Gaia
Psikologia klinikoaren ikerkuntza
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Psikologia Klinikako Ikerkuntza ikasgaian osasunaren eta psikologia klinikoan moduluko irakasleek dituzten ikerketa-lerro aipagarrienak aurkeztea da helburua.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ALONSO ARBIOL, ITZIAR | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | itziar.alonso@ehu.eus |
MACHIMBARRENA GARAGORRI, JUAN MANUEL | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | juanmanuel.machimbarrena@ehu.eus |
TORRES GOMEZ DE CADIZ AGUILERA, BARBARA CLARA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | barbara.torres@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Hautatutako koadro klinikoen oinarrizko psikologia printzipioak eta printzipio psikopatologikoak ezagutzea. | 25.0 % |
Psikologia klinikoan eta osasunaren psikologian, ebidentzian oinarritutako jarduera lerro nagusiak ezagutzea arlo hauetan: tratu txarrak ematen dituzten gizonak, joko patologikoa, antsietate nahasteak, gaixo mental larriak | 25.0 % |
Psikologia klinikoari eta osasunaren psikologiari buruzko ikerketa bat diseinatzeko gai izatea, aztertutako arloetan | 25.0 % |
Eskuratutako ezagutzak ikasitako arloetan egindako diagnostikoetan eta jardueretan aplikatzeko gai izatea. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 20 | 40 | 60 |
Mintegia | 20 | 20 | 40 |
Gelako p. | 10 | 15 | 25 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 100 % |
Gai bat idatziz garatzea | 40.0 | 0 % |
Irakurketak | 35.0 | 0 % |
Kasuen analisia | 10.0 | 100 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 10.0 | 100 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 10.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Ahozko azterketa | 20.0 % | 20.0 % |
Epaimahaiak lan idatzia baloratzea | 80.0 % | 80.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Literatura errebisioa eginTaldean lan egin
Atzerriko hizkuntzan lan egin
Modu etikoan jardun
Ikerketa idatziz aurkeztu
Literatura kudeatu eta laburtu
Emaitzak interpretatu
Lan hipotesiak adierazi
Ikerketa helburuak ezarri
Ikerketa bat diseinatu
Neurketa tresnak eraiki eta erabili
Informazioak aztertu
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio jarraitua (Bertaratzea halabeharrez gutxieneko %80an)- Ariketa laburrak moduluaren saioetan zehar.
- Azken azterketa idatzia, 16 galdera laburrez osatuta moduluko irakasleek emandako edukiez eta diapositibez.
Ebaluazio finala:
Idatziko azterkta 6 galdera irekiez osatuta, hroretarako oinarri ondorengo liburua ahartuko delarik (3., 4., 5. eta 6. kapituluak): Labrador, F.J. y Crespo, M. (Eds.) (2012). Psicología Clínica Basada en la Evidencia. Madrid: Pirámide.
Ebaluazioa presentzialki edo ez-presentzialki egingo da, osasun-egoeraren baldintzapean egonik ebaluazio-modalitatea. COVID19 izurritea dela eta bertaratze gabeko ebaluazioa beharrezkoa balitz, ebaluazio jarraian ezarrita dauden portzentaiak mantenduko dira. Halere, lan guztiak, ebaluazio frogak eta aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate eta bestelakoak).
Ikasleek ebaluazioko 4 deialdi dituzte, ikasturte bakoitzeko 2. Ikasleek uko egin ahal izango diote ebaluazioari hau kontablizatu ez izateko. Ikasleek ikasgaiaren koordintzaileari abisatu beharko dio uko egitean erbaakiaz ebaluazio-egun ofiziala baino aste bat lehenago.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Hirugarren, laugarren edo ez-ohiko deialdian ikasleak egotean, indarrean dauden arauei jarraituz eratuko da tribunal bat. Ikasgaiaren lau deialdiak agortura, ikasleak ez-ohiko beste bat eskatu ahalko dio UPV/EHUko Errektoreari idatzi bat eginez.Irakasgai-zerrenda
1. gaia: Atxikimenduaren ikerkuntza bikote-harremanetan, ama-haurrengan edota nerabezaroan. Ongizate psikologikoak eta atxikimendua nerabeengan.2. gaia: Atxikimenduaren teorian eta terapian testuinguruan ikerketak.
3. gaia: Elikaduraren inguruko terapien ikerketak.
4. gaia: Ziberakosoa eta jokoa online: ikerketak.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Abubakar, A., Alonso-Arbiol, I., Van de Vijver, F. J. R., Murugami, M., Mazrui, L., y Arasa, J. (2013). Attachment and psychological well-being among adolescents with and without disabilities in Kenya: The mediating role of identity formation. Journal of Adolescence, 36(5), 849-857.Aizpitarte, A., Alonso-Arbiol, I., Van de Vjver, F. J. R., Perdomo, M. C., Galvez-Sobral, J. A., y Garcia-Lopez, E. (2017). Development of a violence assessment tool for late adolescents across three countries: The Violence in Adolescents’ Dating Relationships Inventory (VADRI). Journal of Interpersonal Violence, 32, 2626-2646.
