Gaia
Estresaren ekologia
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Gizarteak ingurumen-erronka globalei egin behar die aurre, hala nola hazkunde azkarrean dagoen giza populazioari, kutsadurari eta klima-aldaketei. Estresaren ekologian gaitasun aurreratua duten giza baliabideak behar dira, garapen sozialean eta lurreko bizitzaren iraunkortasunean laguntzen duten erronkei heltzeko eta horiek gainditzeko.Helburuak
Estresaren ekologiari buruzko ezagutza eta gaikuntza praktikoa lortzea.
Helburuak
Unitatearen amaieran, hau egin behar duzu:
1. Estresaren ekologiaren arloan funtsezko kontzeptuak eta aplikatuak izatea, eta estresaren ekologian erabili ohi diren metodo eta teknikei eta ingurumen-arazo nagusiei aurre egiteko eta horiek gainditzeko beharrezkoak diren ikuspegi berriei buruzko gaikuntza izatea (adibidez, klima-aldaketak, bioinbasioa, kutsadura, biodibertsitatearen galera).
2. Ezagutzak eta trebakuntza etengabe eguneratzeko estimulua eta trebetasunak izatea, bai eta estresaren ekologiaren esparruko arazoak konpontzeko ere.
3. Estresaren ekologiaren esparruan taldean, modu integratuan eta diziplina anitzetan lan egiteko gaitasuna izatea.
4. Autonomia eta trebetasunak garatu izana, hauteskunde adostuak sustatzeko, emaitzak aztertu eta eztabaidatzeko, erabakiak hartzeko eta emaitzak, arriskuak eta erabakiak hainbat testuingurutan jakinarazteko.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ORTIZ ZARRAGOITIA, MAREN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | maren.ortiz@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Que el estudiante sepa y entienda los conceptos teóricos de los ciclos biogeoquímicos, así como los aspectos prácticos de los mismos y sus aplicaciones. | 20.0 % |
Que el estudiante sepa y entienda los conceptos, práctica y aplicaciones de la evaluación integral de la salud de los ecosistemas (acuáticos y terrestres) en un ambiente cambiante y sometido a fuentes múltiples de estrés ambiental, incluidos los contaminantes químicos. | 20.0 % |
Que el estudiante conozca los mecanismos de resistencia de los organismos vivos (tolerancia, resistencia, resiliencia, adaptación, plasticidad, etc.) frente contaminantes químicos ambientales. | 20.0 % |
Que el estudiante sea capaz de diseñar y elaborar modelos numéricos, estadísticos y computacionales en lo referente a los ciclos biogeoquímicos de los contaminantes químicos ambientales, sus efectos sobre los seres vivos y los procedimientos de evaluación de riesgo e impacto. | 20.0 % |
Que el estudiante muestre destreza en la evaluación de la contaminación, de la calidad ambiental y de la salud de los ecosistemas, tanto desde el punto de vista académico como práctico. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 18 | 27 | 45 |
Mintegia | 6 | 9 | 15 |
Laborategiko p. | 24 | 36 | 60 |
Tailerra | 12 | 18 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 45.0 | 40 % |
Gela/Mintegia/Tailerra | 45.0 | 40 % |
Laborategia/Landa | 60.0 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Etengabeko ebaluazioa | 10.0 % | 10.0 % |
Idatzizko azterketa | 50.0 % | 50.0 % |
OTROS | 40.0 % | 40.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
At the end of the Unit, you should:1. Have fundamental and applied concepts in the scope of Stress Ecology, and training on methods and techniques commonly used in stress ecology and on new approaches necessary to address and overcome major environmental problems (e.g. climate changes, bioinvasions, pollution, biodiversity lost).
2. Have the stimulus and skills to get continuous upgrade of knowledge and training and to apply them in problem solving in the scope of Stress Ecology.
3. Have the capability of working in a team, in an integrated and multidisciplinary way in the scope of Stress Ecology.
4. Have developed autonomy and skills to promote consensual choices, to analyze and discuss results, make decisions and communicate results, risks and decisions to different types of audience in distinct contexts.
Irakasgai-zerrenda
Topics covered include:Main ecological paradigms and challenges.
Development, biodiversity and conservation, sustainability.
Main regulation and conventions.
Environmental stressors. Global pollutants and environmental contaminants of special concern (e.g. microplastics, nanomaterials).
Methods and techniques commonly used in Ecology and ecotoxicology to assess the effects of stressors on populations, communities and ecosystems.
Effects of environmental stressors (physical, chemical, biological) on interspecific relationships; adaptations, resistance and differences among species.
Effects of individual environmental stressors on communities and ecosystems (terrestrial, freshwater, marine).
Combined effects of climate changes, pollution and bioinvasions in ecosystems of different regions (temperate, cold, tropical, extreme environments).
Implications to biodiversity conservation, environmental and human health, and ecosystem services.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Araújo, C.M.V.; Shinn, C. (Eds.). 2017. Ecotoxicology in Latin America. Nova Publishers, New York, 591 p. ISBN: 978-1-53610-609-1.Barnthouse LW; Munn Jr WR; Sorensen MT 2007. Population-level Ecological Risk Assessment. SETAC & CRC Taylor & Francis Group.
Begon M; Townsend CR; Harper JL 2009. Ecology: From Individuals to Ecosystems. Blackwell Publishing.
Sheppard, C.R.C. (Ed.) 2019. World Seas: An Environmental Evaluation. 2nd Edition, Vol. III: Ecological Issues and Environmental Impacts. Academic Press.
Steinberg CEW 2012. Environmental Stress as Ecological Driving Force and Key Player in Evolution. Springer.
recent articles and several websites