Gaia

XSLaren edukia

Lurzoruen eta sedimentuen kutsadura eta toxikologia

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Lurraren exotoxikologia- eta bioneurketa-tekniken alderdi nagusiak ezagutu ahal izango dira.



Helburuak

- Ozeanografiaren eta Meteorologia Satelitalaren arloetako egungo garapenak ulertzea.



Helburuak

Unitatearen amaieran, hau egin behar duzu:

1. Lurzoruaren propietate fisiko-kimikoen, ingurumen-aldagaien eta kutsatzaile kimikoen bioerabilgarritasunaren eta toxikotasunaren arteko erlazioa ulertzea.

2. Lurzoruaren ekotoxikologian toxikotasun estandar eta alternatiboaren saiakuntza nagusiak eta ingurumen-toxikologian duten esanahia ulertzea

3. Esposizio- eta efektu-biomarkatzaileen ikuspegiaren aplikagarritasuna ulertzea, lurzoruko jagole-espezieak erabiliz

4. Lurzoru kutsatuen erabilerarekin zerikusia duten eta tartean dauden erabilera-erakundeen erregulazioak ulertzea.



Eskuratutako funtsezko trebetasunak

1. Idatzizko eta ahozko txosten zientifikoak aurkeztea.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
BECERRIL SOTO, JOSE MARIAEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko KatedradunaDoktoreaElebakarraLandareen Fisiologiajosemaria.becerril@ehu.eus
GARCIA VELASCO, NEREAEuskal Herriko UnibertsitateaDoktoreaElebidunaZelulen Biologianerea.garcia@ehu.eus
GREDILLA ALTONAGA, AINARAEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaKimika Analitikoaainara.gredi@ehu.eus
SOTO LOPEZ, MANUELEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko KatedradunaDoktoreaElebidunaZelulen Biologiamanu.soto@ehu.eus
URIONABARRENETXEA GORROÑO, ERIKEuskal Herriko UnibertsitateaDoktoreaElebidunaZelulen Biologiaerik.urionabarrenetxea@ehu.eus
ZALDIBAR ARAMBURU, BEÑATEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaZelulen Biologiabenat.zaldibar@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Que el estudiante conozca y comprenda la relación entre las propiedades fisicoquímicas del suelo y sedimentos, los factores ambientales y la biodisponibilidad y toxicidad de los contaminantes químicos.20.0 %
Que el estudiante conozca las estrategias de tratamiento de los suelos y sedimentos contaminados con técnicas biológicas (biorremediacion y fitorremediacion).20.0 %
Que el estudiante conozca cuales son los ensayos de toxicidad estándar y alternativos en suelos y sedimentos y su significado biológico y ambiental.20.0 %
Que el estudiante conozca y sea capaz de aplicar biomarcadores de exposición y efecto en especies centinela en suelos y sedimentos.20.0 %
Que el estudiante conozca la normativa y que agentes están implicados en la gestión de suelos y sedimentos contaminados.20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala203050
Mintegia57.512.5
Gelako p.1522.537.5

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Eskola magistralak50.040 %
Gelako praktikak37.540 %
Mintegiak12.540 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak60.0 % 60.0 %
Lan praktikoak40.0 % 40.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Al final de la Unidad, debe poder preparar la presentación de informes científicos escritos y orales.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.



Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.



El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.



Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.



El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.

Irakasgai-zerrenda

1. Soil phisicochemical features

2. Organic and inorganic contaminants in soils and underground waters

3. Bioavailability and bioaccumulation of contaminants

4. Toxicity and tolerance of soil organisms to contaminants

5. Bioassays for soil toxicity assessment

6. Toxicity and tolerance biomarkers

7. Phytoremediation and bioremediation

8. Soil health assessment

9. Management of contaminated soils

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

o Duarte, A., Cachada, A., Rocha-Santos, T. (Eds.). 2017. Soil pollution. Academic Press. ISBN: 9780128498736

o Coleman, D.C., Callaham Jr, Mac. A., Crossley Jr, D. A. (Eds.). 2017. Fundamentals of Soil Ecology (3rd edition). Academic Press. ISBN 9780128052518

o Tarazona, J.V., Fernandez, M.D., 2008. Complementary Approaches for Using Ecotoxicity Data in Soil Pollution Evaluation. Nova Science Pub. Inc. ISBN 978-1606921050