, G. (Eds.) (2014). La teoría del apego: Investigación y aplicaciones clínicas. Madrid: Psimática. ISBN: 978-84-88909-85-5.

Torres, B., Alonso-Arbiol, I., Cantero, M. J., y Abubakar, A. (2011). Infant-mother attachment can be improved through group intervention: A preliminary evaluation in Spain in a non-randomized controlled trial. Spanish Journal of Psychology, 14(2), 630-638.

Torres, B., Alonso-Arbiol, I., Gallarin, M. (2020). Attachment to parents and aggressiveness in adopted adolescents: A multi-sample comparison study. Journal of Research on Adolescence, 30, 46-54.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alonso-Arbiol, I., Balluerka, N. & Shaver, P. R. (2007). A Spanish version of the Experiences in Close Relationships (ECR) adult attachment questionnaire. Personal Relationships, 14(1), 45-63.



Shaver, P. R., Mikulincer, M., Alonso-Arbiol, I., & Lavy, S. (2010). Assessment of adult attachment across cultures: Conceptual and methodological considerations. In P. Erdman, & K. M. Ng (Eds.), Attachment: Expanding the Cultural Connections (pp. 89-108). New York: Routledge/Taylor & Francis.



Aldizkariak

Clínica y Salud



Journal of Consulting and Clinical Psychology



Attachment & Human Development

Estekak

www.cochrane.de



www.cochrane.es (iberoamericano)



www.campbell.gse.upenn.edu



www.apa.org/division/div12/est/est.html

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak