Gaia
Ekotoxikologia eta itsas kutsatzaileen biodegradazioa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Kutsatzaileen eragina. Bioeskuragarritasuna, biometaketa, biomagnifikazioa eta toxikotasuna. Mikropollutanteen degradazioa eta metabolizazioa. Aldaketa globala eta ozeanoak. Bionarriadura.Helburuak
- Pentsamendu kritikoa garatzea, kutsatzaileek itsasoan duten eragin biologikoa eta biodegradagarritasuna aztertzeko.
Helburuak
Unitatearen amaieran, hau egin behar duzu:
1. Itsas ingurunea kimikoki kutsatzeko mehatxuak ulertzea, nola ebaluatu eta nola aurre egin.
2. Espiritu kritikoa garatzea gaurkotasuneko gertaera bat aztertuz eta baliabide zientifikoen eta oinarrien bidez aurkeztuz.
3. Mikrobioen munduak eragiten dituen elkarreraginen konplexutasuna eta kutsadura kimikoaren aurka borrokatzeko eskaintzen dituen aukerak hautematea.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ORTIZ ZARRAGOITIA, MAREN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | maren.ortiz@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Evaluar las amenazas humanas al medio marino. | 25.0 % |
Desarrollar el espíritu crítico mediante el estudio de un hecho de actualidad y su presentación a través de los medios científicos y sus bases. | 25.0 % |
Practicar la presentación oral de un resultado científico. | 25.0 % |
Percatarse de la complejidad de interacciones que afectan al mundo microbiano y las oportunidades que éste ofrece para la lucha contra la contaminación química. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 | 75 |
Mintegia | 15 | 22.5 | 37.5 |
Laborategiko p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 105.0 | 33 % |
Landa-lanean oinarrizko trebetasunak eskuratzea | 15.0 | 66 % |
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea | 30.0 | 50 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Ahozko azterketa | 50.0 % | 50.0 % |
Idatzizko azterketa | 15.0 % | 15.0 % |
Lan praktikoak | 20.0 % | 20.0 % |
OTROS | 15.0 % | 15.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Al final de la Unidad, deberías poder:1. Revisar críticamente los estudios sobre el impacto de los contaminantes en los organismos marinos.
2. Hacer una presentación oral de un resultado científico.
3. Identificar las oportunidades que ofrecen los microbios marinos para combatir la contaminación química.
Irakasgai-zerrenda
1. Introduction to marine ecotoxicology. How to measure the impact of pollutants. Impact on individuals, populations and ecosystems. Classification of pollutants. Trace metals in marine environment. Organic pollutants in marine environment. Degradation and metabolisation of the micropollutants. Global changes and oceans. Case study: Sea of Aral.2. Modes of biodegradation of "natural" organic molecules in the marine environment. Mathematical models to describe the activity of the microorganisms in "natural" conditions.
3. Modes of biodegradation of "introduced" organic molecules in the marine environment: domestic (detergent) and industrial (aromatic cycles and halogenous molecules) effluents; hydrocarbons; and plastics.
4. Biodeterioration. Case studies: cement, concrete and metallic structures.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Syllabus and collection of copies of all transparencies used distributed at the beginning of the course.The biodegradation part of the course was published by the Presses de L'Institut Océanographique à Paris.