Gaia
Aldagai bakarreko eta anitzeko analisi estatistikoa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honetan, ikasleak azterketa ekotoxikologikoei aplikatutako bioestatistikan murgilduko dira. Bioestatistikan erabiltzen diren oinarrizko printzipioak eta metodoak estaltzen dira. Horrek barne hartzen ditu bi esperimentu kontrolatuen datuak esploratzeko, aztertzeko eta interpretatzeko behar diren kalifikazio teknikoak, bereziki ekotoxikotasun estandarizatuen probak eta landa-monitorizazioa. ANOVA eta horren aldaerak bezalako ohiko probetatik haratago, hain ohikoak ez diren beste ikuspegi batzuen deskribapen orokorra emango da (adibidez, GAM, Random Forest, t-sne, MDS), ikasleen estatistika-tresnen kutxa handitzeko eta haien datuak behar bezala erabiltzen direla bermatzeko.Helburuak
Datu ekotoxikologikoen ikerketa.
Helburuak
Unitate honen amaieran, honako hauek jaso behar ditu:
1. Diseinu esperimentalaren eta laginketaren oinarrizko kontzeptuak.
2. Ikuspuntu estatistiko nagusiak toxikoak kontrolatzeko eta organismoetan duten eragina balioesteko.
3. Metodo estatistikoen kasuak eta interpretazioa.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ORTIZ ZARRAGOITIA, MAREN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | maren.ortiz@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Que el estudiante sea capaz de diseñar y elaborar modelos numéricos, estadísticos y computacionales en lo referente a los ciclos biogeoquímicos de los contaminantes químicos ambientales, sus efectos sobre los seres vivos y los procedimientos de evaluación de riesgo e impacto. | 33.0 % |
Que el estudiante adquiera destreza básica en técnicas específicas. | 33.0 % |
Que el estudiante sea capaz de recolectar, registrar y analizar (tratamiento y computarización) datos sobre contaminación y toxicidad (de campo y de laboratorio) mediante técnicas y equipamiento de última generación. | 33.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 22 | 33 | 55 |
Laborategiko p. | 23 | 34.5 | 57.5 |
Tailer Ind. | 5 | 7.5 | 12.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Aplikazio-tailerrak | 12.5 | 40 % |
Eskola magistralak | 55.0 | 40 % |
Laborategia/Landa | 57.5 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Lan praktikoak | 0.0 % | 100.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Al final de esta Unidad, deberías poder:1. Elija el método estadístico más apropiado para responder una pregunta específica.
2. Utilice el software R para analizar datos.
3. Interpretar resultados estadísticos.
Irakasgai-zerrenda
Topics covered include:Basic use of R software.
Basic and advanced statistical approaches.
Uni- and multivariate statistics.
OECD guidance on the statistical analysis of ecotoxicity tests: no/lowest observed effect concentrations (NOEC/LOEC), dose-response, effective concentrations (ECx).
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
N. Gotelli. 2004. A primer of ecological statistics, Sinauer Associates, Sunderland, Massachusetts.C. Dytham. 2003. Choosing and using statistics: a biologist¿s guide, Blackwell, Malden (MA).
J. Faraway. 2006. Extending the linear model with R: generalized linear, mixed effects and nonparametric regression models. Chapman & Hall/CRC, cop.
B.S. Everitt. 2010. A handbook of statistical analyses using R. Chapman & Hall/CRC, cop.
L. Fahrmeir. 2001. Multivariate statistical modelling based on generalized linear models. Springer, New York, Berlin, Paris