Alonso-Arbiol, I., Abubakar, A., y Van de Vijver, F. J. R. (2014). Parenting practices and attachment as predictors of life satisfaction of mainstream Dutch and Moroccan-Dutch adolescents. In R. Dimitrova, M. Bender, y F. J. R. van de Vijver (Eds.), Global Perspectives on Well-Being in Immigrant Families (pp. 291-310). New York, NY: Springer.
Alonso-Arbiol, I., Bretaña, I., Mateos-Pérez, E., Páez, D., Gomez-Torres, B., Pascual, A., Conejero, S. y Gallarin, M. (2020). Inteligencia emocional y apego en población adulta: Una revisión sistemática. Know and Share Psychology, 1(4), 77-90.
Bilbao, I., Calvete, E., Torres-Gómez, B., Redondo, I., Ibáñez, M., Tello, C., Mirapeix, C. y Lanza-Castelli, G. (2016). Validación preliminar del Método para la Evaluación de la Mentalización en el Contexto Interpersonal (MEMCI). Revista de la Asociación Española de Neuropsiquiatría, 36 (130), 383-404.
Bilbao-Bilbao, I., Lanza-Castelli, G., Redondo, I., Torres-Gómez, B. y Calvete, E. (2014). Método para la evaluación de la mentalización en el contexto interpersonal (MEMCI) aplicado a la relación parento-filial. Cuadernos de Psiquiatría y Psicoterapia del Niño y del Adolescente, 57, 69-77.
Bretaña, I., Alonso-Arbiol, I., Molero, F., y Pardo, J. (2020). Avoidant attachment and conflict resolution in relationship satisfaction. Journal of Social and Personal Relationships, 37, 3123-3138.
Gallarin, M., y Alonso-Arbiol, I. (2012). Parenting practices, parental attachment and aggressiveness in adolescence: A predictive model. Journal of Adolescence, 35, 1601-1610.
Gallarin, M., Torres-Gomez, B. y Alonso-Arbiol, I. (2021). Aggressiveness in adopted and non-adopted teens: The role of parenting, attachment security and gender. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18, 2034.
Molero, F., Shaver, P. R., Ferrer, E., Cuadrado, I., y Alonso-Arbiol, I. (2011). Attachment insecurities and interpersonal processes in Spanish couples: A dyadic approach. Personal Relationships, 18, 617-629.
Muela, A., Torres, B. y Balluerka, N. (2012). Estilo de apego y psicopatología en adolescentes víctimas de maltrato infantil. Infancia y Aprendizaje 35 (4), 451-469.
Muela, A.; Balluerka, N.; Torres-Gómez, B. y Gorostiaga, A. (2016). Apego romántico en adolescentes maltratados en su niñez. International Journal of Psychology and Pyschological Therapy, 16 (1), 61-72.
Torres Gómez de Cádiz, B., Causadias, J. y Posada, G. (Eds.) (2014). La teoría del apego: Investigación y aplicaciones clínicas. Madrid: Psimática. ISBN: 978-84-88909-85-5.
Torres, B., Alonso-Arbiol, I., Cantero, M. J., y Abubakar, A. (2011). Infant-mother attachment can be improved through group intervention: A preliminary evaluation in Spain in a non-randomized controlled trial. Spanish Journal of Psychology, 14(2), 630-638.
Torres, B., Alonso-Arbiol, I., Gallarin, M. (2020). Attachment to parents and aggressiveness in adopted adolescents: A multi-sample comparison study. Journal of Research on Adolescence, 30, 46-54.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Alonso-Arbiol, I., Balluerka, N. & Shaver, P. R. (2007). A Spanish version of the Experiences in Close Relationships (ECR) adult attachment questionnaire. Personal Relationships, 14(1), 45-63.Shaver, P. R., Mikulincer, M., Alonso-Arbiol, I., & Lavy, S. (2010). Assessment of adult attachment across cultures: Conceptual and methodological considerations. In P. Erdman, & K. M. Ng (Eds.), Attachment: Expanding the Cultural Connections (pp. 89-108). New York: Routledge/Taylor & Francis.
Aldizkariak
Clínica y SaludJournal of Consulting and Clinical Psychology
Attachment & Human Development
Estekak
www.cochrane.dewww.cochrane.es (iberoamericano)
www.campbell.gse.upenn.edu
www.apa.org/division/div12/est/est.html